Beantwoord

Issues met huawei router buitengebied

  • 18 August 2019
  • 15 reacties
  • 266 keer bekeken

Dag,
Ik heb al langer last van dit probleem. Ik heb een Hauwei-B525-5G-B67D modem. Het is soms beperkt en niet echt lastig maar, zoals de laatste tijd, vaak voorkomend en langer durend. Zowel met wifi als een laptop (Windows 10) gedraad aan het modem aansluitend. Androidapparaten hebben er minder last van.

Graag een oplossing. Een keer bellen is wellicht het handigst.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 August 2019, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Jan BUys . Welkom op het forum!
Wat vervelend dat je verbinding niet optimaal is. Ik begrijp dat je een aparte router naast je experiabox hebt staan? Met een apart netwerk? En wat gaat er precies mis? Kun je dat beschrijven? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Reputatie 7
Badge +24
Het is volgens mij een modem voor op het mobiele netwerk. Mifi noemt men dat toch?
@Erwin_ Ja het gaat over een 4G modem van Huawei waarmee we een apart WIFI-netwerk hebben, dus naast dat van de Experiabox die op de gedraade (ADSL) verbinding zit. We wonen in het buitengebied zonder kabel of glasvezel.
Wat er mis gaat is dat er met enige (on)regelmaat met wisselende tijdsduur geen internetverbinding is. Dus wel Wifi, van de goede sterkte, maar 'achter het modem' is er dan geen verbinding. Die komt altijd wel weer terug. Als het lang duurt helpt resetten van het modem ook wel.
Hoi Jan! Leuk je even gesproken te hebben.
Mijn advies is om de nieuwe buitengebied variant te nemen. Hier is daar meer over te lezen: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Ik heb tevens voor je uitgezocht of de antenne ook op de nieuwe router past. Daar lijkt het wel op.
Ik vermoed dat je huidige router is aangesloten via zogenaamde sma connectors en die zitten ook op de nieuwe router. :-)
Zoals gezegd, de keuze is uiteraard aan jou. Mocht je ondersteuning willen op je huidige buitengebied wil ik je adviseren om 0800 0402 te bellen en optie 2 te kiezen. ( hierna buitengebied inspreken)
Geef mij een seintje als je wil dat ik je omzet. Er is geen verschil in prijs en je krijgt de spullen dan binnen een dikke week thuisgestuurd.
Dag Erwin,

ik ga in op je voorstel om de nieuwe buitengebiedvariant te nemen. Dus graag omzetten.

Dank voor de snelle en adequate reacties!

Groet,
Jan
Is hierbij aangepast, @Jan BUys . Zo te zien wordt er ook een nieuwe experiabox gestuurd ( deze vorm van internet werkt alleen met een zogenaamde V10).
Ik verwacht dat de spullen halverwege volgende week binnenkomen. Mocht je assistentie willen bij het aansluiten, laat het weten. Uiteraard zit er een duidelijke uitleg bij maar je kunt mij ook inschakelen! Je krijgt tevens een e-mail met het nieuwe overzicht. Dit is dezelfde samenstelling als je gewend was voor dezelfde prijs ( met als toevoeging dus het nieuwe buitengebied modem - gratis )
Hoe is het afgelopen, Jan?
Dag Erwin,

alles vorige week ontvangen en inmiddels geïnstalleerd. Het werkt allemaal, maar het probleem is niet weg, hooguit doet het zich minder vaak voor, nu is de snelheid zo ongeveer nul...... Ik voeg een serie speedtestjes bij met mijn telefoon. Als ik die via de wifi (Wanica 2011 of Wanica 2017) uitvoer krijg ik aanzienlijke lagere upload en download snelheden en bij het uploaden grote verschillen. Rechtstreeks aan 4G (Simyo) geeft meer dan tien keer zoveel snelheid en slechts heel af en toe haperingen...... De signaalsterkte van de wifi is prima, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Groet,
Jan

Ai, ai. Dat is inderdaad nog niet om over naar huis te schrijven. Je hebt nu je antenne hier ook op aangesloten?
Kun je eens kijken hoe bij jou in de omgeving de masten staan? Dat kan via deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten
Kan het zijn dat aanpassing van je antenne voor verbetering zorgt? Zo niet, duiken we er uiteraard dieper in.
Ha Erwin,

Ja de antenne zit er aan. Ik heb hem op twee zendmasten gericht, die staan toevallig zo dat ik redelijk in hun kruispunt woon. Zie kaartje hieronder. Zou toch een goede ontvangst op moeten leveren, denk ik dan.

Ik heb mijn oude simkaart in het nieuwe modem gestoken, de nieuwe deed het nog niet op moment van installeren. Kan dat uitmaken?

Groet,


Jan
Ja, dat maakt volgens mij uit. Laten we die andere proberen. Ik zie dat de order gereed is gemeld op 28-8. Vanaf die datum zou het kaartje moeten werken.
Kun je die eens testen? en dan tevens beide apparaten even herstarten?
Zo niet, gaan we de trouble shoot in en stel ik voor dat we even bellen. 🙂
Ha Erwin,

SIM-kaart omgewisseld en dat lijkt de oplossing, zie bijgaande speedtesten. Ik hou nog even in de gaten of het haperen nu echt weg is, daar lijkt het nu wel op. En dan gaan we de goede kant op.

Wat ik je ook nog wilde vragen: bij het plaatsen van de nieuwe Experiobox had die meteen de SSID en het wachtwoord van mijn oude box. Hoe zit dat? Ik dacht namelijk dat dat in de box gereged wordt, maar kennelijk ergens centraal?

Groet,


Jan Buys
Dat ziet er al beter uit, Jan! Fijn.
De wifi gegevens staan (zeker na gebruik van bijvoorbeeld de KPN service tools -> wifi gegevens aanpassen) vaak centraal op een server, zodat ze na modemchange niet veranderen. Ik vermoed dat dit bij jou ook zo is gegaan.
Mocht het toch weer misgaan, weet je mij te vinden! 🙂
Ha Erwin,

Na een paar dagen gebruik denk ik dat het probleem inderdaad verholpen is. Dank voor je inzet!

Groet,
Jan Buys
Fijn om te lezen dat het nut heeft gehad! Je weet mij te vinden, als je vragen hebt.