Beantwoord

iTV Online op Windows 8 / Internet Explorer 10 (Metro Style versie)

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1879 reacties
Gebruikt u Internet Explorer 10 in combinatie met Windows 8 met Metro style bureaublad (zie afbeelding 1), dan is het helaas niet mogelijk om direct gebruik te maken van itvonline.nl. Dit komt omdat Microsoft de Silverlight plugin in het nieuwe Metro style bureaublad binnen Internet Explorer 10 niet ondersteunt.

https://

Afbeelding 1: Metro style bureaublad

ITV Online weer beschikbaar maken op Windows 8
De volgende 2 oplossingen zijn mogelijk

Oplossing 1:
1. Klik in het Metro style bureaublad op het Internet Explorer icoontje (zie afbeelding 1) en ga naar itvonline.nl

2. Klik op het instellingen icoontje (steeksleutel) onder in uw scherm (zie afbeelding 2) en selecteer de optie “op bureaublad weergeven/ view on the desktop”. Op deze manier wisselt het bureaublad van Metro style naar de bekende bureaublad omgeving van Internet Explorer 10 en kunt u gebruik maken van itvonline.nl op de manier zoals u dat gewend bent.

Let op! U moet nog altijd de Silverlight plug-in installeren om gebruik te maken van Interactieve TV Online.

Afbeelding 2: Instellingen icoontje binnen de ITV Online pagina

Oplossing 2:
1. Klik in het Metro style bureaublad op het blok “Desktop” (zie afbeelding 3) en schakel direct over naar de bekende bureaublad omgeving van Internet Explorer 10.

Afbeelding 3: Direct overschakelen naar desktop

2. Open vervolgens Internet Explorer op de balk links onderin (zie foto 4) en ga naar itvonline.nl.
Let op! U moet nog altijd de Silverlight plug-in installeren om gebruik te maken van Interactieve TV Online.

Afbeelding 4: bureaublad omgeving van Internet Explorer 10

De Windows knop op uw toetsenbord brengt u weer terug naar de Metro style desktop.

icon

Beste antwoord door glenonlinenl 6 mei 2013, 22:58

ach, hoeveel consumenten in nederland hebben RT ?

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Deze oplossing werkt wel in Windows 8 maar niet in het daarvan afgeleide Windows RTdat je vaak op Windows-tablets (zoals de Microsoft Surface RT) tegenkomt. Silverlight is niet beschikbaar op Windows RT.

Reputatie 7
Badge +8
ach, hoeveel consumenten in nederland hebben RT ?

En dat is een gruwelijke fail van Microsoft: hun eigen Microsoft tablet niet uitrusten met hun eigen Silverlight. Hoe dom kun je wezen. Ik baal van de aanschaf van mijn RT, juist ook hierom. Had beter de pro kunnen kopen, maar wist niet dat hun tablet niet kan wat een Samsung tablet of iPad wel kan.

ik dus...

Reputatie 4
Badge +4
Hmmm, was laatst aan het kijken naar de nieuwe windows tabletjes, hoewel mijn vriendin vindt dat ik al genoegd gadgets heb, hahaha. Maar als ik jou goed begrijp zeg je dus dat ik nog maar even met mijn oude ipad verder moet gaan 🙂 Nog meer mensen die ervaring hebben met de windows tablets? 

Reputatie 7
Wat mij vooral bevalt aan mijn Surface RT is de gebruiksomgeving. Die is nagenoeg gelijk aan die op mijn Nokia Lumia 920 (Windows Phone 😎 en helemaal gelijk aan die op mijn desktop (Windows 8 Pro). Mijn vrouw, die jaren met Windows heeft geworsteld, was zo "los" op de Surface RT en wilde binnen de kortste keren een nieuwe eigen computer met Windows 8 (Pro).

En ja de RT-versie mist de mogelijkheid om de klassieke Windows-programma's te gebruiken maar dat kun je ook niet op een iPad of Androïd-tablet. Ik vraag me ook af of je die klassieke programma's op een tablet wilt gebruiken; zo'n ding is wat mij betreft vooral voor "erbij". Een tablet is veel flexibeler in het gebruik ("op de bank voor de TV") dan een desktop of zelfs een laptop die dan weer veel meer kunnen, reden waarom ik toch weer voor een desktop heb gekozen voor het "echte werk" (waarvoor een laptop dan weer te beperkt is) met een tablet erbij. Bestandsintegratie verloopt via Skydrive waarbij ik bestanden die niet meer actueel zijn verplaats van SkydDrive naar de harde schijf van m'n desktop.

Wat de Surface RT dan weer voor heeft op genoemde andere platformen is dat je wel Office aan boord hebt (nu nog zonder Outlook, maar naar verluid wordt daar aan gewerkt). Als je echt om een laptop in tabletvorm verlegen bent kun je inderdaad beter een Surface Pro (in de loop van deze maand) o.i.d. aanschaffen maar die heeft standaard dan weer geen Office: dat moet je appart aanschaffen.

Het aantal apps voor Windows 8/RT is nu nog niet zo groot als voor Androïd en iOS maar omdat ik nooit met die platformen heb gewerkt weet ik dus ook niet wat ik mis.

Alleen Silverlight, dat is idd. wel een misser van Microsoft maar er zijn geruchten dat Microsoft op termijn toch van Silverlight af wil ten gunste van nieuwe standaarden (zoals HTML5 e.d.). Wellicht dat het ontbreken van Sliverlight in Windows RT een teken aan de wand is?

Ik onderschrijf wel wat je zegt, Henk2304. Op een tablet met touchscreen is Windows 8 een plezierige ervaring. En ik ben ook blij dat Office zo goed beschikbaar is. Met mijn toetsenbordje aangeklikt is het een volwaardig laptopje (al is de Office-versie een beetje uitgekleed).

Mijn vrouw heeft op haar laptop ook windows 8, zonder touch, en dat is vooralsnog wat behelpen.

Zelf heb ik naast de RT Surface nog een desktop met XP, en daar werkt skydrive dan weer niet op, behalve de webversie....  Ook onhandig. Dus voorlopig nog Dropbox.

Wat je zegt over Silverlight: zou kunnen kloppen. Dank voor de info daarover.

En het aantal apps voor Windows 8 is nog beperkt en vooral ook georiënteerd op de Angelsaksische markt. Hopelijk komen er meer, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd wel.

Reputatie 7
En dan is daar ineens de iTVOnline app voor Windows 8/RT. Eerste indruk: goed. Geen gedoe meer met IE10 in metro modus en Silverlight. Gewoon een native app, te vinden in de Windows Store, als zoekterm KPN invoeren en presto! Nu nog voor Windows Phone (8)!

Nou snap ik het niet: ik kan nergens in de store die app vinden...? Ook niet met zoeken? Mis ik iets?

Reputatie 7
Vreemd, als ik zoek op "KPN iTV Online" vind ik de app meteen.

Gevonden en geïnstalleerd.. Zoals gezegd in de store alleen "kpn" intikken en daar is ie al.

(Maar dan wel op de laptop hè, niet op het mobieltje 😉 )

Reputatie 7
Mooi! Nee, op Windows Phone moeten we er nog geduldig op w8en, helaas.

Ik vermoed dat de app dan niet beschikbaar is voor RT. Bij mij valt niks te vinden, noch met zoekopdracht KPN, noch met KPN iTV online volledig uitgeschreven.

*RT Kreng uit raam gooien doet*

Reputatie 7
Jawel hoor, ik heb 'm ook op m'n Surface RT. Bevalt uitstekend, die RT en die app doet 't ook wel goed.

Met excuus voor mijn gezeik: het lag dus aan mij. Op de één of andere manier stond mijn in NL gekochte tablet op locatie 'Groot-Brittanië'. Op NL gezet en vervolgens is de app wel te vinden. Simpelweg via de Help-functie achter deze mogelijkheid gekomen. Blijk ik op eens ook de apps voor internetbankieren te kunnen vinden 😠 Hoe ernstige domheid bestraft wordt. Okay, ik kan dus nu ook via de tablet TV kijken

P.S. Ik ving de tablet nog bijtijds op toen ik hem  uit het raam smeet.

Reputatie 7
Mooi! Ik wilde al vragen of je je tablet wel met een Microsoft-account had aangemeld. Maar inderdaad, de locatie moet ook goed staan, vreemd dat dat bij jou niet zo was. Ook al heb je de systeemtaal op b.v. Engels staan, zolang je locatie maar Nederland is moet de store goed werken.

Reputatie 7
Sinds 28-10 staat de app op versie 4.0.1 en is het terugkijken van (SD-) opnames mogelijk.

Reputatie 2
Badge +3
Je kunt je windows besturingssysteem ook upgraden naar een versie die wel Silverlight ondersteunt bijvoorbeeld win 8 pro.

Wat wel kan is Firefox gebruiken dan werkt KPN ITV wel. Heb wel bij installatie van Windows 10 alle instellingen meegenomen uit Windows 8.1 en bij mijn vrouw alle instellingen uit Windows 7. Naar Windows 10 heb ik dus Internet Explorer meegenomen, en daar werk het ook normaal.

Reageer