Beantwoord

ITV over een ADSL lijn

• 13 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 275 keer bekeken

Badge
Zoals ik in mijn vorige vraag al vertelde; ik ben van plan om van internet over ADSL over te stappen naar internet via 4G buitengebied. Ik zat te denken: Als de ADSL lijn straks niet meer gebruikt wordt, zou het dan mogelijk zijn om via deze lijn interactieve televisie te kijken? Op dit moment heb ik digitenne, maar het zou natuurlijk fijner zijn om ITV te kunnen gebruiken. Via deze link (http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/68460da0-802b-11e7-9c2a-5102d85d5e4c) is mijn internetsnelheid te zien die ik over het ADSL haal.
icon

Beste antwoord door Maaike_ 21 augustus 2017, 09:34

Goedemorgen Jur, zoals Robin aangeeft kun je met de snelheid van 4 Mbit/s via de ADSL lijn inderdaad 1 iTV-ontvanger bestellen. Het is dan wel noodzakelijk dat je het huidige internetabonnement niet opzegt, wij kunnen namelijk geen los iTV-abonnement leveren (deze is altijd gekoppeld aan een internet abonnement via dezelfde ADSL lijn).
Op basis van jouw printscreen is HD kwaliteit inderdaad niet mogelijk.

Bij navraag blijkt de vereiste internetsnelheid voor iTV op minimaal 6 Mbit/s te liggen, wat in de praktijk betekent dat Jur Joosten helaas geen iTV kan bestellen op zijn adres.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat geeft deze pagina aan qua iTV? https://thd-fpi-info.fourstack.nl

Robin
Badge
@RobinFlikkema
Reputatie 7
Badge +30
Officieel kan je inderdaad 1 iTV Ontvanger afnemen bij je abonnement. Dus je zou dan inderdaad je Digitenne ontvanger kunnen omwisselen voor iTV (of het er bij nemen). Let wel op dat je geen HD zenders kan ontvangen via iTV met deze snelheid.

Ik weet niet precies hoe het er mee staat, maar volgensmij moet KPN binnenkort ook DVB-T2 uitrollen waarbij eventueel HD mogelijk is.
Reputatie 4
Goedemorgen Jur, zoals Robin aangeeft kun je met de snelheid van 4 Mbit/s via de ADSL lijn inderdaad 1 iTV-ontvanger bestellen. Het is dan wel noodzakelijk dat je het huidige internetabonnement niet opzegt, wij kunnen namelijk geen los iTV-abonnement leveren (deze is altijd gekoppeld aan een internet abonnement via dezelfde ADSL lijn).

Wat betreft de 4G buitengebied geeft jouw printscreen niet heel veel informatie, zou je daarom op mijn priv├ębericht willen reageren? Dan kan ik voor je controleren of een 4G buitengebied abonnement op jouw adres mogelijk is.
Reputatie 4
Ik weet niet precies hoe het er mee staat, maar volgens mij moet KPN binnenkort ook DVB-T2 uitrollen waarbij eventueel HD mogelijk is.

Wij zullen ergens dit jaar gaan beginnen met de uitrol van nieuwe hardware die deze uitzendtechniek ondersteunt, meer details zijn nog niet bekend.
Reputatie 4

Bij navraag blijkt de vereiste internetsnelheid voor iTV op minimaal 6 Mbit/s te liggen, wat in de praktijk betekent dat Jur Joosten helaas geen iTV kan bestellen op zijn adres.

Reageer