Beantwoord

ITVonline.nl wanneer geen silverlight meer?

• 1 oktober 2017
  • 12 reacties
  • 522 keer bekeken

Slechte ervaring met Itvonline van KPN op de PC, en kan deze niet meer gebruiken in safari enz.,alleen nog op Chrome. Fox sports en Netflix, Youtube allemaal wel, silverlight is dramatisch en waarom stopt een film of uitzending altijd de laatste seconden om te bufferen? Dramatisch gewoon en hoog tijd voor vernieuwing, dan is ziggo go veel beter...
icon

Beste antwoord door Natasja_1 5 oktober 2017, 11:11

Ik heb begrepen dat er aan een nieuwe site gewerkt wordt, maar de vraag is wanneer deze beschikbaar zal komen en of die wel een html5 implementatie kent die ook door Safari ondersteund wordt.
Wat wjb zegt dat klopt 🙂 Ik kan je helaas ook niet vertellen wanneer de nieuwe website beschikbaar zal komen. Ik ga er echter wel van uit dat deze nieuwe site ook in Safari werkt 🙂 Uiteraard communiceren we het hier, zodra er meer bekend over is.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ha @Beterams, welkom op het Forum! Vervelend dat je niet zo'n goede ervaring hebt met iTV Online. Voor de optimale werking, raad ik je aan te kijken via www.interactievetv.nl in de volgende browsers: Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge of Google Chrome. Heb je het probleem met het bufferen zowel als je gebruikt maakt van de app als de website? En maakt het ook uit of je verbonden bent met WiFi of bekabeld internet? Hoor graag van je!
Hoi Natasha, bedankt voor je reactie, het gaat er mij om dar ITV wel voor verbetering vatbaar is. Ik heb een Mac , dus IE en Edge vallen al af en Chrome gaat ook stoppen met Silverlight dus dat is het probleem. Waarom kan ik niet op Safari, omdat die Silverlight niet meer ondersteund. Ook is het vervelend als je ITV kijkt er net voor het einde altijd een buffering moment komt, zodat je net wat mist., Het probleem is dus Silverlight. Komt KPN met een andere manier zonder Silverlight?
Reputatie 7
Er wordt op de site https://interactievetv.nl ook geen gebruik gemaakt van Silverlight.
Dat is toch het eerste wat ik zie in Safari dat ik Silverlight moet installeren, en dan gaat hij naar loading en daar blijft het bij...
Maar wanneer geen Silverlight meer en iets modern's dat in alle browsers werkt?
Reputatie 7
Dan wordt Safari helaas nog niet ondersteund door de html5 versie van de site.
Onderstaand een screenshot van de html5 site in Chrome op een Android tablet.

Niet dat die wel goed werkt, maar in ieder geval is er geen Silverlight benodigd.
Dit is met Safari,

Zal wel veel geduld moeten hebben !
Reputatie 7
Zelf vind ik die sites ook rampzalig slecht en ik gebruik ze dan ook nooit. Wel kan ik zeggen dat de sites an sich werken op mijn Windows 10 machines in Edge. Op die machines is geen Silverlight geïnstalleerd.
Ik heb begrepen dat er aan een nieuwe site gewerkt wordt, maar de vraag is wanneer deze beschikbaar zal komen en of die wel een html5 implementatie kent die ook door Safari ondersteund wordt.
Reputatie 7
Badge +10
Wat wjb zegt dat klopt 🙂 Ik kan je helaas ook niet vertellen wanneer de nieuwe website beschikbaar zal komen. Ik ga er echter wel van uit dat deze nieuwe site ook in Safari werkt 🙂 Uiteraard communiceren we het hier, zodra er meer bekend over is.
Reputatie 7
Badge +31
Google Chrome ondersteunt sinds april 2015 Silverlight al niet meer. Sindsdien (nouja, bijna 9 maanden later) werkt i-tv middels html5 in die browser. Net als in Explorer en Edge. In Edge ondersteunt Microsoft het eigen, oude, Silverligt ook niet. En bij mijn weten in Explorer ook niet meer in v 11.
Op een Mac is het gebruik van i-tv wat problematisch. Omdat Apple van oudsher al allerlei standaard dingen niet ondersteunt. Google Chrome is wel bruikbaar op Mac. Silverlight werkt op een Mac sowieso niet.
Firefox is ook al maanden gestopt met de ondersteuning van Silverlight. Ik geloof dat Firefox 49 de laatste versie was die dat deed.

> > met Opera zou i-tv wel moeten werken bij de fruitwinkel.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is toch het eerste wat ik zie in Safari dat ik Silverlight moet installeren, en dan gaat hij naar loading en daar blijft het bij...
Maar wanneer geen Silverlight meer en iets modern's dat in alle browsers werkt?

Zoals Peter al zegt: Het werkt probleemloos met de browser Opera en je hoeft dan geen Silverlight te installeren
Reputatie 7
...Op een Mac is het gebruik van i-tv wat problematisch. Omdat Apple van oudsher al allerlei standaard dingen niet ondersteunt...Ik ben absoluut geen fan van Apple, maar dit vind ik een beetje te kort door de bocht en eigenlijk het omdraaien van oorzaak en gevolg.
Als je een html5 site ontwikkelt, dan houdt je als ontwikkelaar in die ontwikkeling rekening met de html5 dialecten van de verschillende platforms die je wilt ondersteunen. Je zorgt dat jouw html5 implementatie begrepen wordt ongeacht het dialect van het platform.
Mijns inziens hoort de Mac (Safari) gewoon tot de platforms die je moet ondersteunen en dus zorg je er voor dat jouw site geschikt gemaakt wordt voor dat platform en dus ook grondig getest wordt op dat platform.

Reageer