Beantwoord

Jaren 30 woning, ISRA onvindbaar

  • 7 October 2019
  • 23 reacties
  • 635 keer bekeken

Een tijdje geleden een KPN monteur langsgehad om de ADSL te bonden. Echter het ISRA punt is onvindbaar. Niet in de meterkast, nit in de woonkamer en ook niet zichtbaar in de kruipruimte. Hebben jullie informatie waar de ISRA zou kunnen zitten of hoe ik die kan vinden ? alvast dank.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 October 2019, 17:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Dat heeft KPN niet. Als je buren een zelfde soort huis hebben, kun je daar vragen waar bij hun de kabel binnen komt.
Als ik het goed begrijp werkt het nu op een lijn (aderpaar) ?
Ben je er al verder mee ?

Als het nu op een aderpaar werkt dan is het mogelijk om die lijn te volgen, gewoon met de ogen of evt met een speciaal apparaat.
Er komt dan een signaal gever op de huidige aansluiting (ipv het modem) en dan met een bijbehorend apparaat zoeken naar het signaal.
Hi KeesYage, dank voor je reactie. Inderdaad werkt het nu op een lijn. De contactdoos zit op een houten aftimmering. Ik vrees dat ik die eerst moet openbreken voordat ik de lijn met de ogen kan volgen. :(
In de kruipruimte is verder geen lijn te zien, idem niet in de meterkast. Wat voor een apparaat bedoel jij om de lijn te volgen ?
Hi Nick, dank voor je reactie. Had ik inderdaad al geprobeerd, maar die weten het ook niet.
Het komt vaker voor dat er van alles weg getimmerd wordt, jij trof het zo aan ws ?
De signaalzoeker zal ws ook lastig worden als je nergens bij kan.

Even zoeken, hier een aardig voorbeeld van wat ik bedoel :
https://www.detectorplaza.nl/metaaldetector-doelgroep/grondverzet/leica-digicat-500i-kabel--leidingdetector

Wat is je snelheid nu, als ik vragen mag.
Yep, was al zo toen ik het huis kocht. Die leidingdetector heeft n stevige prijs. De snelheid is behoorlijk variabel zo tussen 26 en 40 met uitschieters van 5(!) tot 87 .
Ze zijn ook te huur, maar ws kan het alleen als je de signaalgever op de nu werkende lijn zet en dan is het de vraag wat het kastje aan de andere kant (straatkast, centrale) daar van vindt.

Heb je de snelheid bedraad (niet-wifi) gemeten ?
Hoi @Earnie . Ik had je gisteren proberen te bellen maar krijg je niet te pakken.
Er is trouwens pairbonding geleverd op jouw adres. Alleen komt dat tweede aderpaar blijkbaar niet bij jouw experiabox uit.
Wat heeft de monteur er verder nog van gezegd?
Mocht dat tweede paar ooit tevoorschijn komen kan ik vast wel een monteur voor je aansturen. Heeft de monteur wel het zogenaamde Y kabeltje achtergelaten?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

x

Twee weken geleden is monteur weer langsgeweest. Sindsdien is de snelheid verbeterd. Niettemin is het ISRA punt nog steeds onvindbaar, maar wel nodig om de hogere snelheid te behalen. monteur heeft afsprak gemaakt dat kpn infra langs komt om of kabel op te sporen of een nieuwe aansluiting te maken. Maandag as. Ik ben benieuwd... 

Wij zijn ook benieuwd. Ik neem aan dat je het hier even laat weten.

. . . Sindsdien is de snelheid verbeterd. Niettemin is het ISRA punt nog steeds onvindbaar, maar wel nodig om de hogere snelheid te behalen.

Dat lijkt in tegenspraak met elkaar, wat is er dan (toch) aangepast ?

 

Ik ben ook zéér benieuwd, @Earnie !

OK. infra is langs geweest, heeft in via een gat in de voortuin de kpn kabel getraceerd en het isra punt gevonden. deze vernieuwd en in de meterkast geplaatst. Inmiddels loop internet als n speer. Nu alleen nog regelen dat mijn telefoon het gaat doen.

 

 

Ik kan momenteel helemaal niet bij het modem, @Earnie . Ik wilde kijken of ik een fout in je voip gegevens kon vinden maar ik kan er niet bij. Hij lijkt offline.

Heb je het modem nu uitstaan?

Kun je ook specifieker zijn over de telefonie? Werkt dat plotseling niet meer? 

Hi erwin, dank  voor je bericht. Modem staat aan. Is een fritzbox, daarom kun j er denk ik niet bij. Ik moet even uitzoeken hoe ik een fon4 aansluit aan de fritzbox. Heet ligt hws niet aan de lijn.

 

Hallo @Earnie , ik zou eerst even een standaard installatie doen met het standaard modem van KPN, dan kan de moderator je ook helpen. Als het met een standaard installatie allemaal weer op de rit is kun je altijd nog zelf gaan ‘klooien’ met je eigen hardware.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi erwin, dank  voor je bericht. Modem staat aan. Is een fritzbox, daarom kun j er denk ik niet bij. Ik moet even uitzoeken hoe ik een fon4 aansluit aan de fritzbox. Heet ligt hws niet aan de lijn.

Ja... met een Fritzbox heb je geen telefonie van KPN. Dat is algemeen bekend. Dat werkt vooralsnog alleen met de Experiabox. Gaat binnenkort wellicht veranderen, maar is nu nog niet.

Reputatie 7

Ja... met een Fritzbox heb je geen telefonie van KPN. Dat is algemeen bekend. Dat werkt vooralsnog alleen met de Experiabox. Gaat binnenkort wellicht veranderen, maar is nu nog niet.

En dat binnenkort daar mag je gerust heel binnenkort van maken. :sunglasses:

Aah, nu snap ik het :-)  Met een fritzbox gaat telefonie (voip van kpn) niet werken. Nog niet, zoals @wjb al aangeeft. 

Je kunt wachten tot de vrije routerkeuze er is maar als het haast heeft dan zit er niks anders op dan je experiabox aan te sluiten. 

Reputatie 7

Of je schakelt in mijnKPN jouw vaste telefoon door naar jouw mobiele telefoon.

Dit is gratis als je mobiele abonnement ook bij KPN is ondergebracht en je KPN Compleet bent.