Beantwoord

Kabel naar mijn ISRA punt moet nagekeken worden maar wie is hier verantwoordelijk voor?

  • 9 January 2019
  • 20 reacties
  • 670 keer bekeken

Beste KPN, ik heb mijn internetsnelheid (vaste telefoonlijn) door jullie laten controleren.
De conclusie is dat deze nog maar een vijfde is van wat er afgsloten is.

Volgens jullie helpdesk komt dit omdat de kabel tussen de kast in de wijk en mijn ISRA punt in huis slegt is.
Als ik vraag wie hier verantwoordlijk is krijg terug dat zij dit niet weten.

Nu probeer ik te vinden wie ik moet bellen om dit na te laten kijken.

Op deze site heb ik gevonden dat dit KPN is.
https://www.mijnaansluiting.nl/

als ik op het KPN logo click kom ik terecht bij VolkerWessels
https://www.vwtelecom.com/cit

Als ik daar de vraag stel of ze langs willen komen zeggen zij dat ze alleen werken in opdracht van KPN.

Waarschijnlijk niet bedoeld maar het voelt als een gevalletje van het kastje naar de muur. Weten jullie wie verantwoordelijk is voor dit stukje kabel en hoe ik die kan berijken.

groet R Schoones
icon

Beste antwoord door R Schoones 18 January 2019, 17:36

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Dat valt onder KPN NetwerkNL, maar die gaan VolkerWessels niet aansturen als jij dat vraagt.
Voordat dat gaat gebeuren zal er eerst uitgezocht moeten worden of er bij jou binnen niet iets verbeterd kan worden.
KPN zou daar een monteur voor aan kunnen sturen, deze komt dan bij jou thuis om één en ander te controleren en eventueel in de straatkast/wijkcentrale.
Als daarna blijkt dat het probleem inderdaad "onder de grond" zit dan zou KPN een opdracht kunnen uitzetten bij KPN NetwerkNL, maar of ze dat snel zullen doen durf ik niet te zeggen.

Maar dat gezegd hebbende, welke snelheid zou er volgens fourstack haalbaar moeten zijn op jouw adres en welke snelheid meet je als je bedraad een test doet.

Vul trouwens, als je dat nog niet gedaan hebt, je klantnummer e.d. in in je forumprofiel dan kan een webcare medewerker direct jouw gegevens erbij pakken en jouw lijn doormeten,
Hallo Dennis,

dank je wel voor je voor je info.
zie hieronder het resultaat

volgens fourstack zou dit (koper) 9 Mb bits moeten kunnen zijn

met de test kom ik niet verder dan 3,6 Mb download en 0,7 Mb upload
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @R Schoones, Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken waarom je de maximale snelheid niet haalt.
Hallo Marina, gedaan
Reputatie 7
Badge +19
Hoi R Schoones, Ik meet ook een lagere lijnsnelheid. Omdat deze snelheid een lagere snelheid is die over de lijn gaat dan wat wij er van verwachten kan ik storingsmonteur aansturen. Zou je een aantal momenten door willen geven wanneer er een monteur bij je kan langs komen? Dan kijk ik in wat er mogelijk is m.b.t. de planning.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @R Schoones, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Hallo Marina
Er is vrijdag een kpn monteur langs geweest.
Probleem is verklaard. Een echte oplossing is er niet. Wachten tot er een sneller netwerk wordt geleverd in de wijk waar ik woon is het enige wat rest😥
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer zeg! Je hoort 7,8 mbit/s te halen op jouw adres. Dat is inderdaad niet heel erg veel. Als je een speedtest doet via een bekabelde verbinding, wat haal je dan precies?
Er was gezegt dat 9 gehaald moest kunnen worden. Maar we waren vergeten dat de tv er ook af gaat en ik begreep dat als dit hd is dit zelfs iets meer is. Het zit bij mij nu rond de 5 en 6.
Reputatie 7
Badge +19
Dit is ook de meting die de monteur heeft gedaan? Als ik nu een meting op jouw lijn doe, dan kom ik alsnog uit op een te lage snelheid. Ik kan alsnog een monteur laten langskomen om het nog eens te bekijken.
Hallo Marina
Ik wil inderdaad zo maximaal als mogelijk want het best tobben. Maar ik wil jullie ook niet op onnodig op kosten jagen. Als je van mening bent dat het toch niet goed zit ontvang ik graag nog een keer een monteur.
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem. Je kunt niet veel halen op jouw adres, maar dan willen we wel ons best doen om het maximale eruit te halen. Daar betaal je immers ook voor. Wil je aangeven wanneer je tijd hebt voor een bezoekje van een monteur?
Top, ik kan elke vrijdag. Morgen de hele dag en volgende week vanaf 12:00

Dank je wel
Groet rob
Reputatie 7
Badge +19
@R Schoones, Morgen tussen 12 en 2 komt er weer een monteur langs om te kijken of er nog iets aan de snelheid te doen is. Laat je weer wat van je horen wanneer de monteur is geweest?
Top doe ik Marina,

Dank je wel
Hallo Marina,
De monteur is net weg. Top gozer, gaat niet over een nachtje ijs en heeft het probleem gevonden en opgelost.

Maar zonder jou analyse op afstand was hij niet langs geweest😉.

Het internet is nu rond de 14 en met tv er af rond de 10. Dat is dus ruim twee keer zo snel als het was.👍

Groetjes rob
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rob! Yes, super fijn om te lezen dat het nu een stuk beter is. Zo zie je maar weer dat de aanhouder wint 😉 😃 Goed begin van het weekend, dacht ik zo! Als je nog vragen hebt, dan weet je mij te vinden.
Ik heb een vraag : wat was er aan de hand ?
De monteur heeft veel nagelopen maar uiteinderlijk kon hij zien dat iemand anders in de wijk wel een snellere verbinding had. Deze aansluiting maakte gebruik van een andere hoofdtkabel naar onze wijk. Toen hij ging kijken of ik niet op de zelfde kabel aangesloten kon worden ontdekte hij dat mijn solderingen van mijn aansluiting in de wijkkast slecht waren deze heeft hij eerst opnieuw gesoldeerd en toen was het opgelost.
Fijn, leerzaam en zo om dit te lezen, dank.
Zo zie je maar hoe een heeeel klein schakeltje in de hele keten tot een verstoring kan leiden.
( dit weet ik nog maar al te goed uit de tijd dat ik bruingoed repareerde, je zoekt je wild soms naar zoiets )
Maar met volhouden en uiteindelijk de juiste persoon op de juiste plaats komt het goed !

Reageer