Beantwoord

Kabel trekken monteur

• 27 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 4258 keer bekeken

Hallo allemaal,

Heb even een vraagje binnenkort wordt er glasvezel bij ons aangelegd.Nu wil ik een abonnement bij jullie afsluiten met gratis monteur.aansluiting kont  in  de meterkast, trekt de monteur een utp kabel kamer naar de woonkamer door de kruipruimte of moet je dit zelf doen?

icon

Beste antwoord door koopm497 29 oktober 2014, 13:55

de monteur mag volgens de VCA regels niet de kruipruimte in.

het is verstandig om dit van te voren dus zelf aan te leggen, of aan de monteur utp kabel te vragen en zelf de kruipruimte in gaan..

je krijgt per device 15meter gratis bij installatie door monteur.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Nou of de monteur zover gaat betwijfel ik , ik zou als ik jou was de kabel zelf leggen, in ieder geval door de kruipruimte heen

dat zou de monteur vast fijn vinden en denk dat je dat meerwerkkosten scheelt.

Nou weet ik niet hoe lang die moet zijn en of je aan zo cat5e of hoger kan komen .. er zijn wel lengtes tot 20 meter

ofzo kant en klaar maar dan is vaak t probleem om de stekkertjes er heel door een gat in vloer ect te halen.

losse kabel is dan wel handig en knip je af wat je nodig hebt dan kan de moteur wel stekkertjes aanzetten.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Jeroen,

Een monteur gaat standaard niet de kruipruimte in. Je kunt dit uiteraard voorleggen aan de monteur zelf, als hij genoeg tijd heeft en de kruipruimte veilig is, is dit in goed overleg misschien mogelijk. Hou er wel rekening mee dat de monteur dit niet verplicht is. Er kunnen hiervoor materiaalkosten (de UTP kabel) en arbeidskosten in rekening gebracht worden.

Je kunt wellicht de afspraak eerst afwachten, indien het niet mogelijk is kun je overwegen het later alsnog zelf te doen.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 5
Badge +5
de monteur mag volgens de VCA regels niet de kruipruimte in.

het is verstandig om dit van te voren dus zelf aan te leggen, of aan de monteur utp kabel te vragen en zelf de kruipruimte in gaan..

je krijgt per device 15meter gratis bij installatie door monteur.

mag de s-ftp kabel los door de kruipruimte vrij van de grond of door een buis. graag info hierover
Badge
mag de s-ftp kabel los door de kruipruimte vrij van de grond of door een buis. graag info hierover
Dat is aan jezelf. Echter zal een losse kabel meer te lijden hebben, dan een kabel netjes in een buisje. Ongedierte en vocht kan altijd invloed hebben op de buitenkant van de kabel, maar is in mijn ogen te verwaarlozen. Ik heb het zelf gewoon los in de kruipruimte over de vloer... ligt er al een paar jaar. Maar anderen zullen er geheid wel last van hebben gehad.
Nogmaals: in een buisje of kabelgoot is altijd beter. Al is het maar voor je gevoel.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi William, welkom op het forum! Fijn dat @csjah2 je al antwoord heeft gegeven 🙂. Heb je er verder nog vragen over?
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @william1958 dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Laat het anders vooral weten. 🙂

Reageer