Beantwoord

Kabelmantel verroest

  • 6 October 2019
  • 6 reacties
  • 407 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb een huis gekocht (bouwjaar 1957), waarin veel verbouwd moet worden. Tijdens het verbouwen kwam ik onder het huis de telefoonkabel tegen, die naar de meterkast gaat. Ik heb nog geen telefoon/internet abonnement op dat adres, maar ik ga ervan uit dat de kabel het nog wel doet omdat de vorige bewoonster wel vaste telefonie had. Echter, de kabel heeft onder het huis een gevlochten stalen mantel die zo goed als volledig is weggeroest. Ik neem aan dat het handig/noodzakelijk is om deze kabel te vervangen, voordat ik verhuis en een abonnement ga afsluiten. Kunnen jullie mij hiermee verder helpen? Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet,

Nick
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 October 2019, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Goede vraag, Nick! Normaliter vraag je eerst een abonnement bij ons aan. Daarna komt dan een monteur die ook, indien nodig, IS/RA punt kan aanpassen/verbeteren. Deze heeft ook de mogelijkheid om, als het nodig is, aanvullende werkzaamheden aan te vragen als er met een langer stuk van de invoerkabel iets moet gebeuren. Maar in dit geval, omdat je nu nog aan het verbouwen bent (als ik het goed begrijp) is het handiger om dit van te voren te doen. Heb je foto's gemaakt van deze kabel? Zo ja, zou je die hier dan willen plaatsen? Dan kan ik hier even overleggen wat het handigst is.Vul ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Graag zowel oude als nieuwe adres.

Beste Erik,

Bedankt voor je bericht. Sorry voor de late reactie, het is erg lastig foto's maken daar beneden. 

De eerste foto is waar de kabel het huis binnenkomt. Daar ziet de kabel er redelijk goed uit, en is de buitenmantel ongeveer 20 mm dik. Op heel veel plekken is die mantel verroest en eraf gevallen, en is de kabel nog maar 8 mm dik. Omdat we inderdaad nog aan het verbouwen zijn, heb ik de komende 4 a 6 maanden nog geen abonnement nodig, maar het is denk ik wel veel handiger voor een monteur om de kabel nu al aan te pakken. Het wordt namelijk steeds voller onder het huis met leidingen en isolatie. Ook moet ik het uiteindelijk gaan ophogen onder het huis i.v.m. grondwater. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de kabel zo verroest is, hij ligt namelijk in en op natte grond.

Zijn er voor mij kosten aan verbonden, als dit hersteld wordt? Ik zal zo mijn adres invullen op mijn profiel. Ik hoor graag van je, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

 

Nick

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Super, dank je! Ik heb navraag uitstaan of we hier al voor bestelling (en idealiter op korte termijn) een monteur heen kunnen krijgen. Want die kabel ziet er inderdaad niet best uit.

Ik begrijp dat je hebt gezien dat deze kabel naar een aansluiting loopt.

Maar (ws ten overvloede dus).

Bij een huis van deze leeftijd is het niet onmogelijk dat er ooit een nieuwe kabel is aangelegd, en de oude is achtergebleven.

Dat maakt het graven in een tuin nog ingewikkelder, weet ik uit ervaring.

 

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws, @ngoede92 :) We gaan een monteur bij je langs laten komen om de kabel te bekijken. Er wordt daarvoor contact met je opgenomen op het 06-nummer dat je in je profiel hebt genoteerd. Die monteur kan dan beoordelen wat er moet gebeuren. En ook of daar kosten voor jou achterweg komen. De rest van het traject kan dan in overleg plaatsvinden.

Reputatie 7
Badge +30

Er is een monteur geweest bij Nick om de kabel te schouwen en die heeft hem ook gelijk hersteld zodat er straks, na de verbouwing, zonder verder gedoe een abonnement besteld kan worden :)