Admin: titel aangepast ter verduidelijking
Beste antwoord door Puppie
Hi Erik, je blijkt gelijk te hebben. Ik heb inmiddels de oorzaak boven water en de oplossing doorgevoerd. Ik kan inmiddels weer op die eerst geblokkeerde sites komen. Het probleem werd veroorzaakt door een tweede beschermlaag achter de firewall bij de provider van die sites. Die tool analyseert alle communicatie die toch nog door de firewall heen komt en mocht daar iets tussen zitten dat er toch om de een of andere manier nog verdacht uit ziet (en da's best veel...), dan blokkeert deze tool alle communicatie op IP-adres alsnog, net als een firewall. Maar niet via de firewall...
Het verwarrende was dus dat ik in die firewall wel op de whitelist stond, maar toch nog geblocked werd. Die achterliggende beschermlaag gebruikt eigen blacklists en whitelists, en dat was even niet zo evident. Maar nu zijn we (door schade en schande) flink wat wijzer geworden. Dus een dergelijke valkuil trap ik nu niet meer in... hihihi.
Bekijk origineel
Het verwarrende was dus dat ik in die firewall wel op de whitelist stond, maar toch nog geblocked werd. Die achterliggende beschermlaag gebruikt eigen blacklists en whitelists, en dat was even niet zo evident. Maar nu zijn we (door schade en schande) flink wat wijzer geworden. Dus een dergelijke valkuil trap ik nu niet meer in... hihihi.
Iedereen die meegedacht en gereageerd heeft enorm bedankt voor alle hints & tips...!!!