kan geen internet vinden

• 11 januari 2013
  • 1 reactie
  • 7994 keer bekeken

Ik wil draadloos internet middels de experiabox instellen. Ik heb alle instructies gevolgd maar bij het installeren vindt de computer wel de box maar vervoglens vindt hij geen internet. Ik krijg het volgende nummer G23200E0011 als probleem. Ik heb gebruik gemaakt van mijn wandcontactdoos maar krijg de indruk dat dit niet werkt. Mijn huis is van voor 1980 dus daarom gebruik gemaakt van de wandcontactdoos. Ik heb geen vaste telefoonlijn. Indien u meer vragen heeft dan hoor ik dat graag.

1 reactie

Reputatie 2
Zoals het er staat, lijkt het alsof je de pttwandcontactdoos bedoeld, hierin zitten 4 draden (wit,rood,blauw en oranje). Officieel heb je voor internet inderdaad maar 4 draden nodig. Tot zover zou het kunnen werken, mits je de draden volgorde ook zou wijzigen aan beide kanten. (in UTP worden de draden gebruikt op posities 1,2,3, en 6) Echter is het bij UTP zo, dat de paren in elkaar gedraaid zijn om storingen tegen te gaan, dit is niet voor niets!

En een UTP (Cat 5 kabel standaard 8 draden heeft). Kun je beter uitleggen hoe het nu aangesloten zit?? En klopt het dat je nu de PTT wandcontactdoos gebruikt om internet mee te krijgen ?? Zo ja hoe zit dit dan precies aangesloten in de meterkast??

Oplossing zou kunnen zijn, oude telefoonkabel eruit halen, en een cat5 kabel erin trekken.

Daarna aan beide kanten op de juiste manier een UTP stekkertje plaatsen. En als je het echt mooi wilt doen, het oude telefoonaansluiting stopcontact vervangen door een UTP exemplaar.

Reageer