Beantwoord

Kan geen sites gehost door Instart bereiken (inclusief hun eigen site)

  • 24 August 2019
  • 5 reacties
  • 139 keer bekeken

Hallo!

Probleem is sinds een klein aantal weken nu, ik kan vanuit mijn thuisnetwerk geen site dat gehost is door Instart bereiken, inclusief hun eigen site https://www.instart.com/.
Geen enkele apparaat (een desktop, aantal laptops met verschillende OS, smartphones, tablets, verschillende browsers) kan het bereiken, ook niet met Google's DNS (8.8.4.4/8.8.8.8). Router opnieuw starten of resetten helpt ook niet. Al die apparaten kunnen het wel bereiken als ik op een ander netwerk het probeer (of bijvoorbeeld 4G hotspot gebruik).
Pingen naar ze (of een van hun gehoste sites) werkt dan ook niet, en Traceroute hangt ook vast bij de eerste Instart node.

Heel af en toe (misschien paar keren per dag) kan ik ze wel bereiken, maar binnen minuten lukt het niet meer. Dan krijg ik weer connection time-outs, name not resolved, secure connection failed, server not found etc als ik ze wil bereiken.

Nou ben ik niet zeker of dit ergens bij KPN ligt, of dat de probleem verder op de connectie zit? Ik kreeg van een van hun gehoste site te horen dat ik het eerst bij mijn provider moest checken (zoals verwacht).
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 August 2019, 13:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hier is https://www.instart.com/ ook niet bereikbaar.

Volgens downforeveryoneorjustme is ie wel on air. Het lijkt erop dat ie voor KPN klanten momenteel niet bereikbaar is.

Hopelijk kan een KPN moderator hierover wat aanzwengelen bij de juiste afdeling.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @RichardC, welkom! Ik heb het even gecheckt, maar ik kan er wel op. Nu ben ik even benieuwd, voordat ik verder actie onderneem, of het bij jou inmiddels ook opgelost is! 🙂
Hier werkt instart.com nu ook weer.
Ik heb doorgekregen dat het probleem bij Instart was en gisteren avond ergens was opgelost (aantal providers in een aantal landen konden het moeilijk/niet bereiken afgelopen weken). Kan er inderdaad weer op al hun sites!
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed, dank voor je bericht!