Vraag

Kan geen verbinding maken met KPN Fon

• 6 december 2016
  • 13 reacties
  • 1697 keer bekeken

Ik kan met mijn android toestel niet verbinden met KPN Fon. Ik heb de KPN Experia Box v10 en op de router webpagina KPN Fon geactiveerd. Op de KPN WiFi app kan ik probleemloos inloggen met het accout dat ik daar voor moest aanmaken.
Maar als ik verbinding wil maken met KPN Fon (bij de wifi instellingen)krijg ik een fout melding dat er geen internettoegang is gevonden. Op de iPad werkt KPN fon prima (met dezelfde inloggegevens).
Nou is mijn vraag: Hoe kan ik verbinding maken met KPN Fon op mijn android toestel?

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16
De app zou je automatisch moeten inloggen, helaas lijkt het er op dat dit niet goed gebeurd. Soms werkt het om wifi op te starten en je toestel opnieuw op te starten...

Ps. Pizza Salami is lekker ;P
Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd, maar dit helpt niet, ook heb ik de app verwijdert en opnieuw gedownload, maar dit schijnt allemaal niet te werken.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom huiskoe, vreemd dit. Kun je de app eens verwijderen en handmatig verbinding maken met het KPN Fon netwerk? Wanneer je dan naar een website gaat krijg je eerst een inlogpagina te zien. Hier kun je dezelfde inloggegevens gebruiken als je nu in de app gebruikt.

Ik ben benieuwd of dit wel werkt. Dan kunnen we iets makkelijker achterhalen of dit een probleem is in de app of de instellingen daarvan.
Ik heb de app al verwijderd en mijn aparaat meerde keren op nieuw aan gezet maar ik kan het wifi netwerk KPN Fon niet vergeten, als ik opvergeten druk krijg ik de volgende foutmelding: vergeten van wifi netwerk mislukt. Wanneer ik KPN Fon (en of andere wifi netwerken die automatisch zijn opgeslagen door de KPN app) verwijder uit het rijtje van opgeslagen netwerken staan ze er weer bij wanneer ik weer bij op geslagen netwerken kijk. Het ziet er naar uit dat het probleem is dat ik het wifi netwerk maar niet kan vergeten.
Ik heb hetzelfde probleem bij mij werkt het ook niet en ook alles geprobeerd de telefoon van mijn partner werkt wel alleen mij telefoon niet Samsung Lte SM-315 ook kpn kan mij niet helpen.
Ik heb hetzelfde probleem bij mij werkt het ook niet en ook alles geprobeerd de telefoon van mijn partner werkt wel alleen mij telefoon niet Samsung Lte SM-315 ook kpn kan mij niet helpen. Kun je mij precies vertellen wat er bij jouw mis gaat en welke foutmeldingen jij krijgt?
Ik verbind mijn telefoon met fon dat doet hij als ik dan naar een site ga krijg ik niet verbonden met internet. Mijn partner logt in bij fon en werkt wel ik en de Kpn weet het ook niet ben bij de Kpn winkel geweest die wisten het ook niet dus ik ben er maar mee gestopt.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de late reactie! De foutmelding bij het vergeten van het netwerk klinkt me niet bekend. Hierop Googlen helpt helaas ook niet :(

Het is mogelijk dat Wifi-netwerken worden gebackupt onder je Google account. Dit kun je controleren bij Instellingen > Backup & Herstel. Onder "Google Account" staat vermeld of een backup wordt gemaakt. Onderaan staat een optie "Reset" om Wi-Fi, bluetooth en andere netwerkinstellingen te vergeten.

Ik heb deze optie zelf getest en het werkt, maar hou er rekening mee dat alle Wi-Fi netwerken worden vergeten. Opnieuw verbinding maken is daarna nodig. Ook stond bij mij mobiele data op 2G/3G in plaats van op 4G. Als je dit kunt testen kunnen we in ieder geval met een schone lei beginnen. Probeer daarna eerst zonder de app verbinding te maken met het KPN Fon netwerk.

@ramgool: Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is. Als je verbinding hebt met Fon, kun je dan eens naar https://145.7.170.135 gaan? Krijg je dan een melding over een onbeveiligde verbinding, of een melding dat de pagina niet kan worden weergegeven?
Hallo Jordan in mijn Google account kan ik niets vinden over backup& herstel, met verbinding op fon verbind hij wel maar krijg de boodschap pagina of site kan niet worden weergegeven. Hij verbind niet met internet.
Dit geeft hij als ik bij con inlogt
Reputatie 7
Badge +16
Druk op "OK". Er zou als het goed is een landing page moeten openen waarmee je kan inloggen. Stel dat je niet op de login pagina komt kan je handmatig naar de volgende site gaan:
login.fon.com
Na het bericht van Johan heb ik beckup& herstel onder mijn samsung account gevonden en alles van dit account de vinkjes weg gehaald daarna heb ik verbinding gekregen met Fon dus tor zover is het gelukt of het blijft werken dat wacht ik nog even af voor het idee bedankt JOHAN.
Reputatie 7
Badge +28
Goed nieuws ramgool!

@huiskoe: Heb jij hier ook wat aan gehad?

Reageer