Vraag

Kan geen verbinding maken met mijn werk pc via VPN

  • 2 January 2020
  • 13 reacties
  • 1635 keer bekeken

Hi, Ik kan geen verbinding maken met mijn werk pc via VPN. Als ik thuis verbinding probeer te maken krijg ik de volgende fout melding:  

"The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g, firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem."

 

Wanneer ik bijvoorbeeld mijn mobiel hotspot gebruik kan ik zonder problemen verbinding maken. Helaas heb ik niet oneindig veel data om mijn mobiele bundel te gebruiken voor werk. 

 

Ook heb ik via de router mijn IPV6 al uitgezet. 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Massimo P Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. 

Vervelend dat het niet werkt. Welke Experiabox gebruik je en hoe heb je de computer aangesloten, via de kabel of wifi? 
Zou je voor de zekerheid alvast je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd? Dan kijk ik met je mee.

Hi Lisa,

Zojuist heb ik mijn profiel bijgewerkt.

Het is een experia box v10 en gebruik deze via wifi. Ik heb het ook met kabel geprobeerd, hiermee blijft het probleem aanhouden.

Reputatie 5
Badge +6

Dit kan duiden op het ontbreken of niet juist werken van een benodigde register-key. Dit is een bekend windows probleem als je VPN server achter NAT ligt. Microsoft laat windows niet toe een vpn server achter NAT te benaderen ivm "security".
Dit probleem ontstond bij mij na de recente update naar Windows 1903. Na het verwijderen en opnieuw installeren van de register-key was het probleem verholpen.

Dat werkt als volgt:
 

Een noodzakelijke registreerinstelling toevoegen:

  1. Klik op de Windows Sleutel enR tegelijkertijd om de Run box naar boven te brengen.
  2. Tik in: regedit en klik OK. Klik ja als gevraagd wordt of de app wijzigingen mag aanbrengen op je PC.
  3. In het linkerdeelvenster, zoek en klik op de map: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent
  4. Klik op Bewerken menu en beweeg je cursor over Nieuw. Klik DWORD Waarde. Een nieuw regsiter zal verschijnen in het rechtervenster, genaamd Nieuwe Waarde #1.
  5. Hernoem dat bestand: AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule (dit is hoofdlettergevoelig en bevat geen spaties) en druk op ENTER.
  6. Klik met de rechtermuisknop AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule , klik vervolgens op wijzigen .
  7. In de Gegevenswaarde box, tik je 2 en klik OK.
  8. Herstart de computer.

Hi r_k, Ook dit heb ik al toegepast. zonder resultaat.

Reputatie 5
Badge +6

@Massimo P

Kijk eens of onderstaande link ook voor jou een oplossing biedt:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-10-pro-1903-l2tpipsec-psk-vpn-not-working/5ba0f315-9c01-462b-bba9-b2a05578a81b

Klik daar ook even de replies open voor aanvullende suggesties.

Reputatie 7
Badge +17

@Massimo P Ik zie dat ik helemaal niet ben teruggekomen in dit topic, excuses. Is het probleem ondertussen opgelost of kan ik nog iets voor je betekenen? 

Nee het is niet opgelost. Op mijn werk wijzen ze naar jullie, dat het probleem toch echt aan mijn experiabox moet liggen.

Reputatie 7
Badge +17

@Massimo P Jammer dat het nog niet lukt. “the remote server is not responding” zegt iets over de server waar de VPN op draait. Als je op een ander wifi netwerk zit, werkt het dan wel? 

Ja, als ik op een ander wifi netwerk zit werkt deze wel.

Reputatie 7
Badge +17

@Massimo P Er zou geen probleem moeten zijn om met de V10 een VPN verbinding op te zetten. Ziet je systeembeheerder wel een VPN verzoek binnenkomen of helemaal niet? Als je het goed vindt, kijk ik even in je netwerk of ik iets terugvind dat dit blokkeert. Hier heb ik wel je toestemming voor nodig! 

Ik zal het navragen aan onze systeembeheerder. 

 

Ga je gang!

Ik kon laatst de verbinding wederom maken, voor 2 weken lang zonder problemen. Nu is het deze maandag (27 - 04)weer hetzelfde liedje. Dit keer is het wel belangrijk dat dit wordt opgelost. 

Andere collega's hebben deze problemen niet, dus het zou aan mijn verbinding moeten liggen.

Is er dit weekend misschien iets geupdate?

Reputatie 7
Badge +17

@Massimo P Bedankt voor het terugkomen hier! Dan moet ik toch weer dezelfde vraag stellen om verder te kunnen:see_no_evil:

@Massimo P Er zou geen probleem moeten zijn om met de V10 een VPN verbinding op te zetten. Ziet je systeembeheerder wel een VPN verzoek binnenkomen of helemaal niet? Als je het goed vindt, kijk ik even in je netwerk of ik iets terugvind dat dit blokkeert. Hier heb ik wel je toestemming voor nodig! 

 

Reageer