Beantwoord

Kan geen verbinding maken met VPN werk

  • 26 February 2019
  • 8 reacties
  • 1400 keer bekeken

Beste,

Ik krijg op moment dat ik de specifieke VPN opstart op mijn laptop de melding 'A connection to the remote computer could not be established, so the port used for this connection was closed'. Vorige week toen ik thuis werkte had ik geen problemen en werkte de VPN prima. Gisteren op mijn werk kon ik ook de VPN gewoon gebruiken, echter vandaag opeens niet meer.

Ik heb al vanalles geprobeerd, heb contact gehad met de systeembeheerder die die VPN beheert. Collega's kunnen wel vanuit thuis inloggen vandaag, dus iedereen die ik tot nu toe gesproken heb geeft aan dat ik bij mijn ISP moet checken. Ik heb modem reeds herstart maar dat heeft niet geholpen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 March 2019, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @FamNanne, welkom op het forum! Wat een vervelend probleem dit. Welke Experia Box gebruik je precies? En welk programma gebruik je om de VPN verbinding te maken?
Reputatie 7
Badge +28
@FamNanne: Is dit probleem al opgelost of kan ik je nog verder helpen?
@Joran, dank voor je reactie! Ik ben een week op vakantie geweest, dus kon even niet reageren. Om je vragen te beantwoorden:
  • Ja probleem is er nog steeds
  • Ik heb Experia box v10A
  • De VPN die ik gebruik is niet via een programma (voor zover ik weet). Ik maak verbinding met een IP adres. Het VPN-type is PPTP.
Het vreemde is dat ik een week eerder geen problemen heb met verbinding maken met de VPN thuis. Ook op kantoor kan ik probleemloos contact maken met de VPN. Echter thuis nu dus sinds 1,5 week niet meer.
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem! Dat is geen slechte timing voor een vakantie gezien deze storing. Het lijkt er op dat je last hebt van dit probleem: VPN werkt niet meer op Experiabox V10a | KPN Community. Dit is ontstaan in de laatste update van de V10A die recent is uitgerold. De techneuten zijn hard aan het werk om dit op te lossen, we gaan ervan uit dat dit niet lang meer duurt. Kun je jouw profiel nog aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer? Mocht het helpen om de bug op te lossen wil ik zorgen dat jouw gegevens in ieder geval bekend zijn. Kun je een reactie sturen zodra dat is gebeurd?
Ik heb mijn profiel aangevuld; dank voor je hulp en info!
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je gegevens, Peggy. We hebben nieuwe firmware beschikbaar die dit probleem gaat oplossen. Ik ga je gegevens doorgeven zodat deze firmware op jouw Experia Box wordt geïnstalleerd. Dat zal waarschijnlijk morgen zijn, daar kom ik nog even bij je op terug.
Reputatie 7
Badge +30
@FamNanne: je bent zojuist voorzien van de nieuwe firmware. Dit is de versie die eindigt op build193. Je Experia Box is hierdoor herstart. VPN moet nu weer gewoon kunnen. Graag hoor ik je ervaringen.
Het werkt weer! Dank je wel voor jullie reacties en hulp!