Beantwoord

Kan ik een Box 12 krijgen bij de overstap naar glasvezel?

  • 12 January 2022
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

Reputatie 1

Ik stap binnenkort over van koper naar glasvezel.
Kan ik dan ook het nieuwe modem Box 12 krijgen?

icon

Beste antwoord door marten1953 14 January 2022, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Welk modem heb je nu?

Reputatie 1

v10A

De v10a is gewoon prima geschikt. Heeft ook 5 Ghz wifi.

Hoi @marten1953 . Wordt er binnenkort een glasvezelaansluiting bij jou geactiveerd? Of ga je verhuizen?

De v10a kan prima overweg met glasvezel. Is er een bepaalde reden dat jij een box12 wil? 

Reputatie 1

Erwin er zijn verschillende redenen. Staat gedeeltelijk ook los van glasvezel. De box 12 is “groener” heb ik begrepen. Minder stroom verbruik en als milieu activist vind ik dat belangrijk. Tevens is wifi 6 interessant omdat er veel wordt thuis gewerkt door corona. De snelheid per apparaat is dan gemiddeld hoger.Ik snap dat de snelheid ook afhankelijk is van de server waar je inlogt. Ik krijg inderdaad op korte termijn (vermoedelijk binnen een maand) glasvezel.

Op zich ben ik redelijk tevreden over de v10a. Het enigste makke is, dat ik via de usb poort van de voorganger een harde schijf dus thuisnetwerk kon gebruiken. Dat kan helaas met de v10a niet. Ben ook benieuwd of de box 12 deze optie weer wel heeft. Ik ben ooit begonnen bij KPN met een pieper en daarna telefoon via nmt. Nu heb ik 4 mobiele abonnementen en 3 in 1. Kortom ben al ruim 40 jaar met tevredenheid bij KPN. Het enigste wat soms wringt zijn alle aanbiedingen die je langs ziet komen voor nieuwe klanten, terwijl voor lange oude klanten weinig aan klantenbinding wordt gedaan door leuke aanbiedingen. Krijgen rond kerst wel vaak extra Gigb en films, maar dat is vermoedelijk voor alle KPN klanten. Ik ben wel een erg tevreden KPN klant hoor, maar moest dit even kwijt.

Met een warme groet Marten Overvliet

P.s. Ik heb 13 jaar gewerkt op de helpdesk van de provider Antenna, dus weet wel hoe providers gemiddeld met verzoeken omgaan. No hard feelings ;-)

De box 12 ondersteund ook geen USB HDD.Wifi 6 heb je eigenlijk ook niet veel aan.

Reputatie 7
Badge +11

Met een warme groet Marten Overvliet

Hey, een bekende!

 

Tevens is wifi 6 interessant omdat er veel wordt thuis gewerkt door corona. De snelheid per apparaat is dan gemiddeld hoger.Ik snap dat de snelheid ook afhankelijk is van de server waar je inlogt.

 Het klopt inderdaad dat de snelheid met Wifi 6 iets omhoog gaat, echter zal het apparaat wat je op de Box12 aansluit ook Wifi6 moeten ondersteunen 😉