Beantwoord

Kan ik een extra netwerknaam aanmaken op mijn modem voor gasten?

  • 19 October 2021
  • 10 reacties
  • 249 keer bekeken

Ik wil een extra netwerknaam en bijbehorend ww op mijn huidig KPN netwerk. Zodat gasten op eigen netwerk kunnen inloggen ipv het mijne. Hoe doe ik dat?

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door DennisA78 21 October 2021, 19:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil een extra netwerknaam en bijbehorend ww op mijn huidig KPN netwerk. Zodat gasten op eigen netwerk kunnen inloggen ipv het mijne. Hoe doe ik dat?

Dank bij voorbaat

Een gastennetwerk dus? Dat heeft de apparatuur van KPN ook. Welke Experiabox heeft u? Of KPN Box? Heeft u versterkers? SuperWiFi's? Experia WiFi's? 

IK heb in ieder geval 2 wifi managers van KPN (de ‘schotels'). Een jaar is geleden is KPN bij mij aangesloten met nieuwe modem uiteraard. Staat geen naam op.

Reputatie 6
Badge +8

Een zwart modem?

Inderdaad

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Franciscus1951, welkom op het KPN forum! Je wilt graag een gastnetwerk instellen op jouw SuperWifi begrijp ik. Dat kan! Je kunt hiervoor gebruik maken van de KPN Thuis app.

Voor het inloggen op de KPN Thuis app heb je een beheerderswachtwoord nodig. Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi, Experia Wifi of de Experia Box. Indien je nog niet eerder ingelogd bent geweest, vind je het admin password op de sticker op de achterkant van de eerste aangesloten SuperWifi of Experia Wifi. Gebruik je geen SuperWifi of Experia Wifi, dan vind je het standaard beheerderswachtwoord op de sticker op de achterkant van jouw modem. Indien je al eens eerder bent ingelogd, heb je het wachtwoord aan moeten passen. Je kunt dit wachtwoord vinden (en wijzigen) in de KPN Thuis app.

Ben je dit wachtwoord vergeten, en kom je niet meer in de Thuis app? Dan zal je de (master) SuperWifi of Experia Wifi moeten resetten doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord (admin password) gebruiken dat achter op de SuperWifi of Experia Wifi staat. Gebruik je geen wifi versterker, volg deze stappen dan voor de Experia Box.

Dankjewel.

Mijn andere vraag is hoe ik het wachtwoord van mijn wifi netwerk kan wijzigen.

Dankjewel.

Mijn andere vraag is hoe ik het wachtwoord van mijn wifi netwerk kan wijzigen.

Hallo @Franciscus1951 , even inloggen in je modem, naar de rubriek wifi gaan, wachtwoord aanpassen en opslaan. Eventueel wacht gastwifi aanpassen en opslaan, daarna weer uitloggen.

 

Dank maar hoe log ik in, in mijn modem?

Dank maar hoe log ik in, in mijn modem?

Hallo @Franciscus1951 dat heeft @Denise_ eerder in dit topic uitgelegd.

 

Reputatie 7
Badge +10

Je gebruikt een Box12 modem met Superwifi’s toch? Daarmee gebruik je als het goed is enkel de wifi van de Superwifi’s. Aanpassen van wifigegevens en/of gastnetwerk doen je dan dus met de thuisapp.

Inloggen in de Box12 heeft geen zin.

 

Thuisapp installeren, openen, en de qr code van de 1e superwifi (die dan blauw knippert) scannen.

Een beheerderswachtwoord bedenken, die puur voor de thuisapp is.

Bij het tabje "internet" in de thuisapp vind je je wifi naam en wachtwoord,  die je daar kunt veranderen. 

Ook vind je een button met "gastennetwerk aanzetten", waar je ook een wifinaam en wachtwoord kunt invullen.