Beantwoord

Kan ik mijn contract wijzigen voor het einde van het contract?

  • 9 November 2019
  • 10 reacties
  • 528 keer bekeken

Ik heb momenteel een internet + televisie abonnement, alleen gebruiken we het televisie deel niet dus ik zou dit graag wijzigen naar alleen internet, maar mijn contract is nog niet afgelopen. 

icon

Beste antwoord door huistijger 9 November 2019, 05:20

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Helaas @Londa zal dat niet gaan.
Wat je zou kunnen doen is eventuele extra pakketten uitzetten, maar het TV abonnement kun je pas opzeggen als je weer contractvrij bent.
Je kunt dan het beste even bellen naar 0800 0402

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Londa, welkom op ons KPN forum. Ik zie dat @huistijger al antwoord op je vraag heeft gegeven. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 

Hi! Bedankt voor de reacties. Ik zat voor dit contract al 2 jaar bij KPN, toen heb ik het abonnement aangepast naar trager internet (wat mij werd beloofd dat niet anders zou werken dan het internet dat we hadden). Nu wil ik het abonnement aanpassen want ons internet werkt gewoon niet, zo traag is het, ondanks meerdere beloftes dat wij niks van de wijziging zouden merken qua internetsnelheid.

Nu lees ik dat je je abbo niet kan aanpassen als je een abbonement met korting aangenomen hebt je dit niet kan wijzigen. Er is mij noooit verteld dat als je de korting aanneemt (die ze standaard geven) dat je dan je abbonement niet kan aanpassen. 

Ik wil mijn abbo aanpassen naar tv weg, en sneller internet omdat wat mij belooft is niet waargemaakt wordt.

Dan is het toch te gek voor woorden dat ik niet mijn abbo kan wijzigen door nieuwe contracten met kortingen, wat mij niet is verteld?

 

 

Als je nú al de snelheid niet haalt zal dat met een sneller abonnement ook niet gehaald worden.

Wat geef Fourstack aan dat je kunt halen op je adres? Dat is wel leidend voor internet via de DSL lijn.

Hi peter, ik kan 35 mbps op mijn locatie, ik meet 0,65 (!!!!) downloadsnelheid. En 5,13 mbps upload snelheid.

ik zou dus graag mijn abbo aanpassen terug naar het snelle internet dat we hadden, en de tv opzeggen. Ik had het abbonement in eerste instantie aangepast omdat het te duur werd (€73!), maar met dit internet kan ik helemaal niks dus ik wil weer terug naar het internetabonnement dat we hadden, zonder tv dus omdat het anders veel te duur wordt

Dan is er intern of extern iets fout een ander abonnement zal weinig veranderen aan de snelheid die binnenkomt. De kortingen staan er los van, jou abonnements vorm is een op zichzelf staand product gedurende de looptijd daarvan kan je tv niet wegdoen, dat is iets wat nu met een Hussel abonnement wel kan.

Je kan wel je snelheid verhogen wat eigenlijk geen nut heeft als fourstack 35 Mb aangeeft er zal onderzocht moeten worden waarom de snelheid zo slecht is, voor de goede orde dit is bedraad gemeten?

In ons vorige abbonement hadden wij nooit problemen met internet, dus het ligt echt aan deze snelheid. Zowel via chromecast als router

Reputatie 7
Badge +21

Ik ga met Peter en Galdor mee.
Hoe heb je die snelheid gemeten @Londa ?
Bedraad of met wifi?
En als het bedraad is, zit de computer dan rechtstreeks op de Experiabox?
Welk type Experiabox heb je?

Of heb je het via wifi gemeten?
Zo ja wil je het dan even bedraad meten met de kabel rechtstreeks in de Experiabox?
Echt een hogere internetsnelheid zal niet veel geven je moet het eerst zo in orde krijgen, dan kun je eventueel nog verhogen zou je dat willen.
We helpen je graag, wil je bovenstaande vragen beantwoorden?

 

Hi peter, ik kan 35 mbps op mijn locatie, ik meet 0,65 (!!!!) downloadsnelheid. En 5,13 mbps upload snelheid.

ik zou dus graag mijn abbo aanpassen terug naar het snelle internet dat we hadden, en de tv opzeggen. Ik had het abbonement in eerste instantie aangepast omdat het te duur werd (€73!), maar met dit internet kan ik helemaal niks dus ik wil weer terug naar het internetabonnement dat we hadden, zonder tv dus omdat het anders veel te duur wordt

Dan gaat er ergens op de lijn (kan ook nog Experiabox zijn) iets fout. Dat zal niet sneller worden met sneller abonnement want het zijn TOT abonnementen. Tot 50 dus. Dan zou je gewoon zeker zo'n 35 Mb/s moeten halen nu. Via@Jiske_ zou er e.e.a. in gang gezet moeten worden om je snelheid van 35 Mb/s weer te moeten krijgen.

Daarvoor is dus een abo TOT 50 Mb/s voldoende.

Speedtest. Meet bedraad met laptop met TV ontvangers hooguit op standby. En zonder streaming media als Spotify in gebruik.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Londa, ik zie dat @huistijger en @PeterG je al een hele goede uitleg hebben gegeven. Deze vermindering in snelheid staat los van je abonnement. Onze laagste pakketten gaan tot een snelheid van 50Mibt/s en je zou rond de 35Mbit/s moeten ontvangen. Ook al heb je het pakket met de laagste snelheid je zou toch echt rond die 35Mbit/s moeten zitten.

Als je nog geen contact hebt opgenomen met de klantenservice via 0800-0402 of de Live Chat  kan ik je ook verder helpen. Het is dan belangrijk om te weten of je die snelheid bekabeld of draadloos meet. Als je dit draadloos meet zou je dan willen kijken of de kwaliteit van je verbinding beter wordt met de Wifi tuner? Meet je het bekabeld wil je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Reageer