Beantwoord

Kan ik mijn internet snelheid verhogen zonder Glasvezel?

• 9 november 2017
  • 5 reacties
  • 496 keer bekeken

Op het moment heb ik Alles in 1 Thuis Standaard, met een downloadsnelheid van 13/Mps en Upload van 1/Mps

Dat vind ik wel erg laag en zou graag zien dat dit omhoog gaat. Het liefst natuurlijk bij de KPN. Nu is glasvezel bij mij beschikbaar, alleen zou het voor mij wel erg duur worden om alle kabels vanuit de meterkast goed weg te werken. Dus is mijn vraag of het ook mogelijk is mijn internet snelheid te verhogen zonder gebruik te maken van glasvezel.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 9 november 2017, 20:09

Wat geeft deze site aan qua DSL?

Persoonlijk denk ik niet dat het mogelijk is, maar kan je beschrijven waar je tegenaan loopt met de overstap naar glasvezel? Je hebt alleen een kabel nodig van het glasvezelkastje naar de Experiabox (waar die nu staat). Daarnaast heeft het glasvezelkastje stroom nodig.

Robin
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Persoonlijk denk ik niet dat het mogelijk is, maar kan je beschrijven waar je tegenaan loopt met de overstap naar glasvezel? Je hebt alleen een kabel nodig van het glasvezelkastje naar de Experiabox (waar die nu staat). Daarnaast heeft het glasvezelkastje stroom nodig.

Robin
Reputatie 7
Als het een glasvezelaansluiting betreft waarmee je een KPN abonnement kunt afsluiten, dan zou ik er persoonlijk geen seconde over na hoeven denken. Dat trage DSL lijntje er uit en stabiel en snel glasvezel er in.
Zelf hebben wij al vele jaren een glasvezel aansluiting en ik moet er echt niet aan denken om weer op koper over te moeten stappen.
Zoals Robin al zegt, het een kwestie van één UTP netwerkkabel van de meterkast naar de plek waar de Experia Box moet staan. Als er nu een telefoonlijn vanuit de meterkast naar die plek loopt, dan is het een "fluitje van een cent" om die te vervangen door een UTP netwerkkabel.
Je zult daar absoluut geen spijt van krijgen.

Robin

Die geeft 15Mbs aan. Het probleem zit hem erin dat de meterkast aan het begin van de woning is, en de experiabox aan het eind van de woning naast de computer.
Reputatie 7
Geeft die site ook aan dat er glas op jouw adres mogelijk is?
Zo ja, neem direct besluit om over te stappen naar glas. Een kabeltje trekken van de meterkast naar achterin de woning kan niet moeilijk zijn, ik heb vanuit mijn meterkast 14 Cat6 UTP netwerkkabels getrokken naar alle uithoeken van mijn woning. Via de kruipruimte, door vervangen van telefoonkabels en coax kabels en ééntje langs een verwarmingsbuis naar zolder.

Nogmaals, van een overgang van koper naar glas zal je nooit spijt krijgen, ook niet als dat betekent dat er een kabeltje getrokken moet worden.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Shammarz! Om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden: ik denk niet dat er veel winst te halen valt. Je wordt beperkt door de maximale snelheid van ADSL2+ (~20Mb) en de afstand tot de centrale. Er komt nu 16Mb binnen. Als glasvezel beschikbaar is worden er geen investeringen meer gedaan in het DSL netwerk. VDSL zal op jouw adres dus geen optie worden.

Daarom sluit ik me aan bij wjb en Robin. De installatiemonteur kan je helpen om een goede oplossing te vinden. De monteursafspraak is gratis, alleen materiaalkosten (kabels/contactdozen die niet in het installatiepakket zitten) en meerwerk wordt in rekening gebracht. In overleg uiteraard. Meer over de installatiemonteur: De Installatiemonteur komt bij je langs

Reageer