Beantwoord

kan ik mijn ip veranderen

  • 4 april 2017
  • 33 reacties
  • 8030 keer bekeken

Hallo, ik word soms geddosed door verschillende mensen waar ik ooit mee heb geskyped. ik kan sommige games niet meer spelen door de ddoss. Kan ik mijn ip veranderen?
icon

Beste antwoord door Paul_ 7 april 2017, 09:53

Welkom @septice, leuk dat je hier je vragen stelt. Al goed op weg geholpen door de rest zie ik. Volgens mij worden een paar dingen door elkaar gehaald dus ik probeer wat duidelijkheid te verschaffen.

- Onze Experiabox heeft een DHCP functie wat ervoor zorgt dat de apparaten die jij erop aansluit(computers etc.) een automatisch toegewezen IP-adres krijgen. Die kunnen veranderen als je die apparaten uit zet, en later weer aan zet.
- Je externe IP-adres zit (zo goed als) vast. Die kan je niet aanpassen. Dat is dus wat anders dan de IP-adressen van jouw individuele apparaten.

Ik betwijfel of dit überhaupt een DDoS maar als dit zo is zie ik graag bewijs daarvan en dat bewijs kan je dan ook doorsturen naar de Abuse afdeling. Zij kunnen allereerst dit melden bij de provider van de aanvaller en, indien nodig, ook het IP wijzigen.
Weet je zeker dat je geDDoSt wordt?

We hebben niets meer van je gehoord @septice. Zijn al je vragen beantwoord? Zo niet, dan horen we het graag. 🙂
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +13
u kunt uw IP niet veranderen deze wordt toegekend door KPN en is aan uw gegevens gekoppeld
is er dan iets te doen om niet gedossed te worden
Reputatie 7
Badge +15
DDOS'en is wettelijk verboden en stafbaar, weet jij toevallig de IP adressen van degene die ddossen? Je kan namelijk dan contact opnemen met de abusedesk van de desbetreffende providers, normaliter wordt dan binnen 48 uur de internet verbinding afgesloten.

Kan je kijken wat op de hacking statistics pagina staat?
Op een V10 staat het onder status -> Advanced -> Firewall
http://192.168.2.254/

Een ander IP adres nemen zal het probleem naar waarschijnlijkheid niet oplossen en zal alleen resulteren in probleem-verplaatsing, dit probleem moet bij de bron worden aangepakt (De criminelen moeten uit de lucht/geblokkeerd worden). De provider van de criminelen is hier verantwoordelijk voor.
Ik moet gaan inloggen maar ik weet de wachtwoord niet.
Ik ken mensen die zelf hun ip adres kunnen veranderen. Ze doen hun router 1 uur uit na de 1 uur dan is zijn ip veranderd en hij heeft er geen problemen mee. is dat toepasselijk bij kpn.
Of kan je een DHCP aanvoegen bij je kpn pakket?
Reputatie 7
Badge +15
Ik moet gaan inloggen maar ik weet de wachtwoord niet.
Dit wachtwoord heb je zelf ooit ingesteld, als je het kwijt bent (en een V10) hebt kan je het herstellen door een factory reset uit te voeren.

Ik ken mensen die zelf hun ip adres kunnen veranderen. Ze doen hun router 1 uur uit na de 1 uur dan is zijn ip veranderd en hij heeft er geen problemen mee. is dat toepasselijk bij kpn.
Neen, KPN maakt gebruik van vaste IP adressen.

Of kan je een DHCP aanvoegen bij je kpn pakket?
In de Experiabox staat al een DHCP server en een DHCP client. Ik begrijp verder niet wat het doel hiervan is.
ik heb opgezocht what dhcp is maar het zegt dit: Ook geeft de DHCP server de DNS adressen door aan de computers in het netwerk. DHCP is dus erg handig: u hoeft zelf niets in te stellen. Een nadeel van DHCP is het feit dat uw IP adres iedere keer anders is wanneer u de pc opnieuw aanzet.
Reputatie 7
Badge +30
ik heb opgezocht what dhcp is maar het zegt dit: Ook geeft de DHCP server de DNS adressen door aan de computers in het netwerk. DHCP is dus erg handig: u hoeft zelf niets in te stellen. Een nadeel van DHCP is het feit dat uw IP adres iedere keer anders is wanneer u de pc opnieuw aanzet.
Leuk verhaal, maar wat doet dit er toe?

Ik betwijfel of dit überhaupt een DDoS maar als dit zo is zie ik graag bewijs daarvan en dat bewijs kan je dan ook doorsturen naar de Abuse afdeling. Zij kunnen allereerst dit melden bij de provider van de aanvaller en, indien nodig, ook het IP wijzigen.
Reputatie 7
Badge +15
Ik voeg mij, in dit geval bij Robin. Hij neemt de woorden uit mijn mond.

Daarnaast weet ik wat DHCP(Dynamic Host Configuration Protocol) doet, het is mij echter niet duidelijk wat je er mee wilt bereiken gezien je hiermee het probleem niet kan oplossen.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom @septice, leuk dat je hier je vragen stelt. Al goed op weg geholpen door de rest zie ik. Volgens mij worden een paar dingen door elkaar gehaald dus ik probeer wat duidelijkheid te verschaffen.

- Onze Experiabox heeft een DHCP functie wat ervoor zorgt dat de apparaten die jij erop aansluit(computers etc.) een automatisch toegewezen IP-adres krijgen. Die kunnen veranderen als je die apparaten uit zet, en later weer aan zet.
- Je externe IP-adres zit (zo goed als) vast. Die kan je niet aanpassen. Dat is dus wat anders dan de IP-adressen van jouw individuele apparaten.

Ik betwijfel of dit überhaupt een DDoS maar als dit zo is zie ik graag bewijs daarvan en dat bewijs kan je dan ook doorsturen naar de Abuse afdeling. Zij kunnen allereerst dit melden bij de provider van de aanvaller en, indien nodig, ook het IP wijzigen.
Weet je zeker dat je geDDoSt wordt?
Reputatie 7
Badge +19
De vraag van het wachtwoord van @septice is nog niet beantwoord
Als je voor het eerst op je modem inlogt heb je geen wachtwoord.
Gewoon op enter drukken en je wordt gevraagd om eerst een wachtwoord aan te maken.
Reputatie 7
Badge +24
De vraag van het wachtwoord van @septice is nog niet beantwoord
Als je voor het eerst op je modem inlogt heb je geen wachtwoord.
Gewoon op enter drukken en je wordt gevraagd om eerst een wachtwoord aan te maken.
Goeie aanvulling! Had ik even gemist.
Reputatie 7
Badge +12
Ik ken mensen die zelf hun ip adres kunnen veranderen. Ze doen hun router 1 uur uit na de 1 uur dan is zijn ip veranderd en hij heeft er geen problemen mee. is dat toepasselijk bij kpn.
Ter volledigheid: de mensen over wie je het hebt, hebben waarschijnlijk Ziggo als provider. Daar kun je inderdaad een nieuw IP forceren door je eigen IP vrij te geven en de router uit te schakelen. Als je dit binnen een uur lukt heb je extreem veel geluk, maar als je dit voor een langere periode doet heb je een goede kans op een nieuw IP.

Zoals de rest ook al zegt is dit bij KPN niet mogelijk. KPN hanteert een andere manier van IP's toewijzen dan Ziggo. Je modem uitschakelen zal dus nooit leiden tot een nieuw IP-adres. Waardoor denk je dat iemand jou aanvalt? Welke problemen ervaar je? De oplossing voor jouw probleem kunnen we beter in die hoek zoeken.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom @septice, leuk dat je hier je vragen stelt. Al goed op weg geholpen door de rest zie ik. Volgens mij worden een paar dingen door elkaar gehaald dus ik probeer wat duidelijkheid te verschaffen.

- Onze Experiabox heeft een DHCP functie wat ervoor zorgt dat de apparaten die jij erop aansluit(computers etc.) een automatisch toegewezen IP-adres krijgen. Die kunnen veranderen als je die apparaten uit zet, en later weer aan zet.
- Je externe IP-adres zit (zo goed als) vast. Die kan je niet aanpassen. Dat is dus wat anders dan de IP-adressen van jouw individuele apparaten.

Ik betwijfel of dit überhaupt een DDoS maar als dit zo is zie ik graag bewijs daarvan en dat bewijs kan je dan ook doorsturen naar de Abuse afdeling. Zij kunnen allereerst dit melden bij de provider van de aanvaller en, indien nodig, ook het IP wijzigen.
Weet je zeker dat je geDDoSt wordt?

We hebben niets meer van je gehoord @septice. Zijn al je vragen beantwoord? Zo niet, dan horen we het graag. 🙂

Leuke discussie over o.a. wijzigen extern ip adres.

Ook bij KPN kun je geforceerd het externe ip adres wijzigen, is mijn ervaring

  1. stroom eraf van modem en experia box (half uur is genoeg) en na herstart krijg je een ander extern ip adres (wwar ik overigens blij mee ben).
  2. wijzigen mac adres van experia box geeft ook hetzelfde effect. Wel eerst sroom eraf voor 30 seconden.

 

Met de instellingen software van de Experia Box 10 kunnen je toegekende DHCP adressen van apparatuur in je thuisnetwerk statisch maken.
Handig als je wil dat bijvoorbeeld een netwerk printer of een webinterface naar een apparaat altijd hetzelfde ip adres heeft

Reputatie 7
Badge +10

Nou... dat is onzin hoor :laughing:

Nog even een testje gedaan.

Initieel krijg ik een ander extern ip adres. Na verloop van tijd krijg ik het oude - automatisch -weer terug.

Ga dat eens verder uitdiepen.

Reputatie 7

Mag je vinden maar vandaag nog gedaan,

Eerst een extern ip adres dat begint met 77……………. en na stroom 30 minuten eraf een extern ip adres met 141…………..

Maar misschien lukt het jou niet om de stroom eraf te halen.

Weet je zeker dat je een abonnement bij KPN hebt immers het is absoluut niet de bedoeling dat je een nieuw IP adres krijgt als je jouw Experia Box van stroom haalt.

Sterker nog, het is de policy van KPN dat je juist jouw oorspronkelijke IP adres blijft behouden en ook de infrastructuur is daar op ingericht. Verbindingen zijn niet op basis van DHCP maar op basis van pppoe.

 

@WJE

Ik heb mijn post daarboven al gecorrigeerd.

Nogmaals bij het opstarten, na de stroom eraf van modem en box, meteen een ander ip adres. Na enige tijd toch weer onder water het oorspronkelijke. Zal eens uittesten binnen hoeveel tijd ik het oorspronkelijke externe adres weer terugkrijg.

Verder zal ik nogmaals uittesten wanneeer ik het mac adres van de experia box wijzig. , 

 

En ja, natuurlijk heb ik een KPN abonnement. Zo anders weinig zin hebben om op dit forum te verschijnen.

Reputatie 7

Zal eens uittesten binnen hoeveel tijd ik het oorspronkelijke externe adres weer terugkrijg. 

Dat zal direct het geval zijn.

 

Verder zal ik nogmaals uittesten wanneeer ik het mac adres van de experia box wijzig. , 

Dat heeft geen enkele impact immers de verbindingen bij KPN werken niet op basis van DHCP maar op basis van pppoe en dan speelt het MAC adres geen enkele rol.

 

Je noemt dat je zowel het modem als de Experia Box stroomloos maakt.

Heb je dan een glasvezelaansluiting of een 4G buitengebied aansluiting?

Zal eens uittesten binnen hoeveel tijd ik het oorspronkelijke externe adres weer terugkrijg. 

Dat zal direct het geval zijn.

Ehh, volgens mij niet want ik heb me geregistreerd op een forum met het gewijzigde ip adres, al had ik daarvoor slechts een paar minuten nodig.

 

Verder zal ik nogmaals uittesten wanneeer ik het mac adres van de experia box wijzig. , 

Dat heeft geen enkele impact immers de verbindingen bij KPN werken niet op basis van DHCP maar op basis van pppoe en dan speelt het MAC adres geen enkele rol.

 

Zeker, maar het is me ooit gelukt. Al weet ik niet dat toen het gewijzigde externe ip adres een soort permanente status had en niet teruggezet werd naar het oorspronkelijke.

 

Je noemt dat je zowel het modem als de Experia Box stroomloos maakt.

Heb je dan een glasvezelaansluiting of een 4G buitengebied aansluiting?

 

Glasvezel.

 

@wjb

Er begint me iets te dagen. Ik kom van een andere provider die door KPN overgenomen is.

Misschien is hier een verband met het een en ander.

Reputatie 7

Welke provider zat je dan bij?

Is dergelijke info relevant? Indien ja, dan wil ik dat wel aan je persoonlijk meedelen.

Reageer