Beantwoord

kan ik mijn ip veranderen

Hallo, ik word soms geddosed door verschillende mensen waar ik ooit mee heb geskyped. ik kan sommige games niet meer spelen door de ddoss. Kan ik mijn ip veranderen?
icon

Beste antwoord door Paul_ 7 april 2017, 09:53

Paul_ schreef:

Welkom @septice, leuk dat je hier je vragen stelt. Al goed op weg geholpen door de rest zie ik. Volgens mij worden een paar dingen door elkaar gehaald dus ik probeer wat duidelijkheid te verschaffen.

- Onze Experiabox heeft een DHCP functie wat ervoor zorgt dat de apparaten die jij erop aansluit(computers etc.) een automatisch toegewezen IP-adres krijgen. Die kunnen veranderen als je die apparaten uit zet, en later weer aan zet.
- Je externe IP-adres zit (zo goed als) vast. Die kan je niet aanpassen. Dat is dus wat anders dan de IP-adressen van jouw individuele apparaten.

RobinFlikkema schreef:

Ik betwijfel of dit überhaupt een DDoS maar als dit zo is zie ik graag bewijs daarvan en dat bewijs kan je dan ook doorsturen naar de Abuse afdeling. Zij kunnen allereerst dit melden bij de provider van de aanvaller en, indien nodig, ook het IP wijzigen.

Weet je zeker dat je geDDoSt wordt?

We hebben niets meer van je gehoord @septice. Zijn al je vragen beantwoord? Zo niet, dan horen we het graag. 🙂

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +13
u kunt uw IP niet veranderen deze wordt toegekend door KPN en is aan uw gegevens gekoppeld
is er dan iets te doen om niet gedossed te worden
Reputatie 7
Badge +15
DDOS'en is wettelijk verboden en stafbaar, weet jij toevallig de IP adressen van degene die ddossen? Je kan namelijk dan contact opnemen met de abusedesk van de desbetreffende providers, normaliter wordt dan binnen 48 uur de internet verbinding afgesloten.

Kan je kijken wat op de hacking statistics pagina staat?
Op een V10 staat het onder status -> Advanced -> Firewall
http://192.168.2.254/

Een ander IP adres nemen zal het probleem naar waarschijnlijkheid niet oplossen en zal alleen resulteren in probleem-verplaatsing, dit probleem moet bij de bron worden aangepakt (De criminelen moeten uit de lucht/geblokkeerd worden). De provider van de criminelen is hier verantwoordelijk voor.
Ik moet gaan inloggen maar ik weet de wachtwoord niet.
Ik ken mensen die zelf hun ip adres kunnen veranderen. Ze doen hun router 1 uur uit na de 1 uur dan is zijn ip veranderd en hij heeft er geen problemen mee. is dat toepasselijk bij kpn.
Of kan je een DHCP aanvoegen bij je kpn pakket?
Reputatie 7
Badge +15
septice schreef:

Ik moet gaan inloggen maar ik weet de wachtwoord niet.

Dit wachtwoord heb je zelf ooit ingesteld, als je het kwijt bent (en een V10) hebt kan je het herstellen door een factory reset uit te voeren.

septice schreef:

Ik ken mensen die zelf hun ip adres kunnen veranderen. Ze doen hun router 1 uur uit na de 1 uur dan is zijn ip veranderd en hij heeft er geen problemen mee. is dat toepasselijk bij kpn.

Neen, KPN maakt gebruik van vaste IP adressen.

septice schreef:

Of kan je een DHCP aanvoegen bij je kpn pakket?

In de Experiabox staat al een DHCP server en een DHCP client. Ik begrijp verder niet wat het doel hiervan is.
ik heb opgezocht what dhcp is maar het zegt dit: Ook geeft de DHCP server de DNS adressen door aan de computers in het netwerk. DHCP is dus erg handig: u hoeft zelf niets in te stellen. Een nadeel van DHCP is het feit dat uw IP adres iedere keer anders is wanneer u de pc opnieuw aanzet.
Reputatie 7
Badge +29
septice schreef:

ik heb opgezocht what dhcp is maar het zegt dit: Ook geeft de DHCP server de DNS adressen door aan de computers in het netwerk. DHCP is dus erg handig: u hoeft zelf niets in te stellen. Een nadeel van DHCP is het feit dat uw IP adres iedere keer anders is wanneer u de pc opnieuw aanzet.

Leuk verhaal, maar wat doet dit er toe?

Ik betwijfel of dit überhaupt een DDoS maar als dit zo is zie ik graag bewijs daarvan en dat bewijs kan je dan ook doorsturen naar de Abuse afdeling. Zij kunnen allereerst dit melden bij de provider van de aanvaller en, indien nodig, ook het IP wijzigen.
Reputatie 7
Badge +15
Ik voeg mij, in dit geval bij Robin. Hij neemt de woorden uit mijn mond.

Daarnaast weet ik wat DHCP(Dynamic Host Configuration Protocol) doet, het is mij echter niet duidelijk wat je er mee wilt bereiken gezien je hiermee het probleem niet kan oplossen.
Reputatie 7
Badge +23
Welkom @septice, leuk dat je hier je vragen stelt. Al goed op weg geholpen door de rest zie ik. Volgens mij worden een paar dingen door elkaar gehaald dus ik probeer wat duidelijkheid te verschaffen.

- Onze Experiabox heeft een DHCP functie wat ervoor zorgt dat de apparaten die jij erop aansluit(computers etc.) een automatisch toegewezen IP-adres krijgen. Die kunnen veranderen als je die apparaten uit zet, en later weer aan zet.
- Je externe IP-adres zit (zo goed als) vast. Die kan je niet aanpassen. Dat is dus wat anders dan de IP-adressen van jouw individuele apparaten.

RobinFlikkema schreef:

Reputatie 7
Badge +18
De vraag van het wachtwoord van @septice is nog niet beantwoord
Als je voor het eerst op je modem inlogt heb je geen wachtwoord.
Gewoon op enter drukken en je wordt gevraagd om eerst een wachtwoord aan te maken.
Reputatie 7
Badge +23
huistijger schreef:

De vraag van het wachtwoord van @septice is nog niet beantwoord
Als je voor het eerst op je modem inlogt heb je geen wachtwoord.
Gewoon op enter drukken en je wordt gevraagd om eerst een wachtwoord aan te maken.

Goeie aanvulling! Had ik even gemist.
Reputatie 7
Badge +12
septice schreef:

Ter volledigheid: de mensen over wie je het hebt, hebben waarschijnlijk Ziggo als provider. Daar kun je inderdaad een nieuw IP forceren door je eigen IP vrij te geven en de router uit te schakelen. Als je dit binnen een uur lukt heb je extreem veel geluk, maar als je dit voor een langere periode doet heb je een goede kans op een nieuw IP.

Zoals de rest ook al zegt is dit bij KPN niet mogelijk. KPN hanteert een andere manier van IP's toewijzen dan Ziggo. Je modem uitschakelen zal dus nooit leiden tot een nieuw IP-adres. Waardoor denk je dat iemand jou aanvalt? Welke problemen ervaar je? De oplossing voor jouw probleem kunnen we beter in die hoek zoeken.
Reputatie 7
Badge +23
Paul_ schreef:

RobinFlikkema schreef:

We hebben niets meer van je gehoord @septice. Zijn al je vragen beantwoord? Zo niet, dan horen we het graag. 🙂

Reageer