Beantwoord

kan ik mijn ip veranderen

• 4 april 2017
  • 33 reacties
  • 8035 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7

Dat kan toch gewoon publiek, wat is daar "geheim" aan.

Ook ben ik benieuwd naar het tweede (en derde) octet (byte) van dat 141 IP adres dat je dan tijdelijk gekregen zou hebben.

Dat kan toch gewoon publiek, wat is daar "geheim" aan.

Ook ben ik benieuwd naar het tweede (en derde) octet (byte) van dat 141 IP adres dat je dan tijdelijk gekregen zou hebben.

Ehh nee. In dit geval niet. Geef ik alleen persoonlijk.

Het tweede en derde octet van het 141 adres heb ik helaas niet genoteerd (heb inmiddels dus mijn oude externe weer terug).

Zal het bij een volgende wijziging van het externe ip adres noteren.

Overigens bij wijzigingen in het verleden kreeg ik niet altijd een ip adres uit de 141 range. Ook wel eens uit andere, zoals bijvoorbeeld uit de 172 range.

Reputatie 7

Dan laten we dat maar achterwege.

Dat zou mooi zijn.

Dan laten we dat maar achterwege.

Dat zou mooi zijn.

Zojuist een andersoortig testje gedaan met de gadget “Network Meter v9.6” waarmme het externe ip adres “gerefreshed” kan worden.

Mijn oorspronkelijk ip adres uit de range 77…… werd gewijzigd in 141.101…… . Refresh daarna gaf het oorspronkelijke 77..… weer terug.

Daarna nog een keer gewijzigd in 172.69……. en met een refresh weer terug naar het oude.

P.S.

De gewijzigde IP adressen afgelezen in de gadget zelf.

Gebruik deze gadget al jaren en is altijd betrouwbaar gebleken. Gebruik dit om o.m. de current down- en uploads te monitoren vanwege het gebruik van powerline adapters.

Zojuist met de hierboven beschreven gadget extern ip adres gewijzigd in 141.101…. (niet hetzelfde 141. ip adres als hierboven; het 3de octet verschilt).

Moregn nog een keer een testje met een half uur de stroom eraf van modem en box. 

Resultaten volgen.

Reputatie 7

Moregn nog een keer een testje met een half uur de stroom eraf van modem en box. 

Resultaten volgen.

Ik weet het resultaat al hoor, je zult namelijk gewoon jouw 77.x.x.x IP adres behouden.

@HanCacho 

Zoals al eerder vermeld, kpn gebruikt vaste IP adressen.

172.x.x.x ip adressen worden na mijn weten niet uitgegeven door KPN (omdat deze gedeeltelijk gereserveerd zijn voor privé adressen) maar deze zou je tijdelijk vanuit de server kunnen krijgen als hij last heeft met opbouwen van de sessie.

Wat ik eerder vermoed is dat je nog een ander apparaat met DHCP voor je router hebt staan of misschien een dongel die je tijdelijk internet geeft voordat je vaste internet verbinding intreed, of dat je verbinding via een proxy of VPN gaat.

Waar kijk je welk IP adres je hebt? in de router (experiabox) of op een online website?

je zou ook je IP adressen is kunnen invoeren bij een IP lookup om te zien onder welke provider/land deze valt.

@Zeonz

Ik krijg het gevoel dat we in deze discussie in een cirkeltje aan het ronddraaien zijn, zonder iemand wat dan ook te verwijten.

De ip lookups laten allemaal Amsterdam zien. Met dit verschil dat de 77.x.x.x gelocaliseerd wordt in Amsterdam Centrum (KPN) en de 141.x.x.x / 172.x.x.x Amsterdam Oost (KPN(?) Cloudfare)

Bij m'n testjes geen VPN of een DHCP apparaat gebruikt voor mijn Experia Box, ook geen dongel noch heb ik zitten rommelen met de instellingen van de Experia Box.

Volgens mij is geen enkele software 100% “failsafe”, dus ook de PPPoE technologie niet die qua basis al zo'n 20 jaar oud is.

Verder heb ik ook medegedeeld dat ik oorspronkelijk van een andere provider kom van wie KPN de volledige infrastructuur heeft overgenomen. Mogelijk zit daar ook ergens een “flaw”.

Inmiddels heb ik ook een dergelijke discussie van twee jaar geleden aangetroffen met antwoorden van Robin Flikkema, KPN moderator Eric en Colwirter. Zou inderdaad sprake kunnen zijn van “ip placeholders” vanwege timeouts tijdens de sessie opbouw. Dat gold dan voor een extern ip adres uit de 141.x.x.x range. Zou natuurlijk ook kunnen voor de 172.x.x.x range.

Ik heb besloten om er nu mee te stoppen. Mede naar aanleiding van de allereerste reactie op mijn eerste post in dit topic. Waardeer wel jouw reactie natuurlijk om meer info op te vragen.
Ik ben uiterst tevreden over het functioneren van KPN internet en zo nu en dan een ander extern ip adres - tijdelijk - vormt voor mij geen enkel probleem.
Ik wilde alleen een melding maken.

P.S.
Overigens heeft deze discussie mij toch wat opgeleverd. Ik ben nu overtuigd om bij de communicatie met sommige sites (Express)VPN te gaan gebruiken

Reageer