Beantwoord

Kan KPN leveren via de telefoonlijn?

  • 28 November 2021
  • 21 reacties
  • 2538 keer bekeken

Heeft kpn de mogelijkheid om internet en tv te ontvangen  via de telefoonlijn?

Wij hebben geen hoofdaansluiting in ons 'nieuwe huis'

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 28 November 2021, 22:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

ja,zeker.Heb je wel een ISRA punt?

een van deze dus?Die zitten vaak in de gang,woonkamer of meterkast.

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben geen hoofdaansluiting in ons 'nieuwe huis'

Wat bedoelt u hier mee?

Nee, alleen een hoofd telefoon aanlsuiting

Nick83, geen aansluiting van buiten naar binnen.

Nee, alleen een hoofd telefoon aanlsuiting

Hallo @Kim Van Zundert , kun je eens een foto plaatsen van wat je denkt dat je wèl hebt?

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, alleen een hoofd telefoon aanlsuiting

Hallo @Kim Van Zundert , kun je eens een foto plaatsen van wat je denkt dat je wèl hebt?

Ja inderdaad, we snappen er niet veel van 😄

Hierbij de foto

 

 

ja,dit is inderdaad het isra punt!Als de goede aders zijn aangesloten zou het moeten werken:Echter is dit wel verouderd.Bij mij heeft de monteur een isra punt uit 1965 omgewisseld maar dit heeft mij geen hogere snelheid of een meer betrouwbare verbinding opgeleverd.Ik ga er dan ook van uit dat dit gewoon nog prima is.

Oke, hoe heet deze verbinding bij Kpn want hier vind ik niks van op de site?

 

Oke, hoe heet deze verbinding bij Kpn want hier vind ik niks van op de site?

 

ADSL/Koper

internet+Tv

Internet only

Reputatie 7
Badge +21

Oke, hoe heet deze verbinding bij Kpn want hier vind ik niks van op de site?

 

Dit is een IS/RA punt in de vorm van een lasdop. De buitenkabel komt van onderen en wordt in de lasdop aangesloten op een binnenkabel die naar het witte doosje gaat. Deze situatie komt naar mijn mening in aanmerking voor een bezoek van een KPN monteur, die daar kosteloos een moderner IS/RA punt van maakt. Waarschijnlijk de tweede van links in de eerder hierboven geplaatste foto.

Bedankt voor alle info.

Ik had wel begrepen dat je dan overal versterkers moet ophangen, klopt dit?

Bedankt voor alle info.

Ik had wel begrepen dat je dan overal versterkers moet ophangen, klopt dit?

moet niet.Ligt aan je gebruik en grote van je huis.

Reputatie 7
Badge +10

Correct, dit is een oude telefoonkabel met lasdop. Als je internet aanvraagd, en er is geen glasvezel in je woning, dat word die verbinding/abonnement op die telefoonkabel gezet.

Volgens mij komt er automatisch een monteur als je in het bestelproces aangeeft dat je een lasdop hebt. Die maakt er een moderne aansluiting van.

Ook is dan te bekijken waar het modem het beste geplaatst kan worden. Meterkast/woonkamer. 

Ik zie al ethernet kabels op je foto, zijn dat er 2?

Ideaal als die al naar de juiste plaatsen is huis lopen mbt tv en/of evt wifiversterkers.

Dan gaat modem in meterkast (mits er stroom is) en kunnen de overige apparaten aan die ethernet kabels.

Maar dat is voor de monteur. Je zou het uiteraard wel alvast kunnen bekijken.

Reputatie 7
Badge +12

Correct, dit is een oude telefoonkabel met lasdop. Als je internet aanvraagd, en er is geen glasvezel in je woning, dat word die verbinding/abonnement op die telefoonkabel gezet.

Volgens mij komt er automatisch een monteur als je in het bestelproces aangeeft dat je een lasdop hebt. Die maakt er een moderne aansluiting van.

Ook is dan te bekijken waar het modem het beste geplaatst kan worden. Meterkast/woonkamer. 

Ik zie al ethernet kabels op je foto, zijn dat er 2?

Ideaal als die al naar de juiste plaatsen is huis lopen mbt tv en/of evt wifiversterkers.

Dan gaat modem in meterkast (mits er stroom is) en kunnen de overige apparaten aan die ethernet kabels.

Maar dat is voor de monteur. Je zou het uiteraard wel alvast kunnen bekijken.

Bij de aanvraag van internet word niet gevraagd aan de klant wat voor ISRA er aanwezig is. Soms weet KPN het op magische wijze en is een monteur verplicht bij installatie en andere keren moet de klant bellen om aan te geven geen of een verouderd isra te hebben. 

Het beste wat @Kim Van Zundert kan doen in mijn ogen is het bestellen van het pakket dat ze wilt en daarna een berichtje sturen zodat een van de moderatoren een monteur mee kan sturen. Als ze vooraf zelf aangeeft een monteur te willen komt ze enkel in aanmerking voor een betaalde installatiemonteur a €75. Je kan je bestelling natuurlijk ook altijd in de winkel of telefonisch (0800-0402) doen. 

 

Op je versterker vraag: Je kan er voor kiezen twee superwifi punten kosteloos bij het pakket te krijgen, of je kan deze bij de monteur aanschaffen tegen een gereduceerd tarief. Hij of zij kan ook perfect vertellen of dit van toegevoegde waarde is in uw huis.

@Ik_Hussel 

Bedankt voor je uitleg. Alleen op welke manier stuur je een bericht?

Naar de klantenservice?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Kim Van Zundert 
 

De snelste manier is om even te bellen 0800 0402
Of chatten via www.kpn.com/service (ik heb een andere vraag en wil graag contact > naar chat)

Beide opties ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Kim Van Zundert, welkom op het forum! Ik zie dat je al fantastisch geholpen bent door medegebruikers en collega's hier. Je kunt inderdaad het beste gewoon bestellen. Over het algemeen weet het systeem wat er is op jouw adres en of een monteur verplicht is. Zo ja, dan krijg je direct na het bestellen e-mail over het inplannen van een monteur. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je inderdaad even bellen of chatten. Maar je mag ook hier op het forum een berichtje achterlaten (geef dan ook alvast aan wanneer een monteur zou uitkomen). Vul in dat geval ook je forumprofiel in. Dan kunnen we hier een monteur aan je bestelling toevoegen.