Beantwoord

Kan mijn Experia Box V10A niet benaderen.. certificaat is 3/7/20 verlopen

  • 3 July 2020
  • 298 reacties
  • 19902 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

298 reacties

Ik hoop dat kpn dit snel oplost...

 

Ter info:
via Internet Explorer werkt het nog wel

wel lastig als je Safari en Firefox hebt….


Heb je een apple dan? (ieuw) :P

 

Workaround voor Firefox:

https://sectigostore.com/page/fix-the-warning-potential-security-risk-ahead-error-in-firefox/

Reputatie 1

Bedankt voor je hulp, Erwin. We wachten af en ik ga ervan uit dat je hier weer een berichtje zet als het weer normaal werkt.

Ik kan nu weer verder met de wijzigingen in het modem.

Groeten

Wim

@Wim2019 . Zeker weten.   Als het achter de schermen gefixt is, laat ik dat hier onmiddelijk weten.

Via MacOs HighSierra en privémodus in webbrowser Firefox is het me gelukt om mijn wachtwoord te wijzigen via admin e.d. Wel de geschiedenis gewist.

Aer

Hi, I’m unable to log in to my experia modem using 192.168.2.254.  I have been able to do this previously but now it keeps saying that it can’t find a secure connection or that my connection is not private.  

Your connection is not private

Attackers might be trying to steal your information from mijnmodem.kpn (for example, passwords, messages or credit cards). Learn more

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

 

Help improve Chrome security by sending URLs of some pages that you visit, limited system information and some page content to Google. Privacy Policy

Back to safetyHide advanced

This server could not prove that it is mijnmodem.kpn; its security certificate is not trusted by your computer's operating system. This may be caused by a misconfiguration or an attacker intercepting your connection.

Proceed to mijnmodem.kpn (unsafe)

 

Please can you help with this? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hi  @Kellym 

Unfortunately KPN has made an error in letting the SLS certificate of mijnmodem.kpn expire. That's causing this problem.

As it’s a local connection and there is nothing wrong with the modem, you can continue via “Proceed to mijnmodem.kpn (unsafe)

KPN is working on renewing the certificate a.s.a.p.

Thank you

Zelfde probleem hier. Als je er écht bij moet eventjes datum wijzigen met het apparaat waarmee je verbinding wilt maken naar bijv. 2 juli.
@KPN, graag z.s.m. oplossen :)

Heb helaas een chromebook en die is niet bereid om de datum te veranderen. 

Met een Chromebook is er geen workaround.

Het lukt momenteel het best door de datum tijdelijk terug te zetten.
Of met Internet Explorer 11, ook beschikbaar onder Windows 10 trouwens. (zoeken aanklikken en dan onder apps.)

Chromebook is een nogal beperkt systeem. Test bij Bright/RTL Z sprak van een scholierencomputer.

Reputatie 7

De enig juiste oplossing is dat KPN met grote spoed dat SSL certificaat op de V10a vernieuwt of het (verplichte) gebruik https uitschakelt op de V10a.

Ik heb hetzelfde issue

Reputatie 2

 Allen: We zijn druk bezig om het certificaat weer op orde te krijgen. Helaas gaat dit proces nog even duren.

In de tussentijd moet het lukken met onderstaande workarounds.  (voor firefox zijn er in dit topic een aantal workarounds genoemd)

Chrome :

Klik rechts boven op de 3 balletjes , selecteer Nieuw Incognitovenster ( CTRL+SHIFT+N )

Ga naar https://192.168.2.254

 

Edge

Klik rechts boven op de 3 balletjes , selecteer Nieuw Privé venster ( CTRL+SHIFT+N )

Ga naar https://192.168.2.254

 

Explorer:

Ga naar http of  https://192.168.2.254

Je krijgt de onderstaande melding  klik ga door…

 

Safari: Gebruikers melden dat het via incognito safari ook werkt. Hier een handleiding: https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/ibrw1069/mac

@Erwin_  en andere moderators, ook in private werkt bij mij op geen enkele browser, dat zal waarschijnlijk komen dat er ook nog steeds DNS problemen zijn met deze 10a.

 

Dus waarom wordt de 10a serie er niet gewoon uit gegooid, dan hoeft het certificaat niet te worden gekocht en dan kan het "dns probleem", ten minste dat wordt gedacht, maar is niet eens een zekerheid..

 

Maar goed, welke fritzbox adviseren jullie dan?

Heb jaren een fritzbox 5490 gehad tot volle tevredenheid bij xs4all

Maar goed, welke fritzbox adviseren jullie dan?

@marcel112:

kpn.com/fritzbox (bij kpn huren inclusief Techdesk ondersteuning of elders kopen.)

Reputatie 2

Maar goed, welke fritzbox adviseren jullie dan?

@marcel112:

kpn.com/fritzbox (bij kpn huren inclusief Techdesk ondersteuning of elders kopen.)

als ik elders koop kan ik dan wel terecht bij kpn voor instellingen?

Maar goed, welke fritzbox adviseren jullie dan?

@marcel112:

kpn.com/fritzbox (bij kpn huren inclusief Techdesk ondersteuning of elders kopen.)

als ik elders koop kan ik dan wel terecht bij kpn voor instellingen?

De reguliere helpdesk (waaronder wij, de moderators) geven geen ondersteuning. De techdesk wel.

Maar hier op het forum zijn een aantal gebruikers die je ook prima verder kunnen helpen. 

Ondersteuning, via de techdesk, is er alleen bij huur via KPN en een los extra abonnement op de Techdesk (€ 5 per maand). De gewone helpdesk geeft geen ondersteuning, ook de mods hier in principe niet. Er zijn wel gebruikers die je kunnen helpen.

De instellingen zijn te vinden op de website van KPN, dat wel.

Eigen modem instellen en gebruiken.

Fritzbox bij KPN.

Badge

 SSL certificaat voor mijnmodem.kpn verlopen is en dus vernieuwd moet worden door KPN

(Experia 10a)

 

Remon

 

Badge

 SSL certificaat voor mijnmodem.kpn verlopen is en dus vernieuwd moet worden

geen work arround maar nieuwe SSL certificaat

============================================

NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Subject: mijnmodem.kpn

Issuer: KPN BV PKIoverheid Organisatie Server CA - G3

Expires on: 3 jul. 2020

Current date: 11 jul. 2020

=============================================

Remon

 

Nu 10 dagen verder en ik kan nog steeds niet in m’n Experiabox komen.. Is de fix al in zicht?

 

Kwam er gisteravond achter voor mijn V10a… Vanmorgen gechat met KPN: “misschien als het modem gereset wordt?”.

Tja, die chatters hebben er ook geen kaas van gegeten! Het is ongelooflijk dat de KPN-organisatie dit SSL-certificaat probleem gewoon niet in de hand heeft. Het zal wel geen geld opbrengen, denk ik dan maar :disappointed: .

Voorlopige oplossing in Firefox=open een privé-venster (Bestand, Nieuw Privé...), ga naar mijnmodem.kpn en dan krijg je de keus na de foutmelding: klik op “Geavanceerd”, en dan opent een subvenster waarin je “Het risico aanvaarden en doorgaan” kunt kiezen. 

Reputatie 4
Badge +1

Vanmorgen gechat met KPN: “misschien als het modem gereset wordt?”.

 

Een webinterface reset kan heel vervelend uitpakken voor gesplitste SSID’s in de V10A, die na de reset niet meer gesplitst zijn.

Gaat nu wel heel lang duren om het cerificaat te vernieuwen.

Als ik het waarschuwings-scherm omzeil krijg ik dit, kan er alsnog niets mee:

 

Reputatie 1

Ik weet dat er veel staat op dit forum over inloggen.

Ik kan niet inloggen met 192.168.2.254, geeft dan aan dat de verbinding niet privé is.

Geeft ook aan dat er iets is met certificaat controle.

Wie kan mij helpen, mijn creativiteit is op.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

We hebben je bericht samengevoegd met het algemene topic hierover @siemen,  zie het gemarkeerde antwoord om toch in te kunnen loggen!

Mooi hoor, al die workarounds.

Ik heb nu dus een apparaat (een modem) die dus niet werkt zoals moet volgens KPN!

Daar betaal ik iedere maand voor - Hoe zit dat?

Ontvangen we een nieuw modem, of ….

En komt er nog wel een update ?

Kortom, KPN heeft hier iets verkocht wat “oude zooi” was - dat moet niet mogen - en wat denkt KPN daaraan te doen?

Modem werkt nog, niet zoals ik zou willen, en niet zoals het hoort.