Beantwoord

Kan mijn Experia Box V10A niet benaderen.. certificaat is 3/7/20 verlopen

  • 3 July 2020
  • 298 reacties
  • 19878 keer bekeken

Firefox heeft een probleem gedetecteerd en is niet doorgegaan naar mijnmodem.kpn. Of de website is onjuist geconfigureerd, of uw computerklok is op de verkeerde tijd ingesteld.

Waarschijnlijk is het certificaat van de website verlopen, waardoor Firefox geen beveiligde verbinding kan maken.

Wat kunt u hieraan doen?

mijnmodem.kpn heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over het probleem informeren.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 January 2021, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

298 reacties

Waarschijnlijk ben ik de zoveelste, maar het lukt mij niet om in te loggen op Experia Box v10A.

Via mijn browsers laptop kwam ik niet eens op de webpagina. Via mijn mobiel wel. Eerder heb ik het wachtwoord (WPA) en ook SSID gewijzigd. Daarmee werkt het Wifi. Echter kan ik daar niet mee inloggen op http://192.168.2.254/ of http://mijnmodem.kpn/. 

Wat moet ik doen om toch te kunnen inloggen op mijn modem?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @selrahc 

Het zgn. Admin password om in te loggen in de web-interface staat op de achterkant van de v10A, op een etiket achter een kaartje wat eruit schuift. 

Voorbeeld

Als je dit Admin password hebt gewijzigd en het nu niet meer weet, dan helpt alleen een reset van de v10A. Daarna geldt het password op het etiket weer. Info: Hoe reset ik de Experia Box

Zelfde probleem hier. Als je er écht bij moet eventjes datum wijzigen met het apparaat waarmee je verbinding wilt maken naar bijv. 2 juli.
@KPN, graag z.s.m. oplossen :)

Reputatie 1

Zelfde probleem hier. Het lukt me nog wel in te loggen met Firefox door ‘een uitzondering toe te voegen’. Dit nadat ik de cookies van mijnmodem.kpn had verwijderd en de browser daarna opnieuw opgestart.

Reputatie 7
Badge +24

Zelfde probleem hier. Als je er écht bij moet eventjes datum wijzigen met het apparaat waarmee je verbinding wilt maken naar bijv. 2 juli.
@KPN, graag z.s.m. oplossen :)

Lukt dit? Ik was hier dus al wel bang voor. Https op de Experiabox is leuk, maar dan moet wel het certificaat constant bijgehouden worden. Want het verloopt telkens. 

@kevdbInteressant, ik kon geen uitzondering toevoegen. Ik zal eens kijken of dat ook lukt na het verwijderen van cookies :)
UPDATE: Dit werkte niet voor mij (ik gebruik overigens ook Firefox)
`Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen.`

@Nick83 Uiteraard. Je browser gebruikt de datum van je systeem, en wanneer deze voor einddatum van het certificaat is (in dit geval bijv. 2 juli) wordt het certificaat nog gewoon als geldig gezien.

Reputatie 7
Badge +24

Lullig...

Ik heb hetzelfde probleem, ik kan mijn modem-instellingen (V10A) niet benaderen met http://192.168.2.254/ en met de ingestelde link (mijnmodem.kpn) in browser voor het modem. Deze laatste link heb ik altijd gebruikt. Ik dacht eerst dat aan de recente wijziging van aansluiten van koper op glasvezel in ons huis ligt, maar ik heb het met alle browsers (Edge (nieuw), Google Chrome, en Firefox) op de PC en met Safari op de Ipad. De foutmelding is: NET::ERR_CERT_DATE_INVALID.  Verloopdatum certificaat 03-07-2020. Ik heb allerlei mogelijkheden (Cookies verwijderen, reset van Modem etc) van het forum om dit probleem op te lossen nagelopen, niets werkt.

Ik denk, dat het probleem aan de KPN kant zit, nl dat het certificaat echt verlopen is.

Graag spoedige oplossing, zodat de instellingen welke gewist zijn, na de glasvezels installatie weer ingesteld kunnen worden.

Reputatie 1

@kevdbInteressant, ik kon geen uitzondering toevoegen. Ik zal eens kijken of dat ook lukt na het verwijderen van cookies :)
UPDATE: Dit werkte niet voor mij (ik gebruik overigens ook Firefox)
`Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen.`
...

Typisch (en jammer natuurlijk). Zowel met de nieuwste versie van Firefox als met Firefox Quantum (LTS-versie van Firefox) lukt het me om de uitzondering toe te voegen en in te loggen.

Maar zoals eerder gezegd hier: KPN heeft wat te doen?

Hoi allen. Ik heb dit gelijk doorgestuurd naar development. Heeft iemand nog een screenshot voor mij?

 

Foutmelding in Edge

Ik heb hetzelfde probleem, ik kan mijn modem-instellingen (V10A) niet benaderen met http://192.168.2.254/ en met de ingestelde link (mijnmodem.kpn) in browser voor het modem. Deze laatste link heb ik altijd gebruikt. Ik dacht eerst dat aan de recente wijziging van aansluiten van koper op glasvezel in ons huis ligt, maar ik heb het met alle browsers (Edge (nieuw), Google Chrome, en Firefox) op de PC en met Safari op de Ipad. De foutmelding is: NET::ERR_CERT_DATE_INVALID.  Verloopdatum certificaat 03-07-2020. Ik heb allerlei mogelijkheden (Cookies verwijderen, reset van Modem etc) van het forum om dit probleem op te lossen nagelopen, niets werkt.

Ik denk, dat het probleem aan de KPN kant zit, nl dat het certificaat echt verlopen is.

Graag spoedige oplossing, zodat de instellingen welke gewist zijn, na de glasvezels installatie weer ingesteld kunnen worden.

Dat is ook het probleem. Zie mijn bericht over datum aanpassen voor een tijdelijke "oplossing" (overbruggen is een betere benaming).

Reputatie 1

Hoi allen. Ik heb dit gelijk doorgestuurd naar development. Heeft iemand nog een screenshot voor mij?


Hierbij:

 

Even een browserrondje gemaakt: Behalve met Firefox lukt het me ook met Edge en Chrome lukt om een uitzondering voor de site toe te voegen en in te loggen.

Dank @Fred_Flinstone .   Ik hoop dat ze hier zo snel mogelijk actie in gaan ondernemen.  Zodra ik reactie heb, laat ik het weten.

Hier zelfde issue. Kom er nog wel in via een mobiele telefoon (android) en chrome browser

 

Had altijd Experia V10, nooit problemen mee gehad.

Was niet blij dat ik een V10a kreeg, geprobeerd deze om te laten zetten naar een V10, maar da mocht niet :-(

Denk dat ik nu op marktplaats op zoek ga naar een V10 ipv deze V10a

Nu 1 maand klant bij KPN, en al behoorlijk wat issues hier thuis mogen oplossen. Vastlopende TV ontvangers, Mislukken van updates op de tv ontvangers. En nu een verlopen certificaat op een device die bij de mensen thuis worden geplaatst.

Wanneer mogen we eigen tv-ontvangers plaatsen???

Hier nog een. Ook zelfde foutmelding. Bij kpn klantenservice wisten ze nergens van...

Reputatie 7

Jammer dat dit gebeurt, KPN had dit moeten zien aankomen, ze waren immers al gewaarschuwd waarbij zelfs nog de vraag gesteld is wat KPN er verder aan gaat doen.

Reputatie 5
Badge +4

Bij Chrome op Android kun je nog de optie “doorgaan naar onveilige website” kiezen, bij Chromium onder Linux lukt dat ook niet.

Slordig...

probeer in te loggen op mijn experia v10a modem via mijnmodem.kpn of https://192.168.2.254 maar kom er niet meer in krijg de melding dat de verbinding niet privé is . heb het geprobeerd via Safari en Google Chrome beide met het zelfde resultaat. ij Safari staat nog dat het certificaat verlopen is. Heb het ook geprobeerd via mijn iPhone en iPad beide met het zelfde resultaat. Heb alle virus scanners en filewal al uit gezet echter ook zonder resultaat.

Heeft iemand hier een verklaring en hopelijk een oplossing voor.

 

hij geeft ook aan dat het kpn certificaat is verlopen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Het certificaat is gewoon verlopen, KPN is te laat met het vernieuwen van het certificaat. Je bent niet de eerste die hier een topic over opend.

Oké , slordig dan van kpn kan nu niet in mijn modem

Merkte vanmiddag op dat ook ik de experiabox-10A niet opkwam ivm niet beveiligde site. Gelijk KPN gebeld. Zij de medewerker helemaal niks, of ze water zag branden. Moest ook een paar keer aangeven wat het probleem was. Certificaat PKIoverheid verlopen 03/07/2020.

Je zou toch denken dat ze daar meldingen van hebben gehad en dat daar iemand voor verantwoordelijk is. De medewerker ging een melding aanmaken maar of ik daar nu zoveel vertrouwen in heb. Afwachten maar.

Reputatie 4
Badge +5

Hwb er ook last van

Reputatie 7
Badge +21

We kunnen per klant even kijken hoe het precies in elkaar zit en wat er gedaan moet worden. Mocht je dit willen (misschien is je probleem ook al opgelost namelijk), vul dan je Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer. Geef een seintje in dit topic als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we de storing via jouw gegevens melden en hopelijk is er dan snel een oplossing!

Reputatie 7

We kunnen per klant even kijken hoe het precies in elkaar zit en wat er gedaan moet worden. 

Dat heeft helemaal geen zin immers het probleem is puur het feit dat het SSL certificaat voor mijnmodem.kpn verlopen is en dus vernieuwd moet worden op alle V10a's en V12's.

Ik snap niet dat er nu nog steeds niet duidelijk is wat er moet gebeuren en dat er niet allang actie ondernomen is om een nieuw SSL certificaat naar de V10a's en V12's te pushen.

Dit is overigens al de tigste keer dat KPN een SSL certificaat heeft laten verlopen, elk half jaar valt er wel ergens een KPN site om vanwege het verlopen van een SSL certificaat.

Het wordt hoog tijd dat de administratie daaromtrent sterk verbeterd wordt.

 

Correctie: Op de V12's is het SSL certificaat nog tot 16 september 2021 geldig.