Beantwoord

Kan mijn v10a modem worden geupgrade?

  • 21 October 2019
  • 7 reacties
  • 200 keer bekeken

Ivm met een grote aantal DHCP bindings (ik heb er meer dan 10 nodig ivm een iot apparaten) zou ik graag mijn modem upgraden. Als ik hier wat rond kijk moet de KPN dat op afstand doen toch? Zou dit kunnen gebeuren? Dank!

icon

Beste antwoord door Joran 29 October 2019, 18:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @Zjaaspoer! Er zijn inmiddels 32 DHCP bindings mogelijk op de V10A als je de meest recente firmware hebt (build190). Zo te zien heb je die al. Krijg je een foutmelding te zien als je meer dan 10 toevoegt?


Hij geeft nog steeds 10 computers aan!

 

Reputatie 7
Badge +28

Ai. Ik ben bang dat ik portforwards en DHCP bindings door elkaar heb gehaald. Niet voor het eerst moet ik toegeven. Vanuit KPN kan ik geen oplossing bieden. Er zijn een aantal workarounds:

  • Je kunt op vaste apparatuur (NAS/servers bijvoorbeeld) een vast IP-adres in het apparaat zelf instellen. Voor laptops en smartphones is dit niet aan te raden.
  • Je kunt eventueel een eigen router inzetten om meer DHCP bindings mogelijk te maken.

Ok, dat is jammer. Is het mogelijk de v10a modem te configureren in bridge mode om idd met een eigen router te gaan werken? Ik zie die mogelijk nergens nml helaas

Reputatie 7
Badge +28

Ai. Ik ben bang dat ik portforwards en DHCP bindings door elkaar heb gehaald. Niet voor het eerst moet ik toegeven. Vanuit KPN kan ik geen oplossing bieden. Er zijn een aantal workarounds:

  • Je kunt op vaste apparatuur (NAS/servers bijvoorbeeld) een vast IP-adres in het apparaat zelf instellen. Voor laptops en smartphones is dit niet aan te raden.
  • Je kunt eventueel een eigen router inzetten om meer DHCP bindings mogelijk te maken.

 

Ok, dat is jammer. Is het mogelijk de v10a modem te configureren in bridge mode om idd met een eigen router te gaan werken? Ik zie die mogelijk nergens nml helaas

 

Ik maak het niet veel beter maar nee, dat is niet mogelijk. De V8 was de enige Experia Box waarbij bridged mode mogelijk was maar dat is er ook uit gepatcht. Je kunt dit topic van wjb eens bekijken, vol met advies hoe je optimaal gebruik kunt maken van je eigen router: Gebruik een eigen router achter de Experia Box

Reputatie 7
Badge +24

Ook zonder bridge modus kan je er wel een 2de router achter zetten hoor. Linkje:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Dank, ik ga dat eens uitproberen!

Reageer