Beantwoord

Kan na enige tijd geen verbinding maken met Wifi Versterker

• 27 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 603 keer bekeken

Ik heb recent een nieuwe KPN wifi versterker op zolder geplaatst. Deze is verbonden met een EB (V10) via een CAT5E kabel. Configuratie is geen probleem.
Na opstarten van de wifi versterker zie ik op tablet en telefoon de SSID's (deze heb ik een aparte naam gegeven). Verbinding maken is dan geen probleem. Echter na enige tijd wordt de verbinding verbroken en lukt het niet om opnieuw verbinding te maken, hoewel het SSID-signaal wel zichtbaar is, met voldoende sterkte.
Ik moet de verbinding met de experia box verbreken en de wifi versterker opnieuw starten, dan is het probleem (voor even) verholpen.

Is iemand anders bekend met dit probleem, of is er een oplossing bekend?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Vikash 3 september 2018, 13:36

Vreemd dat de verbinding steeds verbroken wordt en dat je daarna geen verbinding meer kan maken met de versterker. Heb je al eens geprobeerd om de versterker te resetten? Zou je dit als eerste willen doen? Druk met een pen de resetknop op de achterkant van de WiFi Versterker een paar seconden in tot de lampjes uit gaan. De WiFi Versterker is nu terug naar de fabrieksinstellingen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemorgen Sjef, Wat vreemd dat de verbinding steeds onderbroken wordt. We zullen een aantal dingen moeten uitsluiten om dit probleem te kunnen verhelpen. Welke Experiabox heb je op dit moment? Maakt het apparaat waarop de verbinding verbroken wordt wel een constante verbinding met de ExperiaBox zelf, als je daarmee een wifi verbinding maakt. Verder ben ik benieuwd of dit op 1 apparaat gebeurd of op meerdere en of alle apparaten die met de versterker zijn verbonden op hetzelfde moment geen internetverbinding meer hebben. Ik hoor graag van je.
Hallo Vikash, dankjewel voor je reactie. Hierbij het antwoord op je vragen.

Welke Experiabox heb je op dit moment?
- v10

Maakt het apparaat waarop de verbinding verbroken wordt wel een constante verbinding met de ExperiaBox zelf, als je daarmee een wifi verbinding maakt.
- Ja, is geen probleem. In eerste instantie maakt dit apparaat met het wifiversterker/access-point wifi-verbinding en kan ik internetten. Na enige tijd is deze verbroken, en kan ik niet meer opnieuw verbinding maken. SSID is wel zichtbaar. (Ik zal hier later een screendump van toevoegen), daarna wachtwoord invoeren, daarna de melding kan geen verbinding maken. De ethernetpoorten van dit wifiversterker/access-point blijven altijd goed werken. Enkele pc's heb ik via kabel(s) aangesloten en blijven via ditzelfde wifiversterker/access-point (ethernetkabels) goed werken met een goede snelheid.

Benieuwd of dit op 1 apparaat gebeurd of op meerdere en of alle apparaten die met de versterker zijn verbonden op hetzelfde moment geen internetverbinding meer hebben.
- Ipad, telefoon, laptop kunnen nadat de wifiverbinding uitgevallen is, geen verbinding meer maken. SSID is wel zichtbaar (zie hierboven). Het enige wat ik kan doen is het wifiversterker/access-point resetten, daarna werkt deze weer even.

Ik hoop dat je iets met deze antwoorden kan.

M.vr.gr.
Sjef
Reputatie 7
Badge +17
Vreemd dat de verbinding steeds verbroken wordt en dat je daarna geen verbinding meer kan maken met de versterker. Heb je al eens geprobeerd om de versterker te resetten? Zou je dit als eerste willen doen? Druk met een pen de resetknop op de achterkant van de WiFi Versterker een paar seconden in tot de lampjes uit gaan. De WiFi Versterker is nu terug naar de fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +17
Ik ben erg benieuwd of het resetten van de Wifi versterker dit probleem heeft verholpen? Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +17
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Hallo Vikash,

Afgelopen weekend je advies kunnen opvolgen. In eerste instantie leek het er goed uit te zien... 🤔

Wifi-Versterker heb ik met de resetbutton gereset. Alleen de AP-SSID heb ik aangepast om de verschillende wifi-kanalen te kunnen herkennen. Daarna versterker aangesloten op Experiabox volgens handleiding en daarna werkte het een paar uur. Ik kon o.a. mijn telefoon op beide AP-SSID verbinden, en had internetverbinding.

Vanavond opnieuw geprobeerd, echter de via de AP-SSID's van de wifiversterker geen verbinding meer te krijgen. SSID's zijn echter wel zichtbaar. De ethernetaansluitingen op de versterker blijven echter wel gewoon werken.

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt, dan kan je zien wat ik bedoel.
https://drive.google.com/file/d/1tdFzZsDncoy4BbcORb8y1R1_onLEg68t/view?usp=sharing

Ik geef het nog niet op... Heb je misschien een idee wat ik nog meer kan controleren?
Thanx
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb zojuist het filmpje bekeken. Erg vreemd dat de verbinding steeds verbroken wordt. Ik heb eerder gevraagd om de Wi-Fi Versterker te resetten. Zou je dit nog eens willen doen nadat je de ExperiaBox hebt gereset? Daarnaast zou ik je willen vragen wat er gebeurd op het moment dan je de Wi-Fi uit in inschakelt op het mobieltje zelf.

Reageer