Beantwoord

Kan niet inloggen op Experia Box

  • 4 February 2020
  • 5 reacties
  • 4074 keer bekeken

Ik probeer in te loggin op de router omdat ik het wachtwoord en gebruikersnaam wil wijzigen maar ik kan de pagina niet laden. ik krijg elke keer deze meldingen:  

 

-----   De verbinding is mogelijk geblokkeerd door de firewall of antivirussoftware.

Probeer dit eens:

  • Controleer de verbinding
  • Controleer firewall- en antivirusconfiguraties
  • Windows Netwerkcontrole uitvoeren

ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED

Details verbergen    ------

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Natasja 7 February 2020, 17:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ErLiza. Lastig dat het niet lukt om in te loggen in je modem. Welk modem heb je precies? Mijn advies is om je modem te resetten en vervolgens opnieuw de volgende stappen te doorlopen:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN). Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. (LET OPV10A modem heeft wel een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met WiFi-gegevens zit)
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Ik ben benieuwd of het zo lukt!

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @ErLiza. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Is het inmiddels gelukt om in te loggen in je Experia Box met behulp van bovenstaande stappen? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Goedenavond. 

Excuses, i had het heel druk gehad dat ik was niet mee aan toe gekomen “ to follow up my wifi internet issue”. 

Na 2 maanden, zit ik nog steeds met hetzelfde probleem en wat extra’s de bij. Hopelijk wordt dit nu wel opgelost want ik betaal best wel veel met zo’n heel slecht wifi verbinding. 

Ik wil instellingen in de modem/router Experia Box v10A aanpassen maar ik kom er niet in. Ik heb het volgende al geprobeerd om erin te komen:
 

  • via 192.168.2.254 inloggen met een atomatisch gegenereerde inlognaam nl. admin. Dan het wachtwoord achterop de box op de sticker invoeren. Geen resultaat. 
  • via https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm de fabrieksinstellingen herstellen. Geen resultaat want als ik geen wachtwoord invoer op adres 192.168.2.54 waar de inlognaam (admin) automatisch staat geschreven dan krijg ik deze melding te zien 'Your Username or Password may have error. Please check it' Na een aantal pogingen krijg ik EEN UUR tijdstraf. 
  • harde reset uitvoeren waarbij ik het reset knopje bedien totdat het oranje lampje aangaat. Geen resultaat want de V10A blijft voorgoed niet toegankelijk en internet komt er niet doorheen. 
  • Ik heb al een aantal keren gedaan de modem te resetten. Reset wel , maar gaat niet terug naar fabriekstand . Kom er dus niet in met de wachtwoord die er op staat. Hij zet volgens mij alles terug en laat dan weer de gegevens zoals ze waren ingesteld. Kan namelijk niet inloggen op de WiFi die op de kaart staat. En dus ook niet met admin in de modem.

Is het mogelijk dat het vanuit KPN wordt gereset tot fabriekstand zodat ik het zelf kan instellen zoals ik het wil. Alvast bedankt. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ErLiza. Wat frustrerend dat je nog steeds tegen problemen aan loopt. Heb je verder wel gewoon verbinding met internet? Krijg je bij het inloggen via http://192.168.2.254 nog steeds de melding ‘De verbinding is mogelijk geblokkeerd door de firewall of antivirussoftware’? Als je het resetgaatje indrukt, zou het ‘Power’ lampje rood moeten gaan branden. Wacht vervolgens ongeveer 30 minuten. Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer groen branden. 

Het lijkt er inderdaad op dat de reset niet lukt. Ik kan je niets beloven, maar ik ga kijken wat ik op afstand voor je kan doen. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode/huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators). Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @ErLiza. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt om in te loggen in je modem. Laat het gerust weten als je mijn hulp nog nodig hebt.

Reageer