Beantwoord

Kan niet meer inloggen in de KPN Thuis app

  • 7 February 2021
  • 5 reacties
  • 1262 keer bekeken

Reputatie 3

Het betreft dus niet alleen maar oud Telfort abonnementen...ik heb namelijk KPN en kom ook niet meer in de thuis app.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 12 February 2021, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 3

Sorry voor het kapen van dit “oude” topic maar ik heb hetzelfde probleem.

 

Vorige week is een kpn monteur langs geweest ivm wifi problemen en heeft 2 experia versterkers geïnstalleerd. Op dat moment had ik de thuis app nog niet maar heb deze later op de dag wel op mijn mobiel geïnstalleerd.

Ik zag netjes alle gebruikers maar niet de versterker op de zolder omdat dit nog een witte was.

Nu heb ik toch een extra experia versterker gekocht en dacht, laat ik deze eens omwisselen met de oude. Moet een simpel klusje zijn mbv de app.

Helaas niet, inloggen in het netwerk lukt vaak niet, en als het lukt dan zie ik niets ook al heb ik de versterker via de app toegevoegd.

Nu lees ik dat het kan helpen om het modem en alle wifi versterkers van de stroom af te halen en dan 1 voor 1 weer op te starten.

Maar ik kan helemaal niet meer inloggen in de app, klopt het dat er 2 (of misschien) meer netwerken zijn gecreëerd?

Hoe kan ik alles wissen en schoon beginnen?

Wifi lijkt het wel te doen op alle verdiepingen.

Gr,

Peter

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Reputatie 3

Bij mij is het volgens mij net andersom. Ik lijk wifi te hebben maar ik kom sowieso niet in de thuis app om te kijken welke apparaten zijn aangesloten.

Het vreemde is wel dat ik wel het modem in kom en daar bij LAN verbindingen alles zie. Ook oude apparaten die al weg zijn maar zichtbaar blijven. De lease termijn staat op 86400 dus zouden na 24 uur weg moeten zijn maar dat gebeurt niet.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Peter, in dat geval kun je het besten de app eens volledig verwijderen, je telefoon/tablet herstarten en dan de app opnieuw installeren. Hij kan dan je netwerk opnieuw inlezen. Verbinding maken zou dan ook weer gewoon moeten lukken. Zorg dat je bij het invullen van het beheerderswachtwoord ook de juiste pakt. Heb je alleen een Experia Box, dan moet je de inlog daarvan gebruiken. Heb je echter ook Experia Wifi of Superwifi in huis, dan moet je inloggen met de gegevens van het hoofdapparaat daarvan. Hoe je dat master apparaat kunt herkennen lees je hier.

 

Als het dan nog niet goed werkt qua herkennen van je netwerk en de apparaten, dan is helemaal overnieuw beginnen het beste. Verwijder de app, herstart telefoon/tablet, herinstalleer de app maar open hem nog niet. Ontkoppel de Experia Wifi/Superwifi die je hebt en reset ze. Reset vervolgens de Experia Box. Pak dan de Thuis app er weer bij en doorloop daarmee de installatie van de Experia Wifi/Superwifi. Dan zou alles weer goed moeten werken.

Reputatie 3

Ik denk, ik ga het weer eens proberen. Ik heb de gegevens van de experia wifi in de meterkast er bij gepakt maar dat werkt niet. Kan dus zijn dat degene op de 1e verdieping of zolder de master is. Aangezien ik niet in de thuisapp kom kan ik dat niet nakijken.

Dat wordt dus proberen, maar welk wachtwoord moet ik gebruiken; wireless key of web password?

Reputatie 7
Badge +30

Het Web Password moet je in dat geval hebben, Peter. Maar ook zonder Thuis app moet je de master kunnen herkennen.

 

En daar vinden we:

Wil je handmatig inloggen via een browser, dat kan ook. Je hebt hier niet per sé het IP adres van de master zelf voor nodig. Elke Elke Experia Wifi / Superwifi zal je namelijk altijd doorverwijzen naar de master. Vervolgens kun je dan handmatig het wachtwoord invullen dat op het blauw knipperende apparaat staat.

 

Dus, als je het IP-adres pakt van een van de Experia Wifi's, maakt niet uit welke, dan wordt je gelijk doorgeleid naar de master. Die gaat vervolgens blauw staan knipperen. Zodat je dan kunt zien welke het is, en daar het web password van kunt overnemen.

 

Dat gezegd hebbende, het is wel vreemd dat het nog steeds niet lukt om in te loggen op de Thuis app. Waar gaat dit precies mis, wat lukt nog wel? Wat krijg je te zien aan meldingen en dergelijke?