kan niet terug naar oude abonnement

  • 4 March 2019
  • 3 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik heb nu precies hetzelfde probleem als hierboven wordt aangegeven. Telefonisch werd in eerste instantie alleen maar gesproken over het annuleren van 1 vast telefoonnummer omdat ik die niet gebruik. Vervolgens werd het hele abonnement overhoop gegooid en heb ik alle "gratis" diensten waaronder Spotify Premium verloren, deze kan ik nu niet meer terugkrijgen volgens KPN.

Volgens mij is het een recht (europees), dat ik binnen 14 dagen de abonnementswijziging kan annuleren en daar wil ik ook gebruik van maken.

Jammer dat KPN het bovenstaande verhaal nu offline achter gesloten deuren wil afhandelen. Ik ben wel benieuwd hoe dit geregeld gaat worden.

admin: eigen topic aangemaakt. afgesplitst van dit topic

Erik van KPN 5 jaar geleden

Hoi Peter, welkom op het forum! Het is inderdaad zo dat een wijziging binnen 14 dagen geannuleerd kan worden. Daar zit echter een uitzondering op , en ik vermoed dat dit ook bij jou zo is gegaan. Ik leg het uit, 't is wel een wat uitgebreider verhaal.

In oudere abonnementen zitten vaak extra opties inbegrepen. In jouw geval, lees ik al, is dat onder andere Spotify. Telefonie is ook zoiets dat in dergelijke abonnementen inbegrepen zit. In 2017 hebben we onze abonnementen gewijzigd. In die serie aan abonnementen zitten extra opties niet meer standaard inbegrepen. Deze zijn nu door de klant los toe te voegen. Dit zodat klanten het pakket kunnen samenstellen met de opties die ze ook echt willen hebben en gebruiken.

Op het moment dat je overgaat van een ouder abonnement naar een uit de huidige serie kun je niet meer terug. De oude abonnementen bestaan technisch namelijk niet meer. Zolang je er nog een hebt blijft dat lopen, maar zodra je overstapt verdwijnt het oude abonnement in z'n geheel. Het is dan niet meer terug te halen.

Daarom moet bij wijzigingen als deze expliciet akkoord worden gegeven met het wijzigen binnen de annuleringstermijn van 14 dagen omdat we het niet meer kunnen terugdraaien. 

Dit als achtergrond over de hoe en de wat. Bij jou ging het om het verwijderen van een vast nummer. Als dit je enige vaste nummer was, dan is de enige manier om dat te doen, de overgang maken naar een pakket uit de huidige serie. Dit omdat, zoals ik al zei hierboven, telefonie een inbegrepen onderdeel is. Nu is dat in de basis prima, maar dan moet wel met jou besproken worden wat er dan verder nog verandert. En als je daar niet mee akkoord bent, dan mag het niet gewijzigd worden. Ik heb nog geen gegevens van je, dus volledig inhoudelijk kan ik nog niet gaan. Ik kan je wel vertellen dat teruggaan naar het andere pakket geen optie is. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik hier de rest erbij en ga voor je kijken wat we wel kunnen doen.

 

Admin, latere aanvulling: Natuurlijk blijft je recht op annuleren van toepassing. Maar het annuleren in een geval als dit betekent dan OF blijven op het nieuwe stijl abonnement en dit verder aanpassen naar je wensen, OF het hele abonnement beëindigen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Peter, welkom op het forum! Het is inderdaad zo dat een wijziging binnen 14 dagen geannuleerd kan worden. Daar zit echter een uitzondering op , en ik vermoed dat dit ook bij jou zo is gegaan. Ik leg het uit, 't is wel een wat uitgebreider verhaal.

In oudere abonnementen zitten vaak extra opties inbegrepen. In jouw geval, lees ik al, is dat onder andere Spotify. Telefonie is ook zoiets dat in dergelijke abonnementen inbegrepen zit. In 2017 hebben we onze abonnementen gewijzigd. In die serie aan abonnementen zitten extra opties niet meer standaard inbegrepen. Deze zijn nu door de klant los toe te voegen. Dit zodat klanten het pakket kunnen samenstellen met de opties die ze ook echt willen hebben en gebruiken.

Op het moment dat je overgaat van een ouder abonnement naar een uit de huidige serie kun je niet meer terug. De oude abonnementen bestaan technisch namelijk niet meer. Zolang je er nog een hebt blijft dat lopen, maar zodra je overstapt verdwijnt het oude abonnement in z'n geheel. Het is dan niet meer terug te halen.

Daarom moet bij wijzigingen als deze expliciet akkoord worden gegeven met het wijzigen binnen de annuleringstermijn van 14 dagen omdat we het niet meer kunnen terugdraaien. 

Dit als achtergrond over de hoe en de wat. Bij jou ging het om het verwijderen van een vast nummer. Als dit je enige vaste nummer was, dan is de enige manier om dat te doen, de overgang maken naar een pakket uit de huidige serie. Dit omdat, zoals ik al zei hierboven, telefonie een inbegrepen onderdeel is. Nu is dat in de basis prima, maar dan moet wel met jou besproken worden wat er dan verder nog verandert. En als je daar niet mee akkoord bent, dan mag het niet gewijzigd worden. Ik heb nog geen gegevens van je, dus volledig inhoudelijk kan ik nog niet gaan. Ik kan je wel vertellen dat teruggaan naar het andere pakket geen optie is. Vul je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik hier de rest erbij en ga voor je kijken wat we wel kunnen doen.

 

Admin, latere aanvulling: Natuurlijk blijft je recht op annuleren van toepassing. Maar het annuleren in een geval als dit betekent dan OF blijven op het nieuwe stijl abonnement en dit verder aanpassen naar je wensen, OF het hele abonnement beëindigen.

Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, Peter. Is alles zo duidelijk voor je? Als je nog verdere vragen hebt, of wilt dat ik hier verder naar kijk, vul alsnog je profiel in en laat het weten.
Reputatie 7
Het is inderdaad zo dat een wijziging binnen 14 dagen geannuleerd kan worden. Daar zit echter een uitzondering op , ...
Dat kan helemaal niet, je hebt namelijk wettelijk recht om binnen 14 kalenderdagen kostenloos af te zien van je abonnement.
Dan kunnen jullie wel zeggen dat het niet mogelijk is omdat jullie daar technisch/administratief niet op ingericht zijn, maar dat verandert helemaal niets aan het wettelijk recht van de TS om af te zien van de contractswijziging.

Kortom, jullie zijn gewoon verplicht om zijn/haar oorspronkelijke abonnement weer in ere te herstellen of anders exact dezelfde diensten te leveren tegen de oorspronkelijke voorwaarden.