Beantwoord

Kan voor een website geen FTP-connectie tot stand krijgen

  • 3 September 2019
  • 9 reacties
  • 114 keer bekeken

Sinds enkele weken kan ik voor 1 website geen ftp-connectie tot stand krijgen vanuit mijn thuis netwerk (WiFi of bekabeld).
Wanneer ik mijn KPN mobiel als hotspot gebruik, dan lukt het wel.
Wanneer mijn laptop via een andere netwerk (op werk/bij iemand anders thuis) connectie maakt, dan lukt het wel.

Een PING naar de website resulteert in "Request timed out" vanaf mijn eigen netwerk.
Via andere netwerken geen problemen.

FTP connectie maken voor andere websites is ook geen probleem, het gaat echt slechts om 1 adres waar het helemaal niet lukt.

Ik heb zojuist gechat met de klantenservice, maar zij kunnen mij helaas niet verder helpen.

Ik wil wel graag dat dit opgelost wordt, want telkens een hotspot op moeten zetten om wat te uploaden is cumbersome zoals de Engelsen dat zeggen.

Wie heeft dit wel eens meegemaakt?
En wie zou mij kunnen helpen??
Ik heb een Experiabox uit 2014/2015?

Ik ben de wanhoop nabij (nee hoor, geintje... maar het is wel bloedirritant).
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 November 2019, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @SB79 . Dit valt normaliter niet binnen de ondersteuning van KPN maar wat ik me zou kunnen voorstellen is dat je vaste ip adres daar ergens op een blacklist staat. Wat voor ftp site is het? (hoef je uiteraard niet met ons te delen, maar misschien is het raadzaam om contact te leggen met de server administrator)
Verder hoop ik dat onze community een oplossing of tips voor je heeft!
Ik heb contact gehad met de webhost, maar mijn thuis ip adres staat niet in de firewall log, en ook niet op een blacklist

we hebben zelfs het IP-adres op een whitelist geplaatst
Bizar! Wij blokkeren niks op ons netwerk. Dus ik heb er oprecht geen verklaring voor. Had de systeem administrator misschien nog een suggestie?

@Dennis ABD Heb jij misschien nog een idee waar dit aan kan liggen?
Reputatie 7
Badge +7
Ik ken het probleem, we zien het vaker. Een van de theorien is dat Akamai het IP geblackholed heeft ivm (vermeede) beveiligingsproblemen. Dit lijkt me echter iets voor het NOC om uit te zoeken
Hi @Dennis ABD, wat is het NOC? is dat een afdeling binnen KPN?
Dankjewel, @Dennis ABD . 👍
@SB79 : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Zou je tevens in het vrije invoerveld het adres/ip van de ftp dienst willen vermelden?
Deze info is dan alleen voor jou en KPN inzichtelijk. Ik ga mijn best doen om met de afdeling die @Dennis ABD noemt in contact te komen. Hier is geen standaard proces voor dus ik zal even bij een paar collega's moeten aankloppen. Ik kan dus niks beloven maar wil zeker mijn best voor je doen.
Ik heb nog geen geschikte contactpersoon kunnen vinden. Ik blijf het proberen. Als het uitzichtloos wordt, laat ik het je weten!

Helaas lukt het mij niet om hier een geschikte persoon voor te vinden. Is het issue nog wel aanwezig?

Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!