Vraag

kan wifiversterker niet koppelen met experia v9

  • 17 November 2019
  • 7 reacties
  • 50 keer bekeken

Aangezien wij zeer slechte wifi hadden hebben we in totaal 3 wifiversterkers via de kpn gekregen. deze zijn ook keurig geïnstalleerd maar na een paar weken was het weer drama! Ook de Sonos werkte ineens niet meer. Wilde nu alles opnieuw installeren maar de wifiversterker kan al geen wifinetwerk vinden ofschoon ik wel op mijn eigen wifinetwerk zit. Wie kan mij helpen dit op te lossen want op dit moment werkt helemaal niets meer en kpn wil het alleen tegen betaling oplossen. 


7 reacties

Hallo @pat080869 , welk type WiFi-versterkers heb je van KPN?

 

Badge +19

Ik neem aan dat je de versterker bekabeld heb aangesloten?

@jan-d; ik heb de experia wifi versterkers

@joep; deze zijn inderdaad bedraad aangesloten

Hallo @pat080869  zelf zou ik als eerste de modem resetten naar fabriekswaarden en de Experia WiFi's ook resetten naar fabriekswaarden en e.e.a. volgens de meegeleverde installatiehandleiding weer opnieuw opbouwen.

Je hebt grote kans dat de Experia WiFi's meteen nieuwe firmware krijgen, houd daar even rekening mee.

 

Badge +19

O das wel vreemd. heb je het modem al een harde reset gegeven?

Reputatie 7
Badge +17

@pat080869 Welkom op ons Forum en goed dat je je situatie hier deelt.
Top dat de wifi versterkers in eerste instantie wél werkte, dat betekent dat er iets veranderd moet zijn in tussen tijd. Dit kan van alles zijn, aangesloten apparatuur, software update, knik in de kabel.
@Joep1965 en @Jan-D Bedankt voor het meedenken!
Wat @Jan-D uitlegt zou ik ook willen adviseren al hoef je de Experiabox GEEN harde reset te geven. 
De Experia wifi's hebben een software update (Versie:1.00.26v3) gehad die niet bij iedereen goed is verlopen. Het betreft voornamelijk klanten waar twee, of meer Experia wifi’s in het netwerk zijn aangemeld.  

Om te controleren of jouw Experia wifi's beschikken over deze software versie, kan je inloggen op: http://192.168.2.150

In de bijlage heb ik even de handleiding van de Experia wifi toegevoegd. Op de eerste pagina wordt uitgelegd hoe je ze kan resetten. 

Laat je het weten of het is gelukt?


 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer