Vraag

Kanvas adres

  • 25 januari 2017
  • 3 reacties
  • 404 keer bekeken

Ik ben op zoek naar mijn kanvas adres. In contact met KPN (telefonisch) krijg ik geen gehoor aan mijn verzoek om dit nummer te bemachtigen. Toen ik in mijn huidige huis kwam wonen werd mij (waarschijnlijk gelogen) vermeld dat ik eerst een jaar een abonnement bij KPN moest afnemen om dit adres te openen, zodat ik later mogelijk wel naar een andere provider kan. Dit is echter nog niet mogelijk omdat mijn nummertoevoeging B niet open staat.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Heb je al een fysieke aansluiting op het netwerk?

En niet bestaand Canvas adres betekend dat het adres niet in het systeem voor komt. Dit kan door een huisnummer wijziging komen, of simpelweg omdat het huis niet is aangesloten.

Als je een abbonement neemt bij Provider KPN, dan zal KPN er inderdaad voor zorgen dat alles administratief recht getrokken wordt, dit moet KPN doen om haar diensten te leveren.

Als je klant bent van een andere provider, heb je eigenlijk niks te maken met KPN. Jouw provider moet netjes al haar zaken met de netwerk beheerder (Onderdeel van KPN) oplossen. Elke provider heeft hier een eigen ingang voor.

Kort samengevat:
- Als je bij KPN een abbonement aanvraagt en er is een aansluiting, dan komt alles in orde.
- Als je bij een andere provider een abbonement aanvraagt, dan zal de provider waarmee je een overeenkomst hebt alles moeten regelen.
- Als je geen aansluiting hebt, dan kan je via https://www.mijnaansluiting.nl/ een aansluiting aanvragen. (KPN Maakt in enkele gevallen een uitzondering op deze regel, het kan dus alsnog voordeliger zijn om een abbonement bij KPN aan te vragen, dit is niet het geval als een oud bewoner de aansluiting heeft afgebroken).

Daarnaast is dit ook een topic dat kan helpen 😉
https://forum.kpn.com/internet-9/kanvas-adres-429556
Dank voor de reactie. Ik heb toegang tot een zogenaamde varkensneus in mijn huis. Hiermee heb ik al 1.5 jaar internet via KPN. Dan moet ik dus wel een canvas adres hebben. Het probleem is dus dat een overstap niet mogelijk is en dat KPN dus eigenlijk een monopolie positie beschikt. Want zowel Telfort als Vodafone geven aan dat zij mijn huisnummer niet in hun database terugvinden en ik zelf actie moet ondernemen.
Reputatie 7
Badge +22
Ha zeronavigation, welkom terug op het forum! Als wij internet kunnen leveren op jouw adres via het IS/RA punt, dan is dat voor andere DSL-providers ook mogelijk.

Sjors legt goed uit hoe het werkt als je een abonnement aanvraagt bij een andere provider. Zij zullen dan bij de netwerkbeheerder navraag moeten doen over het kanvasadres. Wat krijg je te zien als je jouw postcode en huisnummer invult op https://thd-fpi-info.fourstack.nl/?

Ik wil wel voor je kijken hoe jouw adres nu precies in onze systemen staat. Reageer op m'n privébericht, dan ga ik voor je aan de slag.

Reageer