Beantwoord

Kap glasvezel NTU kastje los

  • 22 January 2023
  • 13 reacties
  • 572 keer bekeken


internet doet het prima, echter klapte het witte kastje er af toen ik het zwarte eroverheen wilde schuiven.

losse bedrading is nu zichtbaar en kan dus gemakkelijk kapot, is dit schadelijk?

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 23 January 2023, 01:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat het verstandig is dat hier een monteur langs komt. Die dunne draad gaat heel makkelijk stuk. Het kost u dan 300 euro om het weer te laten maken.

Reputatie 3
Badge +2

Het beste is om kpnnetwerk te bellen en een monteur sturen om jou glasvezelkastje te repareren of te vervangen. Want zoals ik zie op de foto vind ik erg kwetsbaar voor de glasvezelkabels. En glasvezelkabels zijn erg dun en breekbaar. Dus tijd om actie te nemen om het glasvezelkastje laten repareren of vervangen. En wacht niet te lang mee. Want anders heb je straks heel veel internet uitval of storingen. Laat dit zo snel mogelijk maken. Want dit vind ik erg slordig van kpnnetwerk zelf. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet dit via de provider. Je kunt als klant eigenlijk alleen bellen naar KPN Netwerk voor informatie of een afspraken bij de aanleg van glasvezel. Later niet meer volgens mij. Als er later problemen zijn moet dit altijd via de provider opgelost worden.

En dit is kosteloos neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +24

Zolang de dunne draad nog niet stuk is kan een normale KPN monteur dat wel weer dichtmaken denk ik. En ik gok dat daar geen kosten aan verbonden zijn. 

Reputatie 7
Badge +12

Precies wat @Nick83 zegt, zolang de vezel intact is is het kosteloos. Bel zo spoedig mogelijk met 0800-0402 en vraag om een monteur voor een defecte FTU. Zorg er ook voor dat het zwarte kastje niet bungelt aan de vezel maar dat hij ergens op ligt, dit om te voorkomen dat hij alsnog afbreekt.

Dan de vraag wie hem gaat maken; het ligt een beetje aan de monteur, persoonlijk denk ik dat ik dit zelf zou kunnen omdat we in ons gebied veel met de FTU’s werken qua glasvezel naar binnen brengen. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij KPNNetwerk en de kans is groot dat de KPN provider monteur een monteur van KPNNetwerk aanstuurt. 

Verder wil ik even melden dat het voor je gezondheid (minimaal) kwaad kan om de uiteinde’s van glasvezel aan te raken, probeer er dus vanaf te blijven.

Reputatie 7
Badge +21

Verder wil ik even melden dat het voor je gezondheid (minimaal) kwaad kan om de uiteinde’s van glasvezel aan te raken, probeer er dus vanaf te blijven.

Kun je dit verduidelijken @Ik_Hussel ?
Er gaat toch alleen maar licht doorheen, ze zijn toch niet giftig of zo?
Of zie ik dat verkeerd?

@Daniel Rijnen : heb je al gebeld? 

@Erwin_  zeker, ze komen vrijdag langs om het te maken. Naar alle waarschijnlijkheid gratis, dat heeft de klantenservice beaamd.

Verder wil ik even melden dat het voor je gezondheid (minimaal) kwaad kan om de uiteinde’s van glasvezel aan te raken, probeer er dus vanaf te blijven.

Kun je dit verduidelijken @Ik_Hussel ?
Er gaat toch alleen maar licht doorheen, ze zijn toch niet giftig of zo?
Of zie ik dat verkeerd?

@huistijger  Ik las in een ander topic wel dit verhaal:

http://nl.fibresplitter.com/news/be-careful-when-working-with-fiber-optic-cable-24266748.html

Het is belangrijk om in gedachten te houden dat kleine vezelfragmenten de huid kunnen binnendringen en ingesloten kunnen raken, wat een ernstige irritatie kan veroorzaken. Opgelopen vezels kunnen interne schade veroorzaken, omdat ze licht genoeg zijn om in de lucht te zweven.

Maar dan moet je er dus echt mee gaan rommelen en bijvoorbeeld inkorten o.i.d.

 

Reputatie 7
Badge +21

@huistijger  Ik las in een ander topic wel dit verhaal:

http://nl.fibresplitter.com/news/be-careful-when-working-with-fiber-optic-cable-24266748.html

Het is belangrijk om in gedachten te houden dat kleine vezelfragmenten de huid kunnen binnendringen en ingesloten kunnen raken, wat een ernstige irritatie kan veroorzaken. Opgelopen vezels kunnen interne schade veroorzaken, omdat ze licht genoeg zijn om in de lucht te zweven.

Maar dan moet je er dus echt mee gaan rommelen en bijvoorbeeld inkorten o.i.d.

 

Dank je @Erwin_ 
Hij had het me al in een PB geschreven, dus ik wist het inmiddels al.
Maar toch fijn dat je het ook even meldt, dank hiervoor.

Reputatie 7
Badge +12

@maerinstaz Je weet dat je nu in een opgelost topic van een half jaar oud reageert... 

@maerinstaz Je weet dat je nu in een opgelost topic van een half jaar oud reageert... 

Je praat(te) tegen een bot. :-(