klacht !!

  • 9 oktober 2012
  • 15 reacties
  • 9448 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik een klacht indienen tegen KPN.

Ik zal beginnen met de zaak toe te lichten.

Direct na het aansluiten van glasvezel in ons huis heb ik een aanvraag gedaan voor glasvezel van KPN. Ik koos voor volledige installatie door een monteur en er werd gemeld dat dit snel gedaan kon worden. Er zou contact opgenomen worden. Dit gebeurde inderdaad echter duurde het nog ruim 3 weken voordat de installatie plaats zou vinden, kon echt niet eerder! Erg vervelend want ik had Ziggo al opgezegd (het zou namelijk zeker snel kunnen volgens de kpn medewerker). Gelukkig was de installatie slechts enkele dagen na de stopzetting van Ziggo. Internet is namelijk erg belangrijk voor mijn werk, ik werk als specialist en moet thuis kunnen inloggen in het patiëntendossier tijdens de dienst om patiënten te kunnen bespreken. Die paar dagen kon echter wel aangezien ik geen dienst had.

De dag van installatie had ik extra vrij genomen. ’s Ochtends tussen 10 en 12 uur zou de installatie plaatsvinden. Rond 11 uur belt de monteur dat zijn eerste klus is uitgelopen en dat een collega zou komen, ergens in de middag. Vervelend maar ja, ik had toch de hele dag vrij genomen.

Een paar uur later belt KPN weer ( mijn vriendin neemt op, zij was even thuis) waarbij ze melden dat er geen monteur meer komt, de vrouw van de monteur moest bevallen, we moesten maar even een andere afspraak maken?! Nadat mijn vriendin aangaf dat dit geen optie was aangezien wij de hele week werken, ik speciaal vrij had genomen en ik de kabel nodig heb voor mijn werk, vonden ze toch opeens een monteur. Deze monteur kwam na 2 uur, begon positief aan het project en na 30 minuten hoor ik hem bellen met KPN en melden dat er een lampje niet brand. Hij verteld mij dan ook dat de Reggefiber het niet goed heeft aangesloten, dat KPN hier niets aan kan doen en dat het al te laat is om Reggefiber nog te laten komen. Ik moet dus eerst een afspraak met Reggefiber maken en daarna kan KPN weer een monteur sturen!!! Geen idee hoe snel dat kan en ik kan dus weer vrij nemen en op mijn werk spreekuren gaan afzeggen, dit buiten het feit dat ik internet nodig heb.

Ik heb toen aangegeven dat dit zo niet kan, KPN had echter geen optie om het voor elkaar te krijgen. Hierop melde ik dat ik anders wel weer naar Ziggo zou gaan. De monteur gaf dit door aan de persoon aan de telefoon en die zij, prima, annulering aan de deur, neem alles maar weer mee. Dhr kan weer naar Ziggo!! Het leek wel of ze blij waren dat er een klant minder was! Ik vroeg nog of alles met het abonnement van  KPN dan ook klaar was? Ja hoor werd me verzekerd, waarop ook alles (pakket met decoders etc) meegenomen werd.

Ik kon Ziggo weer snel starten (zonder vrij te nemen) en probleem opgelost, na hoop ergernis. Maar nee, enkele weken heb ik zitten wachten op een excuusbrief van KPN en wat krijg ik, een briefje met daarop de mededeling; :”we hebben uiteraard alles in het werk gesteld uw glasvezelpakket zo spoedig mogelijk en naar tevredenheid te leveren”  en dat ik binnen 7 dagen had moeten reageren bij opzeggen!! Dit had ik gedaan, aan de deur!  Ik zit nu volgens deze brief vast aan 12 maanden a 65 euro glasvezel of ( echt aardig van ze!!!!) als ik 620 euro betaal is alles goed. Werkelijk waar hoe haalt KPN het in zijn hoofd!!!

Natuurlijk direct gebeld, jongeman aan de telefoon die zegt dat KPN een brief gestuurd heeft???? Nooit ontvangen. Ook is er meer dan 1 keer gebeld met mij. Ik heb niemand gesproken en mijn telefoon 24 uur per dag bij me. Als ik op de operatiekamer sta neem ik deze alleen niet op. Er was echter geen bericht ingesproken, voor mij is er dus ook niet gebeld. Zegt de jongeman, nee maar inspreken doen we ook niet en we bellen altijd met een geheim nummer.

Mailen doet KPN kennelijk ook niet, dan had ik tenminste bewijs dat KPN me probeerde te bereiken!!

Het nummer van de betreffende afdeling krijg ik ook niet; nee, want zij bellen U.????

Nu maar weer wachten tot de heren van KPN even tijd kunnen maken om een lastig “klantje”te bellen. Het lijkt alsof ik de CEO van KPN zelf probeer te bellen!!

            Samenvattend is KPN in gebreke gebleven om bij mij glasvezel aan te sluiten, toen ik aangaf dat ik dan maar afzag van het hele KPN glasvezel vonden ze dat prima, werd direct gestopt!! Hebben hierbij aangegeven dat het nu accoord was, kon ook niet anders want alles werd meegenomen, dus einde van glasvezel. Er werd niets gezegd over nogmaals opzeggen telefonisch. KPN heeft daarna niets meer van zich laten horen, geen brief , geen mail en ook geen telefoontjes (bellen met een geheim nummer en niet inspreken is gelijk aan niet bellen). Als ze gaan dreigen met geld komt de brief opeens wel aan, die is denk ik nu wel verstuurd.

Er is geen mogelijkheid om de personen die de brief sturen te spreken. Zij bellen naar mij als het hun uitkomt.

Ik doe niet mee aan deze kermis, ik weiger mijn werk er onder te laten leiden om dat eventuele ene telefoontje van een KPN medewerker te moeten afwachten en dan direct een onbekend nummer te moeten opnemen ook al ben ik met een patiënt bezig.  U begrijpt dat ik dus ook niet akkoord ga met deze brief van KPN en verwacht binnen 2 weken een antwoord en een verklaring van deze gang van zaken.


15 reacties

Reputatie 1
Badge
Wat een verhaal!

Zo zie je maar weer, zeg niet je oude partij op voor glasvezel werkt. Dit is de les voor andere lezers op het forum. Had je nu gelijk weer ziggo toen je daar heen belde? En werkt dat ook alweer allemaal inmiddels?

Jelly

Ziggo niet meteen, ging gelukkig wel redelijk snel aangezien ik net opgezegd had

Klopt nooit opzeggen voor je aangesloten bent.

Het werkt nu behalve mijn vaste nummer. Nog niet terug van KPN

Zijn nu ruim 2 weken later, niets van KPN gehoord. Geen mail, geen brief en geen telefoontje.

Wat is er toch mis bij KPN!!!

Bij KPN is een hele hoop mis. Kijk maar eens op dit forum en andere forums op internet tientallen mensen hebben problemen met KPN en en normale helpdesk is er niet. Ze laten hun klanten elkaar maar helpen eigenlijk wel slim natuurlijk want zo hoeven ze zelf niks te doen.

Was ik inderdaad al bang voor bij het lezen op deze site.

update:

zowaar een brief van KPN gehad, dat ze mij niet kunnen bereiken ????? Ik moest Kpn maar weer bellen op het (bleek later) gewone klantenservice nummer. Hier wederom ( na een wachttijd die volgends de kpn langer was dan van ze verwacht mag worden. Ik heb altijd dat bandje) een heer aan de lijn die aangaf dat hij mij moest doorverbinden met ""de afdeling, je weet wel de afdeling zonder nummer". Na even gewacht te hebben gaf hij aan dat deze afdeling nu te druk was en dat ze wel contact met mij zouden opnemen. ????????

Nou we zijn weer 3 weken terug. Wederom doorgegeven wat de beste tijden zijn om me te bellen etc.

Ik vind het denk ik wel prima zo, als ze zelf geen enkele moeite doen om mij te spreken is het nu denk ik gewoon klaar. Zal ze dit ook wel weer per brief melden.

Reputatie 1
Badge
jij moet gewoon van je abonnement af en je hebt een goed verhaal. laat ze het maar regelen! ze hebben nu trouwens een gratis nummer 0800-0404 waar je 24 uur per dag heen kan bellen.

o ja. er worden door de medewerkers notities gemaakt, daar zou ik zeker naar vragen. wat er in het systeem staat en waarom je nog niet gebeld bent.

wat ik hier wel veel lees op het forum is dat het uiteindelijk wel goed komt. misschien een geruststelling :8

Als ik jou was zou ik voor een andere provider kiezen nu het nog kan. Ziggo is wel een goede en die leveren ook niet van die beperkte troep af bij mensen in huis.

Reputatie 1
Badge
als je zijn verhaal leest dan weet je dat hij een werkende dienst heeft :)

het is een afwikkelgedoe nu en dat is altijd vervelend, wachten op bedrijven enzo. je kent dat wel.

Dat is inderdaad het nummer dat ik moest bellen, echter tussen 9 en 6 volgens de brief, anders was de andere afdeling niet meer aanwezig .

Ik heb trouwens al Ziggo (direct opnieuw aangesloten na KPN drama). Ik wil niet eens meer kpn glasvezel. Het probleem is alleen dat zei kennelijk denken dat ze recht hebben om een rekening van 620 euro (matsprijs volgens KPN!!!) te sturen.

Reputatie 1
Badge
precies gedoe om niks want je hebt een goed verhaal hier. ik dacht dat het 24/7 was 😞 kunnen ze misschien een mail sturen naar die afdeling, zou voor jou mooi zijn.

3 dagen verder, niets van kpn!!!!
Hoor net van mijn vrouw dat we nog steeds niet op onze vaste telefoon gebeld kunnen worden!! Ziggo gebeld, blijkt kpn ons mobiele nr niet terug te willen geven!!!
Zal kpn weer bellen!! Ik denk dat de tijd is gekomen om het contact met kpn maar op een wat vervelendere manier te gaan voeren!!
Net weer met kpn aan de lijn geweest!! Ik weer gebeld Na 20 min wachten. Annuleren kan alleen een week na opgeven, klopt dus totaal niet met wat ze aan de deur hebben gezegd!!!! Houden me aan een abon van 1 jaar of de goede deal van 620 euro afkoop?! Wat een fijn bedrijf!!! Het boeit ze allemaal niets deze fijne jongens. Walgelijk,. Ik zal zorgen dat ik voor veel meer geld dan 12 x 65 euro antireclame tegen dit tuig maak. ( als is het alleen voor mijn eigen plezier!)
Reputatie 1
Badge
Je had toch het glasvezelpakket besteld? hoezo je mobiele nummer?

nee niet mijn mobiele nummer, ik bedoelde mijn vaste lijn.

Reputatie 1
Badge
:@oke ik dacht al mobiele nummer ook al weg? nee dan snap ik het, je glasvezelverbinding heeft waarschijnlijk wel contact gemaakt en dan is het nummer van ziggo naar je glas gegaan.

je brief zegt dat je een opzegtermijn hebt, maaar heb je van die dingen die gezegd zijn door andere ook nog wat zwart op wit staan. vaak houden ze zich aan de regels als er al vanalles gaat lopen, gaat het niet meer zo gemakkelijk dat annuleren.

Reageer