KLACHT!

• 20 februari 2013
  • 2 reacties
  • 7976 keer bekeken

Aan:
KPN klantenservice

Betreft: Klacht verkeerd voorgelicht abonnement

Zoeterwoude, 20 februari 2013-02-04

Geachte heer, mevrouw,

Via deze brief wil ik een klacht indienen voor een verkeerd geadviseerd abonnement in juli 2010. Na diverse telefonische contacten heeft geen enkele medewerker aangegeven dat het gekozen abonnement niet mogelijk is op dit adres. Tot ik op donderdag 31 januari jl. door een medewerker hierover werd ingelicht.

Een jaar lang stond er een glazen unit van KPN in het centrum van Zoeterwoude om glasvezelkabel te promoten. Na deze periode heeft KPN medewerkers ingezet om huis aan huis abonnementen te verkopen voor glasvezelkabel. Zo kwam er ook een medewerker bij mij aan de deur.

Aangezien ik op dit adres geen kabelaansluiting had in de slaapkamer en de medewerker van KPN hier een oplossing voor had, namelijk draadloos tv kijken via glasvezelkabel, heb ik besloten over te stappen op glasvezelkabel.

Deze overstap verliep overigens niet vlekkeloos. Ik had een formulier ondertekend en hoorde vervolgens niets meer. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek dat er niets was doorgegeven en het aanvraagtraject opnieuw moest worden gestart. Na aandringen van mijn kant werd dit proces versneld waardoor ik uiteindelijk niet zonder tv heb gezeten. Mijn huidige abonnement had ik namelijk opgezegd op aanraden van de medewerker van KPN.

Verder ben ik over het algemeen tevreden geweest, de tv-ontvangers zijn wel erg storinggevoelig en ik heb één maal een nieuwe ontvanger gekregen. Dit verliep overigens wel snel en soepel.

Internet op dit adres is nooit snel geweest.

Toen ik weer een keer storing had heb ik gesproken met een medewerker van KPN waarna de storing telefonisch verholpen is. Ik heb de medewerker meteen gevraagd naar een oplossing voor de zeer traag werkende afstandbediening waarna ik als antwoord kreeg dat de tv-ontvangers verouderd waren. De medewerker kon mij een mooi aanbod doen, nieuwe ontvangers, een nieuwe experia box en sneller internet voor ongeveer € 5,- per maand extra. Dat heb ik toen meteen gedaan.

Een paar dagen later had ik de nieuwe ontvangers in huis en deze werken prima. Maar de experia box zat er niet bij. Na telefonisch contact met een medewerker van KPN kreeg ik te horen dat ik geen nieuwe experia box zou krijgen omdat de huidige de hogere internetsnelheid gemakkelijk aan zou kunnen.

Enkele dagen later was de internetsnelheid nog steeds 9 mb/s. Ik heb weer contact opgenomen met de klantenservice, welke zei dat de aanvraag in behandeling stond en dat het binnen 2 dagen in orde zou zijn.

Na enkele dagen was er nog niets veranderd aan de snelheid. Vervolgens weer contact opgenomen met de klantenservice en toen werd mij verteld dat 9 mb/s de maximale internetsnelheid is voor mijn adres en dat glasvezelkabel helemaal niet mogelijk is op dit adres.

U zult begrijpen dat voor mij toen de maat vol was. Ik heb dus 2,5 jaar een abonnement gehad waar ik dus niet optimaal gebruik van heb kunnen maken omdat dit abonnement helemaal niet mogelijk is op mijn adres. En niemand bij KPN is dit opgevallen, ook niet nadat ik hier meerdere malen telefonisch contact over heb gehad.

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn abonnement bij Ziggo opgezegd van € 35,-  per maand omdat ik dacht dat glasvezelkabel van KPN de oplossing was voor dit adres. Dit abonnement was duurder maar het zou ook beter zijn. Dit blijkt dus helemaal niet waar te zijn.

Wanneer ik weer zou overstappen naar bijvoorbeeld Ziggo moet ik weer nieuwe tv-ontvangers kopen, terwijl ik net nieuwe kastjes heb van KPN. Vervolgens zijn de prijzen van de abonnementen in 2,5 jaar ook omhoog gegaan en als ik klant was gebleven had ik minder betaald.

Graag zou ik het volgende willen voorstellen. Ik wil het verschil in maandelijkse abonnementskosten tussen mijn oude abonnement bij Ziggo en mijn  huidige abonnement bij KPN over de periode van 2,5 jaar terug ontvangen. Vervolgens zou ik van u een scherp aanbod willen voor een nieuw abonnement die wel mogelijk is op mijn adres voor draadloos tv kijken en internet van minimaal 50 mb/s.

Graag ontvang ik binnen 10 werkdagen een aanbod van uw kant gedateerd vanaf de datum van deze brief.

Hoogachtend,

Marjon Mooijman

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Marjan,

Erg vervelend om te horen hoe de afgelopen jaren zijn verlopen bij KPN. Ik kan me goed voorstellen dat je ontevreden bent over de manier waarop problemen niet, of nauwelijks, opgepakt zijn.

Wat betreft het technische gedeelte wil ik graag kijken welke mogelijkheden er zijn om de lijn sneller te krijgen. Het financiële gedeelte wil ik graag laten beoordelen door een klachtbehandelaar, ik begrijp dat je dit schriftelijk hebt ingediend?

Zou je in een privébericht je postcode en huisnummer kunnen sturen? Ik kom zo snel mogelijk bij je terug met de beschikbare mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Joran

Geachte Joran

Privebericht is verzonden

mvg

Marjon Mooijman

Reageer