Vraag

Klacht!: aanleg glasvezel

  • 23 April 2021
  • 10 reacties
  • 1067 keer bekeken

Ik heb 7 keer gebeld voor een afspraak met de monteur voor het aanleggen van glasvezel. Ze zouden terugbellen maar ik wordt steeds niet terug gebeld. 2 keer is het gelukt om een afspraak in te plannen met de monteur maar die is 2 keer niet op komen dagen. Ik ben dus al 2 keer voor niks de hele dag thuis gebleven en heb nu weer contact opgenomen met KPN en ze zouden me weer terug bellen. Dit is nog steeds niet gebeurd! Mocht je willen overstappen naar KPN denk dan 2 keer na voordat je gaat overstappen!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @irfan-husanovic!

Ai, dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling! Ik begrijp dat het gaat om het aanleggen van het glasvezelnetwerk zelf. Dat loopt niet via ons maar via KPNnetwerkNL.
Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met de aannemer hoe het nu precies zit. Je kunt hiervoor terecht op KPNnetwerkNL

Pfff, wij hebben dezelfde ervaring. Maar dan in het kwadraad. Wij zijn al ¾ jaar bezig en niemand die het nog weet. Nog steeds geen aansluiting en verwijzen naar een collega. Vandaag weer 2 uur aan de telefoon gezeten met de belofte dat we worden teruggebeld. Dat is nog nooit gebeurd inmiddels bijna 1700 uur nog geen telefoontje. Kpn het oplossen van een klacht doe je niet door te verwijzen naar een collega. Verwijzen naar een aannemer om te bellen hoe het echt zit is echt de limit. Hoe klantonvriendelijk kan je zijn

Badge +19

Als het gaat om aanleg zit u hier verkeerd.  Als het gaat om het activeren van het abonnement zit u goed. Wat is het geval?

Alles is al aangelegd, de verbinding met de glasvezel moet gemaakt worden. Er moet nog iets geregeld worden. De monteur heeft afgestemd en wij zouden binnen 2 dagen een berichtje krijgen. Helaas niets vernomen en terugbellen gebeurd ook niet. Vervolgens weet niemand het meer. Wij hebben al een abonnement het omzetten naar  de glasvezel schijnt heel ingewikkeld te zijn

Reputatie 7
Badge +24

U heeft nu gewoon verbinding via de telefoonlijn? 

Badge +19

Heeft u nu helemaal geen aansluiting? Of nog op koper?

We hebben zeker een aansluiting. Ik denk koper. Een jaar geleden grootse campagne kpn om alles op Glasvezel over te zetten. Nu een jaar verder een slecht herstraat oprit. Verf op de gevel en nog steeds geen aansluiting op glasvezel. Zo veel spijt dat we hier ooit goedkeuring voor hebben gegeven

Badge +19

Hoe het dan zo mis kan gaan. Normaal gesproken hoeft u helemaal niets te doen en gaat het allemaal vanzelf. U niet hoeft te bellen helemaal niks. Tussen de aanleg en het overzetten kan een paar weken of langer zitten. Ben u zelf gaan bellen om overgezet te worden? Of hoe is het gegaan?

De aanleg bestaat uit 4 fasen met verschillende bedrijven. Eerst de openbare weg dan het kabeltje op ons eigen terrein, dan het kabeltje naar binnen en dan  nog een kastje aansluiten. Verschillende partijen die niet met elkaar communiceren. Het kastje is een week geleden gemonteerd. Monteur heeft gebeld en is 2 uur bezig geweest. Blijkt  weer een fout te zijn ip adres of iets, niet aangemeld. Zou binnen 2 dagen contact worden opgenomen, natuurlijk wordt er niet terug gebeld, dus ga je na een week zelf bellen. Niemand die iets weet en het is nu nog niet geregeld. De manier van organiseren leidt tot dit soort chaos. Geen enkele poging van Kpn om zaken op te lossen. Zelfs onze klachten doen ze niets mee. We kunnen pas een klacht indienen als de werkzaamheden zijn afgerond😓

Reputatie 7
Badge +24

Het kan zomaar wezen dat er bij de centrale iets nog niet klaar is. Hebben de buren wel al verbinding over glasvezel?Â