Vraag

Klacht en vraag m.b.t. het inplannen van een monteur om glasvezel netwerk te installeren

  • 30 November 2021
  • 6 reacties
  • 182 keer bekeken

Een tijdje geleden op 18-10-21 komt er iemand van KPN aan de deur en doet mij een mooie aanbieding om over te stappen van Ziggo op KPN. Ik werd overtuigd door het glasvezelnetwerk aanbieding en besloot over te stappen.


Diezelfde dag werd ik telefonisch benaderd om een dag in te plannen voor de monteur die het glasvezelnetwerk zou aan komen leggen. Ingepland op 23 november.


22 november werd ik gebeld door KPN om een afspraak met de monteur in te plannen en werd mij voorgesteld om 26 november of anders de week erop in te plannen. Dit tot mijn verbazing aangezien ik al de 23e had ingepland en ik heb dit aangegeven. Toen kon het toch de 23e, tussen 13:00 uur en 17:00 uur.


Ik werk in de zorg en zoals bij iedereen denk ik wel bekend is het erg hectisch en werk ik bijna wekelijks minimaal 6 dagen. Die dag heb ik vrijgemaakt, mijn enige vrije dag en de hele dag binnen gebleven in afwachting van de monteur. Echter is er meerdere keren aangebeld die dag, maar geen monteur voor KPN.


Na 17:00 uur ging ik toch eens bellen hoe dit zit. Er werd mij verteld dat de betreffende afdeling vanaf 17:00 uur gesloten is. Lijkt me niet handig als iemand tegen bijvoorbeeld hetzelfde probleem als dat wat ik ondervind aanloopt. Enfin. De persoon die ik aan de lijn kreeg kon mij wel vertellen dat er een monteur was langsgeweest, maar dat ik niet thuis zou zijn geweest op dat moment(???) Daarbij kon ze vermelden dat de monteur een briefje had achtergelaten met een telefoonnummer erop die ik diende te bellen. Ik ben op dat moment gaan kijken in de brievenbus, maar ook geen briefje te vinden(!!!)


Ik moest de volgende dag de betreffende afdeling bellen. Vrijwel iedere dag tot vandaag heb ik geprobeerd een nieuwe datum in te plannen. Ik heb uren lang in totaal in de wacht gestaan en ben van het kastje naar de muur gestuurd. Erg vaak te horen gekregen dat ik teruggebeld zou worden en dat er spoed achter gezet wordt. Meerdere tickets of iets dergelijks zouden aangemaakt zijn om mij te helpen.


Nog steeds heb ik geen nieuwe afspraak in kunnen plannen en we zijn nota bene in december. Het is ontzettend jammer dat ik als nieuwe klant zo behandeld word. Afspraak inplannen via de app of website lukt ook niet. Afspraak inplannen is niet mogelijk wordt er aangegeven.


Geen oprechte excuses, compensatie ook niet natuurlijk, laat staan de verschuldigde service verlenen.
Mijn enthousiasme is verdwenen. Hierbij wil ik mijn zegje gedaan hebben, mijn klacht laten horen en hoop dat KPN feedback kan waarderen.

 

Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben ervaren en zo ja welke acties hebben jullie ondernomen en hoe kan dit probleem zo prettig mogelijk verholpen worden?

Ik hoop adviezen te krijgen in deze situatie, want vooralsnog heeft het contact met de KPN service telefoon en chat me niks opgeleverd en lijkt er echt helemaal niks van de grond te komen.

 

*Admin: verplaatst naar het juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Dit gaat over de aanleg van glasvezel denk ik. Als dat zo is dan zit u hier op het verkeerde adres. Dat is namelijk een ander bedrijf. Kpnnetwerk.nl  Hier bent u bij de provider kpn die niets heeft met de aanleg van glasvezel. Klopt het dat het om aanleg gaat?

Het gaat om de aanleg en de service vanuit KPN waarbij ik een contract heb afgesloten. In die zin wel aan het juiste adres.

Badge +19

De aanleg wordt gedaan door een volstrekt onafhankelijk bedrijf. Die legt glasvezel aan waar providers hun signaal over leveren. Net als bij electriciteit.  De netwerkbeheerder legt de kabel waarna energieleveranciers electriciteit leveren. Als die glasvezel kabel er ligt en opgeleverd is kan de provider,  in uw geval kpn. aan de slag. Zonder glasvezel kan de provider niets. Het is dus zaak om contact op te nemen met kpnnetwerk.nl en hun om een oplossing vragen. Pas als de glasvezelaansluiting is opgeleverd kan de provider kpn iets doen. 

Mooi verhaal. Ik sluit een contract af met KPN en blijk ineens ook gebruik te maken (voor zover dat lukt) van de diensten van een “volstrekt onafhankelijk bedrijf” dat KPN netwerk heet. Om het allemaal nog maar even minder verwarrend voor een klant te maken, laat staan een nieuwe klant.

Wat dat betreft ben ik wel weer bij KPN aan het goede adres, omdat dit dus blijkbaar (alleen in mijn geval?) niet goed op elkaar aansluit en er ergens ruis in de samenwerking tussen de twee bedrijven KPN en KPN netwerk zit.

En zo gaan we dus weer vrolijk verder, want ondanks alle terugbelverzoeken e.d. bij KPN netwerk en hulp die ik bij KPN zelf heb gevraagd bij dit probleem, ben ik geen steek opgeschoten. Dat komt hier weer naar voren. Naar aanleiding van het bericht van @Joep1965, zojuist ook een terugbelverzoek én een mail daarnaast verstuurd naar KPN netwerk via Kpnnetwerk.nl. Mededeling die volgt is dat ze ernaar streven om binnen 3 weken contact met me op te nemen. HAHAHAH pijnlijk dit.

 

Sorry KPN, ik ben nog geen klant en of dat ooit zal gebeuren betwijfel ik...

Badge +19

Op het forum helpen klanten elkaar.  Ik ben dus ook maar een gewone klant:wink: . Toen kpnnetwerk.nl nog Reggefiber was was het inderdaad veel duidelijker. Toen wisten mensen dat het een ander bedrijf was. Wellicht kan een moderater iets voor u doen. Die zal waarschijnlijk morgen reageren. Jammer dat het zo loopt en gelopen is. 

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @freckle en welkom op ons forum.
Eigenlijk heb ik er weinig aan toe te voegen, ik begrijp je frustratie, absoluut, maar dit forum is alleen voor de diensten zelf. De aanleg van het netwerk loopt allemaal via KPNnetwerk en hier hebben wij vanuit providerzijde geen enkele invloed verder op. Ik hoop uiteraard dat er snel contact met je opgenomen gaat worden en dit tot een goed eind zal komen!