Vraag

Klacht indienen, al 26 uur bezig geweest

  • 2 May 2021
  • 16 reacties
  • 202 keer bekeken

Prachtige verhalen van KPN, veel geschreeuw, weinig wol. KPN is niet te benaderen voor een klacht en ook grote nalatigheid van hun kant wordt ondanks dat men op de hoogte is genegeerd.

ingediende klachten worden genegeerd of niet verder op gereageerd. Brief schrijven heeft geen zin en mailen kun je niet. Het klachtensysteem zit zo rot in elkaar, dat je altijd in kringetjes blijft ronddraaien. Het geeft er alle schijn van, dat dat juist de bedoeling is. Als je zoals ik alles bij elkaar 26uur bezig bent om onderverdeeld aandacht te komen, om je alsnog bij het beginpunt uit. Kan het zijn dat ik dom ben? Of is het systeem zo slecht dat niet werkt. Ik weet het niet. De medewerkers van KPN ook niet, want die weten er ook geen raad mee. Advies: blijf erg bij KPN als je een gezond en gelukkig leven wil leven, want als je in de tang zit kom je er niet uit en heb je TV, dat steeds uitvalt als je doorschakelt, slechte internetservice en zit je veel buiten bereik op je mobiel. Je kan er niet vanaf want je hebt een contract. als jij niet betaald als je geen diensten krijgt geleverd wordt je afgesloten en proberen ze je ook nog een slechte crediteuren advies aan te smeren. Kortom mediamaffia

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Wat mij dan verbaasd is dat u nu wel het forum kunt vinden.  Als je ergens goed en vakkundig geholpen wordt dan is het hier. Waar was u al die tijd?:wink: wat is er aan de hand?

En je denkt met deze loze kreten van je eigen kant dat wij er wat mee kunnen om te helpen.

Leg het probleem stap voor stap uit zonder denegrerenden teksen er tussen en je zult zien je word geholpen, zowel door ons medeklanten die misschien iets kunnen betekenen voor als door een moderator, maar dan wel respect tonen graag.

Respect verdien je door te handelen. Dat heb ik bij KPN tot op heden niet mogen ervaren.

Maar je conclusie is juist. 

Je moet blijkbaar richten op hulp buiten KPN, Volgens mij heb ik een overeenkomst waarin is vastgelegd wat de diensten zouden moeten zijn die KPN zou moeten leveren. Dat KPN dat op géén enkele wijze waar maakt is blijkbaar niet belangrijk. Ook niet bij dit forum. Uitleg heb ik aan KPN al zoveel gegeven, maar nooit reactie op gekregen. Dus moeten meeklapten zaken gaan oplossen? Ik heb toch geen contract afgesloten bij een doe-het-zelf organisatie.

 

Dan houd het voor ons op, succes ermee zou ik zeggen, ik kan niet zien wat er al besproken is dus ook geen optie geven wat er moet gebeuren.

Maar 1 ding, KPN is verantwoordelijk voor de verbinding tot het modem, alles binnenhuis is je eigen verantwoording, is daar iets mis waardoor de boel stagneert ligt het aan jezelf, is alles in orde ligt het balletje bij KPN om het op te lossen, en de snelste en beste weg is via hier, de moderators lezen mee en vallen bij als zij nodig zijn, en die kunnen meer dan welke persoon aan de telefoon ook, dus wil je toch hulp, brand los.

-Koper of glasvezel verbinding?

-Welke aparatuur heb je?

-Hoe is het aangesloten?

Reputatie 7
Badge +28

KPN is niet te benaderen voor een klacht 

Hallo @Hans St. ,

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Verder kan het ook telefonisch of per chat: 

KPN is dus gewoon hiervoor bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

Blijkbaar is deze pagina door KPN in het leven geroepen om klanten met klachten nog verder van zich af te houden

Ontevreden klant sinds niet werkende aansluiting 01/04/2022

Nee Joh, deze community is een theekransje voor vaste bezoekers zoals ik zei de gek en nog meer die af en toe eens een klant van KPN proberen te helpen, meer niet.😁😁😁

Reputatie 7
Badge +7

Man, man, man. 26 uur bezig, maar niet de moeite nemen om hier even uit te leggen wat er aan de hand is maar wel meteen beledigend worden.

Er zijn op dit forum veel mensen aanwezig met veel technische kennis. Gebruik dat dan! Kost niets. En ook de moderators kunnen soms wonderen verrichten en zaken in gang zetten.

Kortom… leg nou eens uit wat er opgelost moet worden. En een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad.

Reputatie 7
Badge +20

@Hans St. Op het kpn forum gaan onze klanten en geïnteresseerde gebruikers met elkaar in gesprek en ze proberen elkaar te helpen met tips en advies, net als in dit topic. Moderators, zoals ik, zijn medewerker van KPN en we begeleiden deze gesprekken. We zorgen ook dat informatie goed vindbaar is en als onze community je echt niet kan kan helpen, kunnen we inhoudelijk met je meedenken. 

Vanwege de duidelijkheid en goede sfeer hanteren we hier huisregels: berichten gaan over de inhoud, worden niet op de persoon gericht en gescheld is vanzelfsprekend uit den boze. Om die reden heb ik een reactie van je verwijderd. Je kan en mag boos zijn op kpn en dat mag je ook gerust laten blijken. Maar de mensen die in dit topic reageren kunnen daar niets aan doen. Ze proberen je te helpen. 

Je bent van harte welkom om op een normale en vriendelijke wijze uit te leggen wat er aan de hand is. Dan kan iedereen met je meedenken. Als je rechtstreeks contact met kpn wilt, kun je bellen met de klantenservice via 0800-0402. 

Dag Bart,

ik vind het van de zotte, dat KPN een formule In het leven roept om medegebruikers haar problemen te laten oplossen. Je kunt nummers geven om contact op te nemen met KPN, maar dat continueert de vicieuze cirkel. Ik heb niet gescholden of onheus taalgebruik gehanteerd, maar hooguit cynisch en ten eindevraad gereageerd. Het feit dat je als KPN medewerker wederom verwijst en niet werkt naar oplossingen, bevestigd dat er op géén enkele wijze op klachten wordt gereageerd, wederom de boot wordt afgehouden en het management een systeem heeft ontwikkeld dat er niemand te vinden is in haar organisatie is die verantwoordelijkheid neemt en zaken oplost. Of  er moet opzet in het spel zijn, nl ontmoedigen zodat de gebruiker met alle problemen en schade van dien en de structurele wanprestatie kan continueren zonder enig zicht op structurele oplossingen. Waarvan acte. Wordt vervolgd. Genoeg bullits aangereikt gekregen om het defungeren te publiceren.

nog interesse om oplossingen te bevorderen? 
ik ben bereikbaar op (...)

Hans Staal

ik hoef mij niet te verschuilen achter zgn. Privacy wetgeving. Ik strijd met open vizier en meld mij niet met voornaam, schuilnaam of afkortingen.

P.S.: als de medegebruikers zo begaan zijn met hun lotgenoten, waarom konden zij mij dan niet verwijzen naar een specifiek melding spint van KPN dat je klachten wel serieus neemt en actie neemt op oplossingen. Herstarten en stekkers eruit etc. lossen echte problemen niet op nl. Dat kan ikzelf best zelf bedenken.

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Badge +19

Blijkbaar wil je geen hulp van de forumleden dus dan houdt het hier wel op. Jammer want er is hier zoveel kennis. Waarschijnlijk was je  probleem een week geleden al opgelost. Schriftelijk een klacht indienen is dan de enige optie ben ik bang. 

Dag Joep1965

zoals ik via de communicatie vanuit KPN heb mogen ervaren is ook dat géén optie, immers mailen narr KPN kun je niet en zoals door KPN zelf uitdrukkelijk aangegeven worden brieven niet beantwoord. Alle andere vormen brengen je in het het steeds beschreven cirkeltje.

ook hier kijkt KPN mee, maar doorbreekt het cirkeltje niet. Sterker nog, het moet vooral uit het zicht blijven. Ik wordt zelfs van  oneigenlijk taalgebruik beticht, terwijl ik sterk kritisch in net te bewoordingen me uit. Echter men wil de deur niet opnemen en via te identificeren personen die ook verantwoordelijkheid zouden moeten dragen  tot een dialoog te komen. Men houdt de deur doelbewust gesloten voor mensen met klachten. Forum.KPN.com is blijkbaar ook een van hun bliksemafleiders.

De ontevreden klant

 

Reputatie 7
Badge +9

@Hans St. Blijkbaar wil je niet geholpen worden en blijft het van jouw kant bij klagen. Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic en gaan we over tot de orde van de dag, het helpen van medegebruikers die wel willen vertellen wat het probleem is en die ook geholpen willen worden...👋🏻👋🏻

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Hans St. Een forum zoals dit is uiteraard geen ‘formule om medegebruikers problemen te laten oplossen'. Een forum is voor heel veel bedrijven een belangrijke en toegevoegde waarde in de manier waarop klanten contact met elkaar en met een bedrijf kunnen onderhouden. Verreweg de meeste grote bedrijven hebben dan ook zo'n forum. Het primaire idee is dat mensen elkaar helpen: zo ontstaat er een enorme database aan kennis en kunde, voor en door onze gebruikers. Ook daarover kun je meer lezen in onze huisregels. 

Ik verwijs dan ook nergens naar: ik leg je simpelweg uit hoe het werkt. Logischerwijs kan onze community je minder goed helpen als er zaken spelen waarbij heel specifiek ingrijpen vanuit kpn een vereiste is. Dat zie je bij individuele klachten, problemen met monteurs en aansluitingen bijvoorbeeld. Dat is ook de reden dat ik vroeg naar de stand van zaken. Je hebt een terugbelverzoek gekregen; dus er wordt zeker iets met je klacht gedaan. Voor dit soort zaken ben je via de telefoon meestal ook sneller geholpen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig wat er nu uit dat contact is gekomen. Dat bepaalt namelijk de volgende stap. 

Je bent meer dan welkom om hier je verhaal te doen. Ik wil met alle plezier kijken wat speelt en wellicht zorgen dat je met de juiste afdeling in contact komt, voor zover je daar niet al contact mee hebt. Omdat dit een openbaar forum is, waarop iedereen kan meekijken, heb ik je telefoonnummer in je forum profiel gezet. Daar is het alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator. Mocht je willen dat ik voor je kijk wat de stand van zaken is, vul dan deze gegevens aan met je naam, adres en klantnummer en omschrijf in bericht hier wat er precies speelt.  

Reputatie 7

Echt wat een aannames ook weer hier :joy: Klachten zijn ook een groot woord :joy: vaak is het niet eens een klacht,…

Heb je bij aanvang abonnement wel onderzocht of kpn de meest geschikte partij voor jou situatie thuis is? Misschien is er een andere provider of providers die meer geschikt zijn voor jou thuissituatie? 

- Mobiel bereik staat los van je vaste diensten. Op de dekkingskaarten van verschillende providers kun je zien welke provider het meest geschikt is in jou eigen omgeving. 

- Problemen met een tv wat telkens uitvalt heeft vaak te maken met hoe e.e.a is aangesloten ná het ISRA of glasvezelpunt. Hoe zit dit aangesloten? Wat zit hier nog meer tussen? 

- slechte internetservice? De service vanuit kpn of bedoel je hiermee je eigen WiFi verbinding? Hoe zit dit verbonden? Wat zit er verder qua randapparatuur in je netwerk om een goede verbinding te krijgen? Gebruik je ook bekabelde aansluitingen? 

Eigenlijk oorzaken wat niet eens een klacht kan zijn. Heb je al onderzocht waardoor deze problemen veroorzaakt zijn, zowel met als zonder hulp van kpn? Maar we wachten af, het is vast een gebed zonder einde :sweat_smile:

Het is makkelijk te veronderstellen dat de fouten bij mij liggen. Voor de goede orde om dit te voorkomen is alles aangesloten door een monteur geleverd door KPN, die meldde dat er vermoedelijk nog kinderziekten zijn in het glasvezel net. Ik heb een klein zakelijk abonnement met 24 uitslag service. Doe-het-zelven op dit gebied, aangezien “de schuldvraag” dan altijd op jou wordt geprojecteerd en zoals in de commentaren ook steeds aan de orde komt. KPN EN KPN netwerk wijzen nu per voortduring naar elkaar. Heb wel 10 dagen zonder internet en tv gezeten omdat er geen signaal binnen kwam. Lampjes nakijken kan ik nl best wel. Zonder internet wordt telefoon geadviseerd om klachten digitaal door te geven. Makkelijk als je geen internet hebt. Maar erger nog, ik mocht wel de volledige factuur betalen, want er was geen klacht bekend. Dus maar ronddraaien in cirkels en maar steeds met de vinger naar mij de gebruiker wijzen. En ehh, heb ik de juiste provider???? Als KPN alleenrecht heeft op het enige data-net waarop ik aangesloten kan worden, lijkt me dit ook weer een opmerking die geen hout snijdt.