Klacht indienen per mail niet mogelijk

  • 3 January 2021
  • 18 reacties
  • 9141 keer bekeken

Wat je wil is een klacht indienen per mail. En juist die mogelijkheid biedt KPN niet. Waarom zou dat zijn??

De enige mogelijkheid is per chat en telefoon (waarmee het dus niet formeel vastligt aan jouw zijde) of op een hele ouderwetse manier per brief (als extra drempel?!).

Alleen als je tijd hebt, en je door alle menu's bent geworsteld (verstopt dus!), kom je hier terecht: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm.

Je krijgt dan volgens zeggen binnen 10 dagen een reactie (ik ga aftellen)

KPN heeft kennelijk geen tijd om klanten met een serieuze klacht direct schriftelijk te helpen.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Dat er geen klacht via de mail is te versturen is een zeer simpele redenering voor, het is verschrikkelijk inefficiënt om mail te behandelen, daarom kan het alleen met het formulier of via de bekende kanalen.

Waarom is mail zo inefficiënt, omdat iedereen met de meest uiteenlopende vragen/opmerkingen er ook op gaan reageren, de boel loopt vol en het kost nu eenmaal tijd om te schiften, zo kan je dagen bezig zijn voordat je daadwerkelijk bij het goede bent, zullen we de spammers er nog maar even buiten laten.

 

P.S. @Geen fan van KPN , het is 10 werkdagen, geen 10 dagen.:wink:

Wat een belachelijke redenatie dat het inefficiënt zou zijn.

Klacht via telefoon is inefficiënt omreden dat wanneer het gesprek te moeilijk word om op te lossen in ene de verbinding moeilijk doet en het contact verbroken word , via de zo genaamde online hulp dienst is het nog slechter, ze snappen niet wat er zogenaamd aan de hand is , na tal keren het uit te leggen word ook hier de verbinding verbroken. Ze moeten hun werk doen en de Emails behandelen zo als het hoort. Tevens de KPN winkels om je klacht te behandelen word je onbeschoft behandelt en je klacht niet verholpen. Ik had Telfort waar nooit en niets een probleem was.Altijd vriendelijk en werd zelfs gebeld als er weer een aanbieding was waar mijn kosten dan lager uitvielen maar meer mogelijkheden kreeg, nu ….. ik hoor nooit iets van KPN maar veranderen wel ongevraagd je Mobile abonnement(contract) waar afspraken in je vorige in ene verandert zijn of verdwenen. Zoals internet mobile telefoon (hussel), korting zo lang je contract loopt en je extra korting vanwege  de overgenomen Telfort thuis.

Niet blij en bijzonder verbaasd hoe de KPN met hun klanten omgaat.

 

Beste lezer,

net weer eens gebeld met kpn over mijn internet aansluiting. In mei al aangegeven dat ik op 14 juli zou verhuizen ( is ook gebeurd) kreeg een bevestiging maar 2 dagen later een mail dat dit 16 juli zou worden. 17 juli gebeld hadden ze mijn verhuisdatum verplaatst naar 13 augustus. Ik bellen en de datum terug gebracht naar 30 juli. Krijg een bevestiging dat dit 3 augustus wordt. Vandaag maar weer bellen werd eerst 25min in de wacht gezet waarna de verbinding verbroken werd. Weer gebeld direct contact maar een ogenblik ff iets na kijken na 10 min weer door verbonden. Meneer uw verhuisdatum staat op 1 januari 2021. Gvd. Een wonder is geschied ik werd terug gebeld🤪 ik kan beter mijn abonnement opzeggen per direct. Wat moet ik doen om internet te krijgen terwijl ik er wel voor betaal + mijn kosten voor abonnement bij Netflix en Disney +

Na al een jaar bijna geen bereik te hebben via mob netwerk met 1 of geen streepje en div keren heb gebeld, geen antwoord of ze kunnen niets dien de antennes van kpn zijn oud ze zeggen dat ze het beste netwerk hebben maar niet in Emmen als vraag wanneer het netwerk wordt verbeterd krijg ik als antwoord ze zijn in heel Nederland bezig en wat scherts mijn verbazing na een rel met klantenservice moet ik ook nog 11 euro betalen wat een K zooi 

 

De enige mogelijkheid is per chat en telefoon (waarmee het dus niet formeel vastligt aan jouw zijde) of op een hele ouderwetse manier per brief (als extra drempel?!).

 

 

Telefoon gesprek kan je opnemen.

Chat teksten kan je de tekst kopieren of screenshots maken.

Blij dat ik weg ben bij KPN. Wat een afschuwelijk bedrijf. Ik zat bij Telfort voor mijn mobiel. Die werd overgenomen door KPN. Een abonnement met mobiel verlengen kost bijna 3x zoveel als bij Ben waar ik nu zit. Ik wilde 8 oktober j.l. overstappen naar BEN ,maar kon dat pas per 8 november ,dus ok. 

Maar toch kreeg ik een paar weken geleden een factuur over de periode van 8 november tot 7 december, E12,96 (n.b. E 0,00 verbruik voorgaande periode) Terwijl ik dus al per 8 november bij BEN zit….

Bel ik de klantenservice, hoogstwaarschijnlijk een extern bedrijf, wordt er doodleuk gezegd dat ik de factuur moet betalen, en dat ik het teveel betaalde na December terugkrijg.

Toen ik zei dat ik niet de onterechte factuur ga betalen , zei ze dat dat dan gevolgen heeft en er dan kosten bijkomen. En dat het bij iedereen zo gaat . Ik zei daar heb ik niets mee te maken, een incorrecte factuur is incorrect.

Ze liet me niet uitpraten en toen ik later haar in de rede viel, zei ze dat ik boos was en dit gesprek geen verder geen zin had  en “ik ga nu dit gesprek beëindigen” .. N.b. ik heb dit een paar weken geleden ook al meegemaakt

Klantenservice KPN 2021 …….

Zo professioneel in communicatie/ICT dat ze niet eens een correcte eind factuur kunnen sturen , en klanten die weggaan niet op een correcte manier kunnen behandelen….

De klantenservice laten ze doen door incapabele externen.

En een paar dagen later krijg je een e-mail van waarschijnlijk het hoofdkantoor om met vragen over hoe de klantenservice je geholpen heeft.

KPN, Ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben. 

Reputatie 7
Badge +7

Blij dat ik weg ben bij KPN. Wat een afschuwelijk bedrijf. Ik zat bij Telfort voor mijn mobiel. Die werd overgenomen door KPN. Een abonnement met mobiel verlengen kost bijna 3x zoveel als bij Ben waar ik nu zit. Ik wilde 8 oktober j.l. overstappen naar BEN ,maar kon dat pas per 8 november ,dus ok. 

Maar toch kreeg ik een paar weken geleden een factuur over de periode van 8 november tot 7 december, E12,96 (n.b. E 0,00 verbruik voorgaande periode) Terwijl ik dus al per 8 november bij BEN zit….

Bel ik de klantenservice, hoogstwaarschijnlijk een extern bedrijf, wordt er doodleuk gezegd dat ik de factuur moet betalen, en dat ik het teveel betaalde na December terugkrijg.

Toen ik zei dat ik niet de onterechte factuur ga betalen , zei ze dat dat dan gevolgen heeft en er dan kosten bijkomen. En dat het bij iedereen zo gaat . Ik zei daar heb ik niets mee te maken, een incorrecte factuur is incorrect.

Ze liet me niet uitpraten en toen ik later haar in de rede viel, zei ze dat ik boos was en dit gesprek geen verder geen zin had  en “ik ga nu dit gesprek beëindigen” .. N.b. ik heb dit een paar weken geleden ook al meegemaakt

Klantenservice KPN 2021 …….

Zo professioneel in communicatie/ICT dat ze niet eens een correcte eind factuur kunnen sturen , en klanten die weggaan niet op een correcte manier kunnen behandelen….

De klantenservice laten ze doen door incapabele externen.

En een paar dagen later krijg je een e-mail van waarschijnlijk het hoofdkantoor om met vragen over hoe de klantenservice je geholpen heeft.

KPN, Ik wil er nooit meer iets mee te maken hebben. 

Tja. En toch hebt u ongelijk. In de algemene voorwaarden, waarmee u akkoord bent gegaan bij het afsluiten van uw abonnement, staat dat u vooruit betaalt. Vandaar die laatste factuur. Onterecht betaalde kosten worden achteraf bij de eindafrekening terug betaald. Zo werkt dat. Bij veel organisaties, bijvoorbeeld ook bij uw energienota. U betaalt vooruit, de eindafrekening komt na een jaar pas.
 

Boos worden, gefrustreerd raken… heeft allemaal geen zin. Begrijpt u dat de mensen op het callcenter ook mensen zijn? En dus netjes behandeld willen worden? Net als u? U staat niet in uw recht. Dat heeft men geprobeerd u duidelijk te maken. U zult met een maand gewoon het genoemde bedrag retour krijgen.

 

Storneren, niet betalen etc. leidt gewoon tot meerkosten. Niet doen.

Totale onzin. 

Nogmaals mijn abonnement-overeenkomst met KPN is al op 8 oktober per 8 november 2021 beëindigd,

en er is dus geen enkele betalingsverplichting over een volgende abonnementsperiode (8 november t/m 7 december) mijnerzijds jegens de KPN…gewoon een principe-kwestie…

heeft niets met frustratie te maken….gewoon in je recht staan…..

Reputatie 7
Badge +7

Prima hoor. Blijf vooral rechtlijnig. Vooral niet luisteren naar goede raad. Vooral termen als “onzin” gebruiken.
 

Zorg t.z.t. dat er op uw grafsteen of urn komt te staan dat u van rechts kwam. 

Reputatie 7
Badge +24

KPN gaat gewoon door met factureren totdat het abonnement echt stopgezet is. Dat is dus 8 november. Pas na 8 november gaat het factureringsysteem van KPN nadenken over wat u eventueel teveel betaald heeft. En dan volgt de slotfactuur.

KPN gaat gewoon door met factureren totdat het abonnement echt stopgezet is. Dat is dus 8 november. Pas na 8 november gaat het factureringsysteem van KPN nadenken over wat u eventueel teveel betaald heeft. En dan volgt de slotfactuur.

En dat heet dan een professioneel bedrijf in n.b. Communicatie/ICT ….KPN….

Kunnen niet eens een juiste eind-factuur sturen als de beëindiging al een maand van tevoren bekend is...of willen niet want kost meer…..

Wel een maand opzegtermijn eisen, maar gewoon laten betalen voor een volgende maand waar er geen abonnementsovereenkomst meer is, die je dan weer een maand later hopelijk terugkrijgt…. 

Mensen die de criminaliteit van dit handelen niet inzien zijn hersendood…..

Multinationals/grote bedrijven behandelen burgers als stuk vuil, als melkvee...en worden door andere burgers verdedigd als er kritiek op komt….scheelt ook weer in de kosten…...waarom denk je dat forums als deze zijn opgezet…...alles een business-model...geen menselijke maat meer aanwezig…

al het handelen van KPN  gebaseerd op winst-verlies-model….Veel geluk ermee...

Reputatie 7
Badge +24

Ho ff, ik verdedig niemand. Ik vertel alleen maar hoe het werkt bij KPN. Dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben.

Reputatie 7

In een ander topic loopt dezelfde vraag met antwoorden

 

KPN, verkoop de huid voor de beer geschotem is.

Serieus, nw Iphone besteld bij verlengen abonnement. 

Het zou de volgende werkdag bezorgd worden.

Krijg je later een email (bellen had wel zo netjes geweest) dat de levering niet door gaat.

Na 1 week gebeld naar KPN, het toestel zou zeer zeker deze week geleverd worden.

Voor de zekerheid maar weer gebeld  naar KPN omdat ik verleden week weer een email kreeg met “helaas" toestel komt nog niet.

 

Vandaag weer KPN gebeld, verhaal, levering  december of januari, er worden  helaas minder toestellen levert dan de vraag van de klanten.

 

Ben inmiddels als weer 3 weken verder, als ik dit had geweten had ik het toestel bij een andere services provider aangeschaft. 

 

KPN veel beloven en niet nakomen is zeer klant onvriendelijk. 

Helaas moet ik nu 2 jaar nood gedwongen nog gebruik maken van KPN, ik zal tijdig opzeggen na deze gang van zaken.

 

 

Zo, dat koste veel moeite om die te vinden. Dankjewel!

t door n foutje van n medewerker bijna geen tv meer kunnen kijken. 

wat gebeurt er na t opzeggen van n digitenne abonnement  ??

het interactieve (itv)  abonnement  is er óók  vanaf !!  

5 belletjes later (123 min )  blijkt dat t niet meer naar t oude abonnement terug is te zetten.  "nieuw systeem "

toegegeven, zit in  buitengebied.

zeg kpn , valt na 4 jaar érg, héél erg van je tegen !

ga kijken of er nog wat te eisen is  ??

niet geleverde diensten, contracten  !!

ben benieuwd   , ted

Dit is de meest egoïstische en domste provider ooit. Denkt niet met de klant mee. Aan trouwe klanten geven ze lak. Geen initiatief geboden. Thuis zelf kpn gehad was klote en vervolgens weggehaald. Pas een mobiele abonnement gehad. Wat zwaar een tegenvaller is. Kpn niet aan te raden. Teleurstelde provider waar je overal achter hun re*t aan moet lopen.

Badge +19

Toch bijzonder dat het in Nederland één van de grootste providers is met miljoenen tevreden klanten.  Ik heb de klantenservice nog nooit nodig gehad.  Dus waar gaat het dan mis vraag ik me af.