Beantwoord

Klacht installatie glasvezel

  • 24 July 2019
  • 4 reacties
  • 915 keer bekeken

Ik wil toch graag nog even mijn verhaal kwijt over de installatie van KPN glasvezel internet + TV

Wij zijn overgestapt van Telfort naar KPN. Bij de aanvraag van KPN is onze oude abonnement stopgezet en we kregen te horen dat wij per 31 mei jl. zouden overstappen.

Vrijdagochtend 31 mei kwam de monteur langs om uiteindelijk 10 minuten later weer te vertrekken, met de mededeling dat er problemen waren met de lijn maar dat die later op de dag zou zijn verholpen. KPN neemt later vandaag nog contact met mij op. Dit is helaas niet gebeurd en heb ik aan het einde van de middag zelf contact met de klantenservice van KPN opgenomen. De medewerker wist mij te vertellen dat ze hard bezig waren om het probleem op te lossen, maar dat er vandaag geen monteur meer langs zal komen, maar dat het probleem morgen zou zijn verholpen. Morgen (zaterdag) in de loop van de ochtend zou KPN weer contact met mij opnemen. De volgende dag (zaterdag) heb ik de ochtend gewacht, maar helaas weer niet gebeld door KPN. Aan het begin van de middag heb ik zelf weer contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg wist mij ineens te vertellen dat het probleem groter was en dat dit door een speciale afdeling moest worden opgelost. Op zijn vroegst zou dinsdag (ruim 3 dagen later) mijn probleem worden opgepakt. Tot die tijd moeten wij het zonder TV en internet doen. Hier kon niets aan worden veranderd en hing op… niet bepaald klantvriendelijk.
Uiteindelijk ben ik de dinsdagmiddag opgebeld en wist men te vertellen dat de problemen waren verholpen, maar dat de monteur pas donderdag (6 juni) kan langskomen om alles te installeren. TV en internet is geïnstalleerd, maar er zijn toch problemen met de wifi. Snelheid is ok, maar de verbinding op de 1e etage + zolder is slecht ondanks de aanwezigheid van een wifiversterker van KPN.
Kortom we hebben bijna een week zonder TV en internet gezeten, terwijl er vanaf het begin af aan is verteld dat het probleem “vandaag” zou zijn opgelost….

De situatie zit mij in het geheel niet lekker. Als nieuwe klant verwacht je juist een ‘warm’ welkom en bij eventuele problemen dat je dan klantvriendelijker te woord wordt gestaan c.q. geholpen. De manier waarop we zijn afgewimpeld (“het probleem is vandaag opgelost” en later “ja, u zit nog een aantal dagen zonder internet en tv”) vind ik eigenlijk zwaar onder de maat.

Ik hoop dat KPN hiervan leert en vind een passende compensatie wel op zijn plaats.
icon

Beste antwoord door Bart van KPN 29 July 2019, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @yosu, welkom bij ons op het Forum.

Ik lees dat de overgang van Telfort naar ons iets anders liep van gehoopt. Dit zit je niet helemaal lekker en dat wilde je graag met ons delen. Daar ben ik heel blij mee. Ervaringen van klanten zijn heel belangrijk voor ons en daar kunnen we zeker van leren. Dus dank daarvoor.

Nu lees ik dat op het moment dat je bent aangesloten er iets mis was met de lijn. Dit zou de volgende dag opgelost worden was het devies. Helaas bleek dit niet zo te zijn. Het probleem was toch complexer dan verwacht. Dat kan helaas gebeuren. Wat ik vooral begrijp is dat het duidelijker gecommuniceerd kon worden. Dan weet je immers waar je aan toe bent. Excuses dat het zo gelopen.

In ieder geval wil ik nog graag eens meekijken wat ik voor je kan doen om je tegemoet te komen voor de tijd zonder diensten. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen invullen met in ieder geval postcode + huisnummer, naam van de contractant en geboortedatum? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik aan de slag.
Hallo @Bart_Z, zojuist heb ik de gevraagde informatie in mijn profiel bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt @yosu. Ik heb je een privébericht gestuurd met een voorstel. Ik hoor graag je reactie daar op.
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb nog geen reactie van je mogen ontvangen @yosu. Ik hoor graag van je of heb je al een oplossing gevonden?