Vraag

klacht internet/wifi

  • 26 February 2019
  • 5 reacties
  • 345 keer bekeken

Goedenavond,

Ik wordt een beetje simpel van KPN en dat na een maand al. Wij waren altijd trouw Ziggo klant maar een maand geleden zijn we overgestapt op KPN. Wat een drama dat internet, wat een drama die chat-helpdesk.
Telefonisch kom je ook al niet verder als loze beloften.
Als laatste nog de ergernis van een beloofde controller die maar niet wil komen.
Ons probleem is dat we bij het opstarten wel internet hebben maar zodra we verder klikken is heel vaak de verbinding verbroken. Die herstelt zich wel na een minuut maar het is bar irritant. Inmiddels zijn er al diverse frequenties gewisseld, de experiabox moest van alles mee,.... echter de klachten blijven.
Het zou geen probleem zijn om een monteur te regelen/langs te sturen echter tot op heden zien of horen we maar niks...……………… Ja een monteur kan tegen betaling geregeld worden.!!

Kan en mag ik er als consument van uit gaan dat ik een deugdelijk product aanschaf wat werkt??
Graag een oplossing en niet weglopen van de chat of telef. gedane beloftes op terugkomen.
Vr. groet,
R. van Raaijen

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rene, dit is wel een hele vervelende start van dit nieuwe abonnement. Ik verdiep me graag in beide zaken, de problemen met internet en de niet ontvangen controller. Wat dit laatste betreft zijn we inmiddels door de voorraad controllers heen. Als de controller is toegezegd zorg ik dat een vergoeding wordt toegekend ter waarde van de controller. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Hallo Joran,
Adres bij deze gekoppeld aan het profiel.
Dank voor je (re)actie.
NB Breedbandwinkel geeft aan dat jullie idd het beste een monteur kunnen sturen on door te meten of extra versterkter te plaatsen etc.

Vr groet R. van Raaijen
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik heb alle chats even doorgelezen en snap goed dat je beu bent van de problemen met de verbinding. Om misverstanden te voorkomen, ik heb geen andere mogelijkheden dan de collega's die je via chat of telefoon hebt gesproken. Met uitzondering van de installatiemonteur, die al is geweest, kunnen we geen gratis monteur inplannen voor WiFi problemen. Als de betaalde WiFI monteur constateert dat het probleem bij KPN ligt worden er geen kosten in rekening gebracht.

Ik betwijfel of extra versterkers gaan helpen als dit probleem niet eerst wordt weggenomen. Ik lees in de chats dat de downloadsnelheid prima is en de signaalsterkte lijkt ook goed. De Experia WiFi's (WiFi versterkers) breiden het bestaande WiFi netwerk uit om een beter bereik te creeëren. De signaalsterkte zal nog beter worden met versterkers, maar de bron van het probleem wordt niet weggenomen. Het wordt dan alleen maar lastiger om te achterhalen waar het probleem zit.

Ik denk dat de laatste collega een goede suggestie had om het 2,4 en 5Ghz netwerk te scheiden. Ik kan dat een stuk makkelijker maken. Je kunt de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord uitvoeren vanaf huis. Zet hier een vinkje bij "Geavanceerd" en kies een aparte netwerknaam voor het 5Ghz netwerk. Zet bijvoorbeeld "5G" achter de netwerknaam.

Het 2,4Ghz netwerk is wat langzamer, maar heeft veel minder last van obstakels als muren en vloeren. Het 5Ghz netwerk is sneller, maar reikt veel minder ver. Je kunt afhankelijk van de afstand bepalen met welk netwerk je verbindt. Apparaten in de woonkamer kunnen op het 5Ghz netwerk, apparaten elders in huis op het 2,4Ghz netwerk. In theorie moeten apparaten zelf bepalen wat het beste werkt, in de praktijk werkt dat niet altijd goed. Ik ben benieuwd of dit problemen oplost met het wegvallen van de verbinding.

Ik heb verder € 55 vergoed voor de Playstation controller, zodat je die zelf kunt aanschaffen. Dit wordt op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht.
Joran, dank we gaan het proberen,!!
In ieder geval dat het probleem met de controller wordt opgelost!!
Als ik thuis ben ga ik gelijk proberen het netwerk te scheiden.
Vr. groet,
Rene van Raaijen
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben heel benieuwd, laat maar weten!

Reageer