Beantwoord

klacht: KPN maakt fout door abonnement te beƫindigen ipv verlengen, hierdoor geen internet, tv meer!

  • 15 June 2019
  • 47 reacties
  • 1198 keer bekeken

Mei 2019 Kpn gebeld om het 4g modem voor internet buitengebied aan te vragen. Dit was niet mogelijk met mijn huidige alles in 1 abbonement. Het oude abbo moest worden omgezet naar een nieuw abbo (duurder p maand). Toch gedaan uiteraard ivm internet snelheid 4g modem.

Na enkele dagen bleek het 4g modem kwijt geraakt met de post, telefonisch contact met kpn gaf als resultaat dat er geen nieuw 4g modem verzonden kon worden omdat het order nog liep.. Het nieuwe abbonement opzeggen en weer activeren was de oplossing volgens dame kpn klantenservice, zij zou het nieuwe abbo direct weer activeren en kon zo een nieuw modem toezenden.

Na enkele dagen inderdaad modem ontvangen en alles werkte prima.
Uiteraard kreeg ik per mail een bevestiging van opzegging, dit zou de dame in kwestie ook doen. Hierop verder dus geen actie ondernomen.

Nu enkele weken later ineens om 00.30 's nachts een mail: "uw abbonement is beƫindigd" en jawel 5 min later geen internet,tv, spotify etc meer!

Direct contact gezocht met klantenservice via chat (Marion), zij was werkelijk waar zeer onbehulpzaam en ronduit onbeschoft! Het was mijn eigen schuld want ik had niet geacteerd op de opzeggingsemail destijds..

Enige wat deze Marion wilde doen was een nieuw abbo afsluiten maar dit werkte pas na minimaal 2 weken. Hierbij gaf ik aan dat dit onacceptabel was omdat hier sprake was van een fout van KPN, hierop wenste Marion het gesprek niet voort te zetten omdat ik onbeleefd was en de verbinding werd verbroken!

Volgende ochtend gebeld met klantenservice en kreeg een zekere Johnny aan de lijn die wel behulpzaam was. Hij zou alles door zetten naar de afdeling spoed en herstel en een noodpakket toe zenden met hierin Digitenne en een mobiele hotspot.

Vandaag de noodset ontvangen en internet verbinding is weer aanwezig, Digitenne aangesloten maar na 2 uur nog steeds geen commerciƫle tv zenders.. Weer gebeld met de klantenservice (20 min in de wacht) en hieruit bleek dat het Digitenne abbonement niet geactiveerd is, dit moet aangevraagd worden middels een ticket en kan wel 3 werkdagen duren (het is nu zaterdag, dus die gaan maandag pas in!).

Wat moet ik hier mee KPN??!! Is dit service??
icon

Beste antwoord door Joran 28 June 2019, 14:23

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag @RvanCaam, ik begrijp dat alle diensten gelukkig zijn hersteld. Nogmaals excuses voor de manier waarop dit is verlopen. Als we je in de toekomst ergens mee kunnen helpen zien we je graag terug op het forum.
@Joran

De monteur is 3 uur! bezig geweest omdat er administratief nog steeds helemaal niets van klopte. Dat betekent dus ook weer 3 snipper uren opnemen.

Verder werkte het 4g modem niet, omdat de medewerker welke het "nieuwe" abbonement weer aan heeft gemaakt dit vergeten was..

Er zou weer een nieuw 4g modem verzonden worden, deze wordt echter pas 2 juli weer geactiveerd. Een dag later blijkt het huidige 4g modem echter ineens weer te werken!
Ik moet het nieuwe 4g modem maar weer retour zenden kreeg ik te horen.. Maar ik hou mn hart vast wat er 2 juli gaat gebeuren!

Verder is een excuus wel het minste wat kpn kan doen! Verder kunnen wij geen enkele compensatie verwachten dus?
Reputatie 7
Badge +28
Dat was nog een aardig gedoe 😞 Administratief is de oplevering hersteld door spoed & herstel. Morgen (2 juli) verandert er dus niets meer. Als Sneller Internet Buitengebied nu werkt ga ik ervan uit dat het blijft werken.

Een vergoeding lijkt me zeker op zijn plaats. Snipperuren/dagen worden niet vergoed. De tijd dat je zonder diensten hebt gezeten uiteraard wel. Gezien de duur van deze storing lijkt het me wel redelijk dat we de laatste maand abonnementskosten crediteren. Ik hoor graag of je hiermee akkoord gaat, dan maak ik dit in orde.
@Joran gezien de hoop ellende/tijd en stress is dit nogal een karige vergoeding, maar veel meer zal er bij KPN wel niet inzitten.

Kun je dan tevens even regelen dat we ook weer dubbel zoveel data op ons mobiele abbonement krijgen, want dat is nog niet helemaal gelukt geloof ik...
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie het, vreemd. Ik heb het aangepast, dubbele data is nu ook actief. Als het goed is zie je dat direct terug in MijnKPN. Ik ben bang dat dit wel het maximum is wat ik kan aanbieden. De vergoeding is geregeld en wordt in mindering gebracht op de eerstvolgende factuur.

Dit had nooit zo ver mogen komen, daarvoor nogmaals excuses. Ik hoop dat Sneller Internet Buitengebied nu wel naar wens werkt. Als wij in de toekomst ergens bij kunnen helpen ben je uiteraard welkom op het forum!
@Joran zojuist krijg ik de eerst volgende factuur.. Je raad het al waarschijnlijk.. De maand is niet gecrediteerd.

Wat me ook opvalt is dat er kosten (10,- pmaand) in rekening worden gebracht voor het pluspakket! Deze zou er gratis bij moeten zitten ivm de compleet voordelen...

Het houdt maar niet op...
Reputatie 7
Badge +28
Als er eenmaal iets fout gaat...

Ik heb de creditering gecontroleerd. Het staat goed ingevoerd met het afgesproken bedrag. Het was alleen net niet op tijd voor deze factuur. Op de aankomende factuur wordt dit alsnog meegenomen. Ik had de datum even moeten dubbelchecken, dan had ik deze verrassing kunnen voorkomen. Excuses.

Met het Pluspakket gaat wel iets mis sinds de omzetting naar Internet+TV. Het lukt me niet om dit te herstellen. Ik heb een storingsmelding aangemaakt voor mijn collega's van de Compleetdesk. Dit wordt gecorrigeerd en met terugwerkende kracht worden ook deze kosten weer vergoed.

Ik baal ervan dat er bij de afhandeling nu ook dingen mis gaan. De vergoeding komt in orde, Compleet gaan we rechtzetten.
@Joran Zojuist weer een factuur ontvangen en wat staat hier op vermeld... Pluspakket 9,99!

Er is 15,- aan pluspakket gecrediteerd, wat een vreemd bedrag is. Maar de huidige maand wordt het pluspakket dus gewoon wƩƩr in rekening gebracht?
Reputatie 7
Badge +28
De ā‚¬ 15 begrijp ik ook niet helemaal. Mijn collega van de Compleetdesk heeft die ingevoerd. Overigens heeft zij afgelopen donderdag nog eens ā‚¬ 10 gecrediteerd voor de laatste factuur waarop het Pluspakket nog in rekening wordt gebracht. Er lijkt alleen niets opgelost om dit in de toekomst te voorkomen.

Hoewel we dit onder de streep kunnen blijven corrigeren is dat niet de bedoeling. Ik heb nu een afdeling aangestuurd om de kortingsregel er handmatig in te zetten. Sorry dat dit zo moeilijk verloopt. Ik controleer volgende week of het is hersteld en kom er op terug in dit topic.
@Joran Onze internet snelheid is weer ouderwets traag! Alle juiste lampjes branden op het 4g modem, maar de 4g snelheid is verdwenen! Resetten helpt niet.. Wat nu weer?
Reputatie 7
Badge +28
@RvanCaam Sorry voor de late reactie! Ik kan op het 4G signaal geen metingen uitvoeren maar de VDSL verbinding lijkt nog prima te werken. Vreemd dit. Hoeveel signaalsterkte geeft het 4G modem aan?

Heb je nu nog last van deze storing? Kun je dan een Speedtest uitvoeren en het resultaat hier plaatsen? Dan kan ik dat vergelijken met de VDSL metingen.
@Joran De Signaalsterkte staat altijd op 2 van de 3 streepjes. Hij werkt nu weer wel (60MB/s) maar het modem stopt er met regelmaat mee. Soms helpt de stekker uit het stopcontact halen, soms niet en blijft hij een paar dagen niet werken waarna deze ineens weer wel de 4g snelheid levert..
Reputatie 7
Badge +28
Irritant zeg! Ik kan zo niet verklaren waarom dit gebeurt. Het is plug & play en zou altijd moeten werken wanneer er meer snelheid nodig is. Hoewel het 4G modem nog vrij nieuw is lijkt het me het beste om te testen met een ander modem. Met een beetje geluk is het dan direct opgelost, anders kunnen we kijken naar vervolgstappen (een monteur bijvoorbeeld).

Ik heb een vervangend modem naar een servicepunt in de buurt gestuurd, alle informatie ontvang je per sms. Vanaf morgenmiddag is het pakket om te ruilen, dit kun je de aankomende twee weken doen wanneer het je uitkomt. Je ontvangt nog een tweede sms als het servicepunt het pakket heeft ontvangen. Ik wil je vragen het huidige 4g modem en de stroomadapter in een doos te verpakken. Laat de rest van de bekabeling en de Experia Box gewoon zo zitten. Kun je laten weten of het verholpen is met het nieuwe modem?

Iets anders: Het probleem met het betaalde Pluspakket is in behandeling genomen maar na een (niet gelukte) belpoging zie ik geen verdere voortgang. Ik heb daar een herinnering achteraan gestuurd.
@Joran Is het de bedoeling dat ik dan de simkaart uit het huidige 4g modem haal en in de nieuwe steek? Volgens de afdeling spoed en herstel kreeg ik enige tijd geleden te horen dat ik geen nieuw modem moest gebruiken omdat deze per adres staat geregistreerd.

Niet dat ik straks met een nieuw modem zit wat Ć¼berhaupt niet werkt omdat het niet geregistreerd staat..
Reputatie 7
Badge +28
Nee, de simkaart hoort bij het 4G modem en werkt alleen met dat 4G modem. Dat is om te voorkomen dat Sneller Internet Buitengebied op een ander adres of in andere apparatuur wordt gebruikt. In die zin is het gekoppeld aan een adres. In het nieuwe 4G modem zit weer een eigen geactiveerde simkaart die direct werkt. Dat komt in orde 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoi RvanCaam, Joran is een paar dagen afwezig, vandaar dat ik even reageer. Heb je het nieuwe 4G modem inmiddels binnen en aangesloten? Merk je ook verbetering?
@Erik_ Ik ga het modem morgen omwisselen. Na een paar dagen in gebruik kan ik je vertellen of het probleem verdwenen is.
Reputatie 7
Badge +30
Top, wachten we dat even af. En tegen die tijd is Joran er ook weer dus je krijg je van hem dan verdere reactie.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben inmiddels al weer even terug. Hoe staat het er voor @RvanCaam? Het probleem met het Pluspakket wordt als het goed is afgerond op 18 september. Ik had verkeerd begrepen dat er een belpoging is gedaan, deze afdeling zorgt alleen voor de oplossing. Ik controleer het tegen die tijd opnieuw.
@Joran Het 4g modem lijkt nu stabiel te werken. Ik blijf het in de gaten houden.

Zojuist weer de maandelijkse factuur mogen ontvangen... En jawel ook hier wordt weer het Pluspakket a ā‚¬ 9,99 in rekening gebracht !
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @RvanCaam, ik ga nog eens navraag doen. De 18e is ook al voorbij en ik zie nog geen verschil in het abonnement. Je hoort van me.
Reputatie 7
Badge +28
@RvanCaam: Probleem opgelost! De kosten voor de laatste maand zijn ook gecrediteerd. Als je nu in MijnKPN kijkt staat het Pluspakket weer als gratis vermeld.

Hopelijk is alles nu helemaal in orde maar laat het weten als we nog ergens bij kunnen helpen 🙂

Reageer