Klacht.. Nieuwe klant?

  • 16 January 2020
  • 9 reacties
  • 245 keer bekeken

Badge

Ik probeer mijn ouders nu vanaf november al klant te worden bij KPN. Ik heb zeker 9 keer gebeld maar elke keer hoor ik we bellen u terug. Nu bijna 2 maanden verder worden wij niet terug gebeld.

 

De kpn doos met alle spullen liggen nu al sinds november in huis maar een monteur inplannen is blijkbaar onmogelijk.

 

Elke aardige medewerker van het klantcontactcenter geeft aan ik maak een notitie/backoffice ga ik informeren en het is weer stil.
Laatste nieuws zou zijn 10 januari word het adres in de wijk technisch gereed gemaakt.
Deze week eindelijk een email me de berichtgeving dat we een monteur zelf kunnen inplannen online… We klikken de link aan en elke datum is grijs (niet klikbaar)

 

Ik bel wederom met de vraag of er een monteur kan langs komen en ik leg uit dat we een mail hebben gehad. Deze aardige meneer van de klantenservice geeft wederom de reactie dat hij dit niet kan en dat hij de melding bijwerkt en ik teruggebeld zou worden. Zucht gaan we weer.

Wederom de klantenservice staat mij netjes te woord maar kunnen niks betekenen. De backoffice / afdeling die er mee bezig is heeft blijkbaar geen KPN telefoon om ons terug te bellen!


Ik moet bijna smeken om klant te worden in welke tijd leven we nu!
 

Een klacht indienen schijnt ook niet mogelijk te zijn omdat de “zaak”nog loopt? Achteraf kan dit wel!

Is er dan niemand werkzaam bij KPN die mij kan vertellen wat er nog moet gebeuren en wanneer er wat gebeurd!

 

HELP??

ps als er iemand van KPN kan helpen voor de persoonsgevens van mijn ouders kan dat uiteraard via pm


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ikzelf denk dat u nu OP HET FORUM dat uit gelegd heeft dat er straks iemand van de moderators u daar graag mee willen helpen  WEL KOM OP FORUM 👍😉

Reputatie 7

Hallo @MamaLot, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier, in het belang van je ouders, een bericht achterlaat. Het verbaast me dat het sinds november niet is gelukt een monteur in te plannen. Dat is een hele lange periode. Dat moet nu wel eens even snel geregeld worden. Ik help graag. 

Vanuit de bevestigingsmail wordt je geïnformeerd over de bestelling / aansluiting installeren en meer praktische informatie. Lukt het niet om zelf de installatie te voltooien? In de bevestiging vind je een link om online een monteur in te plannen. Hebben mijn collega's jou daar niet op geattendeerd? Of zijn er extra werkzaamheden nodig om internet (tv en bellen) aan de praat te krijgen? Ik kijk het ook voor je na. Wil je daarvoor de naam contractant, postcode + huisnummer, klantnummer en mobiel nummer in je forumprofiel aanvullen? Dan kan ik aan de slag :)

Badge

Hallo Nadia,

Bedankt voor je reactie!


Zelf installeren lukt niet omdat er in de meterkast nog iets moet gebeuren begreep ik en het adres was in de wijk nog niet aangesloten
 

Zelf een monteur inplannen kan niet via de KPN site. Je kunt op dit moment geen monteur inplannen. Probeer het later nog eens. Deze melding krijgen we al 7 weken.
 

Ook kan de klantenservice dit niet doen. Reden/oorzaak is dat er een ticket open staat bij jullie backoffice waardoor dit niet mogelijk zou zijn.
 

Ik heb mijn profiel aangepast met de gegevens van het adres waar het om gaat.
Tevens mijn 06 ingevuld.

In afwachting van een reactie.

 

Reputatie 7

Dank voor het aanvullen van de gegevens, @MamaLot. Daaruit komt een hoop informatie naar voren. Ik zie dat je ouders over gaan naar een glasvezelaansluiting. In de wijkcentrale moet daarvoor nog het een en ander gereed gemaakt worden.

Afgelopen maandag heeft een collega van de backoffice contact proberen te krijgen met de contractant. Helaas geen gehoor. Gelukkig is er goed nieuws, het einde is bijna in zicht. Er zal nog een monteur worden aangestuurd die de verbinding komt testen en labellen, in de centrale. Er is gisteren een ticket aangemaakt om spoedig contact met jullie te zoeken om een installatiemonteur in te plannen, wanneer dat mogelijk is. Volgende week verwacht ik dat het zal gaan gebeuren. Nog heel even geduld. Houd je mij hier op de hoogte van de status? Wanneer nodig help ik graag :)

Badge

Bedankt voor je reactie.

We wachten volgende week af maar het blijft echt belachelijk dat ik nu via een forum wel een concreet antwoord krijg maar na 9 keer bellen in bijna 2 maand geen antwoord krijg.

 

Uiteraard hou ik je op de hoogte.

 

Fijn weekend

 

Reputatie 7
Badge +9

Goedeavond mamalot wat fijn dat het weer goed komt met u aan sluiting .voor straks heel veel kijk plezier. met vriendelijke groet Cornelis48 voor straks een fijn weekend 👍😀👍

Reputatie 7

Op het forum word je ook pas toegelaten wanneer je Hogwarts hebt afgerond, @MamaLot ;) Gekheid natuurlijk, dat zou een andere collega je ook moeten kunnen vertellen. In eerste instantie leek het ook een routine klus, bleek dus achteraf toch meer te zijn. Dat konden mijn collega's vooraf niet weten.

Ik ben volgende week met vakantie, maar @Erwin_ neemt de zaken van mij waar. We hopen op een positief bericht, dat je een monteursafspraak in de agenda hebt staan. Houd ons op de hoogte. We horen graag van je, waar nodig helpen we een handje.

Badge

Een update!

 

Monteur is geweest en alles werkt. Erg blij mee!

Wel jammer dat de TV niet ingesteld was op WIFI, de modem nog het standaard wachtwoord heeft maar goed wellicht dat dit niet aan de installatie monteur was om te regelen…

 

Dan nu de laatste stap zoals aangeveen in mijn opening; Een klacht indienen schijnt ook niet mogelijk te zijn omdat de “zaak”nog loopt? Achteraf kan dit wel!

 

Ik heb dus net gebeld met klantenservice en daar begint het weer vaag te worden.

Klacht kan ik niet telefonisch indienen. word mij verteld.

Dat wordt toch echt wel op de website aangegeven met een mooie knop BEL ONS!
Ook door eerdere medewerkers is mij verteld dat ik na oplevering telefonisch en klacht kan indienen.

 

 

Maar goed om nou niet de totaal zeikende klant uit te hangen heb ik de medewerker bedankt en ik heb netjes een formulier ingevuld en wacht nu op reactie.

 

Wel erg jammer dat de monteur een WIFI versterker bij mijn ouders verkocht heeft ondanks dat deze al aanwezig is. Wellicht mag/wil hij die niet instellen maar dat houd tocht niet in dat er iets aangeschaft MOET worden?
Daarnaast heeft deze maar 1 utp aansluiting waardoor ik aan de gang moet omdat dit niet voldoende is. Daarnaast klopt het bedrag niet wat de monteur aangaf en wat er nu op de factuur staat niet! Monteur gaf een lager bedrag aan!

 

 

Ik verwacht dat KPN een gepast oplossing bied in de zin van een vergoeding\korting van alle uren die ik er onnodig heb ingestopt en een WIFI versterker aan te smeren wat niet nodig was.

Ik zal de uitkomst hier ook posten.

 

 

Reputatie 7

Hey @MamaLot, erg fijn om te lezen dat de monteur de installatie heeft voltooid! Dat is weer een zorg minder. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar dan heb je ook wat: aangesloten op glasvezel :champagne:  :grinning:

Raar, via al onze klantcontactkanalen is het mogelijk een klacht in te dienen. Ook telefonisch. Ik zal deze teruggeven aan de medewerker. Een klacht online doorgeven is natuurlijk ook een goede optie. Dan wordt je later teruggebeld om het samen te bespreken. Maar nu je hier toch bent kunnen we het hier oppakken. Wel zo makkelijk :) 

Ik lees in je bericht hierboven dat je wel wat op- en aanmerkingen hebt over de installatiewerkzaamheden. Je bent hierover niet helemaal tevreden. Je vraagt je af waarom de TV niet is aangesloten op WiFi. Dat kan wel, maar dat behoort niet in de standaard installatieopdracht. In de afspraakbevestiging (verstuurd op  20 januari) informeren we hierover. Daarin geven we onder het kopje Werkzaamheden monteur aan welke apparatuur er standaard geïnstalleerd worden. Tegen meerkosten (arbeidsloon) is het altijd bespreekbaar om extra apparaten aan te sluiten. 

Een vergoeding of korting voor de gemaakte uren worden helaas niet gegeven. Ik begrijp uiteraard dat het erg vervelend is geweest om de glasaansluiting te realiseren. Het heeft ook wel even op zich laten wachten. De verbinding moest eerst goed worden voorbereid. Sorry voor het ongemak. 

Ik ben verder in de installatieopdracht gedoken om te kijken wat de monteur thuis bij je ouders aan werk heeft verricht. 

De glasvezelinstallatieprofessional heeft een grote opdracht bij je ouders aan huis uitgevoerd. Waaronder het vernieuwen van de NT in de meterkast en het optimaliseren van de WiFi. Alle werkzaamheden zijn terug te vinden in de ‘Opdracht levering & installatie bon’ . Deze is per mail verzonden naar het mailadres die wij hebben als correspondentieadres. De bon wordt inclusief de meerkosten afgetekend door de aanwezige bewoner. De monteur bespreekt de kosten tijdens het installatieproces. Gedurende het proces wordt er in samenspraak naar de beste aanpak voor onder andere draadloos internet gekeken. De monteur heeft een KPN Super WiFi punt (starterspakket) aangeraden. Dit pakket kost in onze webhop € 199,- en is  nu tijdelijk € 149,- . Het starterspakket is aangeboden voor € 99,-. Voor de extra werkzaamheden is twee keer een kwartier in rekening gebracht € 30,- 

Je geeft aan dat de kosten niet overeenkomen dan wat is besproken? Ik hoor graag wat er mis is, dan kunnen we daar nog even naar kijken. 


Handig om te weten. Op de Opdracht levering & installatie bon wordt de gemeten snelheid genoteerd. Zie hieronder het resultaat:

 

Ik begrijp dat er een versterker aanwezig was, welk type? Is dit met de monteur doorgenomen? Ik ga ervan uit dat de opties van de aanwezige versterkers ten opzichte van de nieuwe accespoints is afgewogen. Mocht het anders zijn, of wanneer je de Super WiFi punt wilt retourneren. Laat het me weten :) 

 

Reageer