Beantwoord

Klacht omzetting mobiel abonnement Telfort naar KPN

  • 20 October 2019
  • 5 reacties
  • 207 keer bekeken

KPN wenst dat ik mijn mobiel abonnement Telfort omzet naar KPN. Ik heb het omzettingsformulier ingevuld en verzocht om nummerbehoud. KPN mailde mij de goede ontvangst en stuurde mij een nieuwe SIM-kaart. Na enige dagen stuurt KPN mij een email met “alsnog” (dat was mij eerder niet meegedeeld) per sms het nummerbehoud met “JA” naar 6688 te bevestigen. Echter met mijn mobiel met de nieuwe SIM-kaart kan ik niet bellen en sms’en. Ik heb gebeld met “08000402” en een medewerkster verzekerde mij dat zij intern kon zorgen voor de bevestiging. Vandaag kwam de mededeling van KPN dat ik toch een ander mobiel nummer krijg.

WAAR IS KPN MEE BEZIG ? ZIJ WIL ZO NODIG EEN OVERSTAP EN MAAKT HET DE KLANT ONNODIG MOEILIJK ! BINNEN ÉÉN CONCERN HAD DIT TOCH MOETEN KUNNEN GEREGELD ?

IK WIL MIJN OUDE NUMMER BEHOUDEN EN IK WIL NIET OPGEZADELD WORDEN MET ALLERLEI ADMINISTRATIEVE ROMPSLOMP.

       

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 October 2019, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

U hoeft echt niet zo te schreeuwen hoor. 

Reputatie 7
Badge +10

KPN wenst dat ik mijn mobiel abonnement Telfort omzet naar KPN. Ik heb het omzettingsformulier ingevuld en verzocht om nummerbehoud. KPN mailde mij de goede ontvangst en stuurde mij een nieuwe SIM-kaart. Na enige dagen stuurt KPN mij een email met “alsnog” (dat was mij eerder niet meegedeeld) per sms het nummerbehoud met “JA” naar 6688 te bevestigen. Echter met mijn mobiel met de nieuwe SIM-kaart kan ik niet bellen en sms’en. Ik heb gebeld met “08000402” en een medewerkster verzekerde mij dat zij intern kon zorgen voor de bevestiging. Vandaag kwam de mededeling van KPN dat ik toch een ander mobiel nummer krijg.

WAAR IS KPN MEE BEZIG ? ZIJ WIL ZO NODIG EEN OVERSTAP EN MAAKT HET DE KLANT ONNODIG MOEILIJK ! BINNEN ÉÉN CONCERN HAD DIT TOCH MOETEN KUNNEN GEREGELD ?

IK WIL MIJN OUDE NUMMER BEHOUDEN EN IK WIL NIET OPGEZADELD WORDEN MET ALLERLEI ADMINISTRATIEVE ROMPSLOMP.

       

 

Goedemorgen,

De oude SIMkaart zou nog gewoon bruikbaar moeten zijn. De gebruikelijke manier bij overstappen is:

Nieuw abonnement aanvragen met nummerbehoud (in dit geval van Telfort naar KPN)

Nieuwe SIM kaart komt binnen enkele dagen binnen per post of koerier.

Nog NIETS doen met die nieuwe Simkaart.Daar zit een tijdelijk nummer op zonder bel-of databundel. Alles wat je daarmee doet kost dus (veel) geld.En je oude Simkaart blijft gewoon werken tot de dag van overstappen.

SMS-je versturen naar 6688 vanaf je huidige nummer dus met je oude Telfort Sim kaart

En dan wachten tot de dag waarop je nieuwe SIM kaart wordt geactiveerd met je eigen nummer. Pas dan verwissel je de oude voor de nieuwe Simkaart.

 

Ik kan vanaf hier niet zien welke brieven, e-mails of sms-jes zijn verstuurd maar bij die nieuwe Sim kaart zou toch een brief moeten hebben gezeten waarin staat dat je deze niet moet gebruiken tot de dag van de overstap.

Probeer alsnog eens met de oude SIM kaart een sms naar 6688 te sturen?

En anders even wachten tot hier een webcare medewerker reageert om te helpen.

Nu blijkt dat KPN helemaal niet om de overstap had mogen vragen. Abonnement Telfort loopt nog door tot mei 2020. Inmiddels alles bij KPN geannuleerd.

Hoi  @Hansarthur . Welkom op het forum.

Jammer dat je er zoveel gedoe van hebt. Ik begrijp dat je de order hebt geannuleerd en ‘gewoon’ verder gaat bij Telfort? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten.