Beantwoord

KLACHT ongewenste illegale reclame uitingen, geen mailcontact mogelijk

  • 7 June 2019
  • 8 reacties
  • 623 keer bekeken

Waar te beginnen, eerste instantie is dit niet de manier waarop ik met jullie contact moet opnemen.
Ik moet met een klacht aanmelden op een forum?????
Deze manier van is ongehoord, en draagt nou niet bij aan de hele poespas....

Waar ik mijn klacht als basis om gaat is jullie manier van reclame maken.
In mijn beleving bestaan er regels en wetten waarin elk bedrijf zich moet houden, in welke vorm dan ook.
Jullie zijn nu bezig met jullie glasvezelcampagne, en nu bij ons in het dorp Bavel flink aan het werk om dit te realiseren.
Ik wens echter geen ongewenste reclame te ontvangen, ik heb me hiervoor al jaar en dag aangemeld bij postfilter.nl en heb een NEE-NEE sticker op mijn brievenbus geplakt.
Aan beide dingen hebben jullie geen enkele aandacht besteed.
  • Ik kreeg ten eerste voor dat de karavaan in het dorp was een soort aaneengeplakte dobbelsteen door mn brievenbus gestopt. ( Welke NEE-NEE sticker?????)
  • Krijg later een onpersoonlijke geadresseerde brief (Ik ben geen klant, en met postfilter.nl zou er toch ergens een lampje moeten branden dat ik geen reclame wens)
  • Krijg ik als laatste nog een briefje door mn bus met dat meneer ff langs is geweest om te verkopen aan de deur, en of ik even wil terug bellen. (Weer de NEE-NEE sticker die wettelijk geldende normen heeft)
Ik vind het bevreemdend dat jullie geen wetgeving handhaven in jullie reclamebeleid.
Een agressieve manier van reclame, en na wat ik van derden heb gehoord tevens een agressieve en leugenachtige campagne waarin waarheden over jullie prestaties ten opzichten van jullie concurrent verdraait worden.

Zo als je in tussentijds snapt ben ik niet van plan klant te worden.
Ik kies hier ook liever bedrijven die meer passen bij mijn eigen normen en waarden.
Bedrijven die hun eigen wet en waarheden creëren behoren hier niet bij.

Groet van een ontevreden aanschouwer van dit circus.

Bosman
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 8 June 2019, 20:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

In mijn woonplaats staat bij de lokale KPN-winkel een bord buiten op de stoep met als tekst Apeldoorn heeft razendsnel glasvezel internet.
Dus ik naar binnen, want ik wil al jaren glasvezel en zeg tegen de verkoper doe mij maar een glasvezel abonnement. De verkoper zegt dan doen we even een postcodecheck, in uw wijk is (nog) geen glasvezel.
Dat is dus ook misleidende reclame. 🤔
Als je er dan wat van zegt staan ze met de mond vol tanden.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Bosman12345
Je kunt een klacht indienen door op onderstaande link te klikken
https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm
Of bellen met 0800 0402

Ook kun je chatten met een KPN medewerker
Scroll helemaal omlaag op onderstaande pagina en zie voor de chat en andere mogelijkheden
https://www.kpn.com/service.htm
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Bosman12345 :

De aanleg van glasvezel en de bijbehorende campagne worden niet door de provider KPN gedaan maar door de netwerkafdeling, KPN NetwerkNL. Dat zal ook op de brieven hebben gestaan. Uiteraard is het niet de bedoeling om mensen ongevraagd lastig te vallen als zij hebben aangegeven dit niet te willen.
Om je klacht sneller terecht te laten komen bij de goede mensen adviseer ik je op om deze pagina te kijken voor contact met KPN Netwerk NL:
https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/contact/

Overigens gaat het hier niet zozeer om verkoop van een abonnement maar om toestemming te krijgen om de glasvezelaansluiting in huis te mogen afmonteren. Degene die het briefje in de bus achterliet zal een medewerker zijn geweest van de aannemer die graag binnen wilde kijken en wilde overleggen over de beste plaats voor de aansluiting.
Daar zitten verder geen kosten of verplichtingen aan en als je hier geen abonnement op wil nemen hoeft dat zeker niet.
Reputatie 7
Badge +24
Dag Bosman, welkom hier.

Laat ik gelijk beginnen door aan te geven dat dit zeker niet door de beugel kan. Je hebt niet voor niets een NEE/NEE sticker op je deur of brievenbus. Wat de heren hierboven aangeven klopt. Je kunt daar ook een klacht indienen, dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Echter vind ik dit dusdanig slecht dat ik het intern ook door ga zetten zodra ik achterhaal wie hier verantwoordelijk voor is.

Het dorp is Bavel, zou ik misschien ook de straatnaam mogen en de dag(en)? waarop dit bij jou is bezorgd? Dit zodat we beter in kunnen zoomen op de verantwoordelijke mensen die daar op deze manier reclame maken. Dit zijn externe mensen die overduidelijk te enthousiast zijn of een gekke combinatie van dyslexie met dagblindheid hebben. Ook zonder straatnaam heb ik dit nu al doorgegeven.

Ik wil je uiteraard namens KPN mijn oprechte excuses hiervoor aanbieden. Simpel slordig. Ik heb zelf ook een NEE / NEE sticker op mijn deur, ik kan me de frustratie en boosheid maar al te goed voorstellen.
Reputatie 7
Badge +24
Update: dit wordt inderdaad gedaan door KPN Netwerk, de partij die dit aanlegt. In een reactie heb ik, zoals verwacht, de vraag gekregen om welke straat het gaat. Zou je dit nog willen laten weten? Voor nu wordt dit algemeen voor het hele gebied doorgezet naar de partij die in die regio promotie maakt.
Reputatie 7
Badge +24
Bosman, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ik kom hier niet dagelijks, dus vandaar de late reactie.
Gaat om de Hoge Zijde in Bavel.
Hopend op een leermoment, want neem aan dat Bavel niet de laatste plaats is op de rit.
De datums van reclame weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar is gedaan voordat de graagwerkzaamheden in Bavel zijn begonnen naar mijn idee.
ps. de zwoegende mannen voor deze klus zijn in ieder geval goed snel en brengen zo goed als geen hinder voor wat mogelijk is.
Groeten
Dhr Bosman
Reputatie 7
Badge +24
Geen enkel probleem. Bedankt voor de reactie, ik zal dit ook doorgeven.