Beantwoord

Klacht: op aanbod ingegaan medewerker, nu boete van Ziggo

  • 3 August 2021
  • 25 reacties
  • 341 keer bekeken

gi !!
wat een fout!!!weer in de val gelokt..een kpn-medewerker heeft 4 keer gebeld en heeft me ervan overtuigd dat als ziggo de tarieven verhoogt, ik boetevrij kan overstappen naar kpnDat deed ik.en wat is het resultaat?, ik kreeg een boete van € 377,20belde kpn, en kreeg geen specifiek antwoordVoor elke nieuwe klant ontvangen medewerkers grote bonussen en ze zullen je verhalen vertellen dat alles goed komt, ga gewoon naar ons ..trap niet in deze val!!!op uw vertrouwen verdienen ze geld !!
icon

Beste antwoord door HGD 3 August 2021, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hallo @Overstappen klachten , je had ook zelf bij Ziggo even moeten informeren naar de voorwaarden voor overstappen, daar kun je KPN de schuld niet van geven.

 

Hoi !!
Wat een  fout!!!weer in de val gelokt..een kpn-medewerker heeft 4 keer gebeld en heeft me ervan overtuigd dat als ziggo de tarieven verhoogt, ik boetevrij kan overstappen naar kpnDat deed ik.en wat is het resultaat?, ik kreeg een boete van € 377,20belde kpn, en kreeg geen specifiek antwoordVoor elke nieuwe klant ontvangen medewerkers grote bonussen en ze zullen je verhalen vertellen dat alles goed komt, ga gewoon naar ons ..trap niet in deze val!!!op uw vertrouwen verdienen ze geld !!

 

Admin: dubbel topic verplaatst naar je eigen topic

Hallo @Overstappen klachten , zie mijn reactie in je andere topic.

Het is niet zinvol om 2x een topic aan te maken over hetzelfde onderwerp, dat geeft alleen maar verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 

Admin: meeverplaatst

Ah, ja ..

Ik heeft zeker schuld aan kpn..

Jullie zijn oplichters.., maar voor zo dikke bonussen..hihi.. 

Woord je misselijk van, u kunt niemand vertrouwen niet meer..

@Overstappen klachten

Heb je al bij Ziggo bezwaar gemaakt, en aangegeven dat je opzegt ivm een prijsverhoging?

 

Admin: meeverplaatst

Hoi hebben jullie mij reactie verwijderen?Wat een fijne bedrijf zeg..

 

welke fout!!!weer in de val gelokt..een kpn-medewerker heeft 4 keer gebeld en heeft me ervan overtuigd dat als ziggo de tarieven verhoogt, ik boetevrij kan overstappen naar kpnDat deed ik.en wat is het resultaat?, ik kreeg een boete van € 377,20belde kpn, en kreeg geen specifiek antwoordVoor elke nieuwe klant ontvangen medewerkers grote bonussen en ze zullen je verhalen vertellen dat alles goed komt, ga gewoon naar ons ..trap niet in deze val!!!op uw vertrouwen verdienen ze geld !!

 

Admin: dubbele topic naar je eigen topic verplaatst

3 dubbelpost

zie hier

3 dubbelpost

zie hier

 

Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +12

Verder; ik heb bij retail gewerkt in het verleden, de winkel dus. En als ik daar daadwerkelijk voor elk nieuw abonnementje een bonus zou krijgen had ik daar niet weg geweest 😅

Dus mooi verhaal maar KPN werkt niet met commissies.

Ja, ik heb het aangegeven aan Ziggo

 

Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +10

Jij misschien niet, maar de Call centers waar KPN mee samenwerkt, en in opdracht van KPN mensen met gladde praatjes benaderen waarschijnlijk wel. Daar zijn op het forum diverse onderwerpen over te vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Ook al krijgt een medewerker geen bonus voor elke nieuwe klant, dan nog staat het wel goed bij je functioneringsgesprek als je x aantal nieuwe klanten binnen geharkt heb.

Toch klopt het dat bij een verhoging van de abonnementskosten (geen inflatie correctie) je kosteloos van je abonnement af kunt.

Zitten alleen mitsen en maren aan, zo moet je zelf meestal aangeven dat je er niet mee accoord gaat en het contract wil ontbinden per de geldende datum van verhoging, zo kon iedereen per 1-7 ook van KPN af.

Staat allemaal omschreven in de aankondiging die je krijgt van de verhoging hoe te handelen.

Om ze nu oplichters te noemen gaat wat ver, dat is iemand bewust een poot uitdraaien zonder tegen prestatie, denk dat de KPN verbinding prima werkt.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet je dan zelf opzeggen. En je moet het voor een bepaalde datum doen.

Reputatie 6
Badge +8

En was u al meer dan een jaar bij Ziggo? Na uitdienen van het jaarcontract kun je bij iedere provider per maand opzeggen. Of heeft u uw contract onlangs vernieuwd bij Ziggo, dan begint er een nieuw jaar.

@HGD Dat  maakt bij een tussentijdse verhoging niet uit, dan moet de provider je de kans geven om er niet mee akkoord te gaan en op te zeggen zonder opzeg vergoeding, per 1-7 hebben zowel KPN en Ziggo de prijzen extra verhoogd onder het mom van verbeteren van het netwerk.

Reputatie 6
Badge +8

@HGDDat  maakt bij een tussentijdse verhoging niet uit, dan moet de provider je de kans geven om er niet mee akkoord te gaan en op te zeggen zonder opzeg vergoeding, per 1-7 hebben zowel KPN en Ziggo de prijzen extra verhoogd onder het mom van verbeteren van het netwerk.

Het is al wel 1 juli geweest. Waarschijnlijk een gevalletje' te laat'. Na ingaan van de prijsverhoging ga je hiermee van rechtswege akkoord.

Ik heb op tijd mijn contract met ziggo opgezet per 21-06, door de advies van kpn

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb op tijd mijn contract met ziggo opgezet per 21-06, door de advies van kpn

En, gebeld met Ziggo?

Reputatie 7
Badge +10

https://www.prijsvergelijken.nl/internet-vergelijken/internet-blog/prijsverhoging-provider/

Ja,ik heb telefonisch contact met Ziggo op 29-05 gegaat over eindigden van contact vanwege tarieven verhouding 

Reputatie 7
Badge +10

Ja,ik heb telefonisch contact met Ziggo op 29-05 gegaat over eindigden van contact vanwege tarieven verhouding 

Ok, en wat hebben ze gezegd dan? Mvt evt boetes.

Dat ik hoef niet boete te betalen 

Reputatie 7
Badge +7

Dus Ziggo heeft u verteld dat u geen boete zou krijgen en die hebt u wel gekregen. Hoezo is dan KPN schuldig? Rare reactie.

En besef dat als u netjes blijft dat er dan altijd eerder een oplossing komt. Direct gaan roepen dat KPN u opgelicht heeft brengt de zaak niet verder.

Zet in uw profiel uw gegevens dan zal een moderator uw zaak kunnen bekijken.

Hebt u bij het afsluiten van het abonnement bij KPN de opzegservice gebruikt? Zo niet, dan had u bij Ziggo moeten opzeggen. Is dat tijdig gebeurd? Dus conform de contractvoorwaarden van Ziggo? Bij verhoging van prijzen mag u een abonnement opzeggen maar daar zijn vast voorwaarden bij zoals binnen een bepaalde termijn.

Reputatie 7
Badge +10

Maakt op zich niet zoveel uit “wie vertelt” dat geen boete opgelegd zal worden.
Is dat “Ziggo” zul je bij Ziggo moeten zijn.

Zijn dat de callcenter bedrijven die dat in opdracht voor KPN doen, zul je mogelijk bij het callcenter bedrijf zelf moeten zijn, maar omdat zoiets in opdracht van KPN zelf gebeurt, bij KPN zelf.

Gezien het meest voor de hand liggende scenario zal dat denk ik NIET door Ziggo zelf worden aangeboden. Daar geldt immers al datgene wat in een contract is overeengekomen.
Waarom zouden zij daarvan afwijken? (Terwijl ze ook nog eens de partij is die wordt verlaten).

Met wat ikzelf afgelopen jaren in aanbiedingen krijg aangeboden, zijn het met name die callcenter medewerkers, of verkopers aan de deur, die je gouden bergen beloven, waarvan je van tevoren weet dat zoiets geen hout kan snijden als je simpelweg de zaken door rekent.

Realistisch gezien kan men mogelijk een korting voor een bepaalde (te overziene periode)  aanbieden. Maar Sinterklaas is er echt niet bij om je onmogelijke grote bedragen als vergoeding aan te bieden.

Veelal is er een discrepantie in de informatie die men je geeft dat men zich uitspreekt voor een bepaalde korting die je zou krijgen en de boete die je oploopt hoe zoiets verrekent zou worden.
Als je daar gericht vragen op stelt, is men daar steevast zeer onduidelijk in !!

Heb werkelijk nog nooit gehoord, dat zo'n verkoopfiguur zich uitspreekt voor zowel “korting”, alsook dat de mogelijke “boete” OOK nog eens extra zou worden verrekend. En dat op papier wil zetten.
En daar zit het venijn.

 

Er gelden echter wettelijke normen voor verkoop.
Onjuiste informatie, en bewust verkeerde informatie geven (wat veelal het geval is),
valt onder misleiding.

Bij misleiding heb je als consument op zichzelf uitstekende rechtsbescherming, waarbij alle voorwaarden die providers mochten willen inzetten van tafel geveegd kunnen worden. Het moeilijke ervan is dat je met bewijs moet aankomen. Afgezien dat “organisaties / bedrijven” zelf meestal reeds een opname van gesprekken vastleggen. (Waar je recht op hebt om die te kunnen opvragen). Maak ikzelf van precies dezelfde methode gebruik om gesprekken bij voorbaat reeds ZELF vast te leggen.

Meldt dat ook meteen als er zo'n standaard berichtje komt (vóór het werkelijke gesprek),
dat gesprekken “voor trainingsdoeleinden” worden vastgelegd.
→ “Ik doe hetzelfde” (opnemen gesprekken).

Het is triest dat je je als klant op deze manier bij voorbaat moet indekken tegen al deze onverkwikkelijke praktijken die bedrijven en organisaties kennelijk in toenemende mate aan de dag leggen. Bij verlies in het vertrouwen van die organisaties zal de "goodwill” snel verdampen.