Beantwoord

Klacht over gekregen vergoeding

  • 17 March 2023
  • 6 reacties
  • 156 keer bekeken

Vrijdag 10 maart 8:15 uur in de ochtend viel mijn internet uit. Er bleken onderhoudswerkzaamheden te zijn. Gebeld met klanten service en het zou na 12 uur opgelost zijn. (De gehele dag niet kunnen werken want via een hotspot kan ik niet werken ivm cliëntgegevens) Om 14:00 uur in de middag had ik nog steeds geen internet dus de boel gereset maar dit mocht niet baten. Gebeld met de klantenservice en na een lang gesprek en meerdere pogingen bleek dat mijn router naam veranderd was? Vreemde storing maar goed… Er werd een afspraak gemaakt voor maandagmiddag tussen 15:00-17:00 uur dat een monteur zou komen. We kregen allemaal 100GB op ons telefoonabonnement erbij zodat we het weekend konden overbruggen. Dat was natuurlijk fijn. Maandagmiddag vrij genomen en vol verwachting zitten wachten op de monteur. Helaas was er om 17:00 uur nog geen monteur! Gebeld met de klantenservice:

Hallo Meneer, de afspraak is verzet naar morgen tussen 14:00 uur en 16:00 uur! Pardon, dacht ik. Ik ben hier niet over geïnformeerd en heb ook geen bevestiging of iets gehad waardoor ik zou moeten weten dat het ineens een dag later zou zijn. Ik was behoorlijk over de zeik! Zeker ook omdat ik de volgende dag vanuit thuis met klanten overleg had! Die kon ik nu niet meer informeren omdat het intussen al 18:00 uur was. Uiteindelijk werd er dus gezegd dat ze niets meer konden regelen en dat de planning nog voor 20:00 uur mij zouden bellen met een reden waarom de afspraak afgezegd was. Natuurlijk ben ik NIET gebeld. Het heeft mij uiteindelijk 2 halve dagen gekost aan uren om vrij te regelen en mijn werk afspraken te verzetten. Klantenservice zei: Je kan een klacht indienen zodat we een vergoeding aan kunnen bieden. 

Dus deze ochtend een klacht ingediend en wat denk je: 13 euro vergoeding op mijn abonnementskosten. Wauw KPN wat een K*T vergoeding. Ik ben dus een dag vakantie kwijt en jullie bieden mij 13 euro. Het is te schandalig voor woorden. Het was jullie fout en ik moet daarvoor betalen???? Kom op, dat kan beter!

Na ruim 10 jaar klant met meerdere abonnementen verdien ik wel meer dan een vergoeding van 13 euro. Dus graag met een fatsoenlijke vergoeding komen AUB want dit is echt zielig…

 

 

Bedankt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 18 March 2023, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Patberius, welkom op het KPN Forum! Goed dat je ons hier een berichtje stuurt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er ontzettend van baalt dat je enkele dagen zonder diensten hebt gezeten. Extra vervelend is natuurlijk dat de monteursafspraak zonder overleg is verplaatst, waardoor het nog langer duurder. Logisch dat je hiervoor graag een vergoeding wilt.

Nu is het alleen wel zo dat wij alleen abonnementskosten kunnen vergoeden. Dat houdt in dat wij alleen de dagen waarop je geen (of gedeeltelijk) diensten had kunnen vergoeden. Dit geldt voor storingen langer dan 12 uur. Gemiste inkomsten of opgenomen vakantiedagen kunnen wij niet vergoeden. Hoe vervelend ik het ook vind dat de monteur maandag niet is komen opdagen, jouw opgenomen vakantieverlof van die dag vergoeden wij niet.

Ik denk dan ook dat ik geen hogere vergoeding kan aanbieden dan je ontvangen hebt. Ik kan alleen controleren of deze juist is. Mocht je dat willen, dan wil ik je vragen je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN. Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

Hallo ik heb het toegevoegd!

En onderstaande mail 

Beste klant, vandaag tussen 14.00 en 16.00 uur start een monteur met de afgesproken werkzaamheden. Heeft iemand bij je thuis last van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Of wil je je afspraak wijzigen of annuleren? Doe dat dan online via kpn.com/monteur. Je klantnummer is ********** . Groet, KPN

 

Ik snap dat jullie geen dagen vergoeden maar het is en blijft jullie fout. Dus het kost mij dagen en ik krijg maar 13€. Ik heb niet onbeperkt dagen om te gebruiken en zijn dus best kostbaar!!! Ik hoop dat je iets kan betekenen. 

 

Alvast bedankt 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Patberius loonderving valt niet onder de vergoedingsregeling, zie de betreffende leveringsvoorwaarden.

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen van jouw profiel, @Patberius. Zoals ik al vermoedde, kan ik inderdaad geen hogere vergoeding aanbieden. Mijn collega heeft netjes de regels gevolgd voor het aanbieden van een vergoeding.

Ik snap je frustratie. Het is niet netjes dat de monteursafspraak zonder contact is verplaatst. Ik kan daar alleen niets aan veranderen. Ik kan hierdoor ook niet ineens jouw verlofuren wél vergoeden. Hoe zuur het ook is dat je extra verlofuren hebt moeten opnemen doordat de afspraak zomaar gewijzigd is.

Het spijt me, maar ik kan hierin verder niets voor je betekenen.

Hallo Denise,

Ik snap dat je mijn verlofuren niet kunt vergoeden. Alleen is het jammer dat er geen keuze is vergoedingen. Ik neem aan dat het wel eens vaker fout gaat met planningen en dergelijke. Je zou voor dit soort uitzonderingen dan eigenlijk andere regels moeten kunnen volgen maar dat is aan KPN natuurlijk. In ieder geval bedankt voor je moeite en de aandacht die je eraan besteed hebt. 

Met vriendelijke groeten en een fijne dag gewenst.

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap je punt en zal je feedback in ieder geval meenemen. 😊 Ik wens jou ook een fijne dag!