Beantwoord

Klacht over medewerker en wifi KPN

  • 15 August 2019
  • 20 reacties
  • 548 keer bekeken

Sinds een maand of 6 heb ik enorm veel last van de wifi. Steeds weer opnieuw instellen en optimaliseren, maar ik val telkens terug van ca 40 naar minder dan 15 mb. Bellen met KPN is bijna niet te doen. Lange wachttijden en als je dan iemand aan de lijn krijgt komen ze de beloften niet na. Vandaag zelfs een zeer arrogante kwast aan de lijn gehad die met flinke stemverheffing mij ter woord probeerde te staan. Ongelofelijk onbeschoft. Waar het op neer komt is dat wanneer je onder 16 MB aan snelheid hebt gemeten komt een monteur gratis langs. Na optimalisatie is deze hoger en zij vinden 35 MB al acceptabel. Zoals gezegd verschilt de snelheid per uur en zegt een dergelijke meting niks. Je betaalt dus altijd voor een monteur. Ligt het aan KPN dan mag je hopen dat je je geld terug krijgt. Voorlopig kookt het bloed nog en enige oplossingsgerichte dienstverlening is er ook niet. Verbinding wordt gewoon verbroken. Mailen kan ook niet en bellen helpt niet. Je kunt nergens je klacht op een goede plek kwijt. Kortom; je blijft gewoon maandelijks betalen zonder dat je krijgt waarvoor je betaald.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 August 2019, 17:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19
Balen dat je zo te woord bent gestaan. Goed dat je hier je verhaal verteld. Hier wordt je altijd goed geholpen. Hetzij door de medewerkers of door de enthousiaste klanten die hier aktief zijn. We hebben dan wel wat meer info van je nodig. Welke experiabox heb je, zijn er Wi-Fi versterkers in gebruik? Welke snelheid haal je bekabeld? Overigens zijn de providers niet verantwoordelijk voor een goede Wi-Fi. Maar we komen er wel uit.
Ik heb een experia box V10 en wifi versterkers van KPN.
Ik weet dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor een goede wifi, maar m.i. moet je eerst het probleem onderzoeken ipv met een factuur lopen zwaaien. Zeker na zoveel gedoe.
Badge +19
Hoho ik ben ook maar gewoon een klant. Dus gaan we samen het proberen op te lossen of haak je af.
Sorry Joep, mijn fout. Nee ik haak zeker niet af. Wat is je voorstel ?
Badge +19
Ik ben benieuwd of je de witte of de zwarte versterkers heb. En of ze bekabeld zijn aangesloten. En welke snelheid haal je bekabeld en komt dat enigzins overeen met wat deze site zegt. https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Ik heb een zwarte versterker die bekabeld is aangesloten. Op jouw link wordt 12 mb aangegeven. Ik weet niet wat ik daar van moet vinden of wat dit precies betekent.
Badge +19
Dat is de site die ook kpn medewerkers gebruiken en die geeft aan welke snelheid er maximaal haalbaar is op een en nu dus op jouw adres maximaal haalbaar is. En dat is dus niet echt geweldig. Maar komt dus wel overeen met de snelheid die jij via Wi-Fi haalt. Ik ben bang dat er gewoon niet meer in zit.
Nou dat is dan lekker. Maar waar komen de uitschieters dan vandaan ? Soms 56 mb. Heeft dat met de drukte op de lijn te maken ?
Badge +19
Ja dat vind ik ook erg vreemd. Hier gaan wij samen niet uitkomen. Wacht even tot een medewerker reageert. Dat zal wel morgen worden. Ze reageren doorgaans binnen 48 uur naar je eerste post. Maar er lijkt mij iets mis met de lijn. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Rooster, welkom op het forum! Jammer te horen dat je een onplezierige ervaring had aan de telefoon. Aan wachttijden kan ik niet zoveel doen. Soms is het drukker en is er een wat langere wachttijd. Maar je feedback over het gesprek kan ik in ieder geval aan de collega doorgeven.

Daarnaast kijk ik ook graag met je verder naar de wifi. Want ik lees hier al, dankzij Joep's goede hulp, dat er wat vreemds lijkt te zijn met de bandbreedte. Vul dan ook je forumprofiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik eerst kijken naar wat er daadwerkelijk kan op je adres qua verbinding, en of dat allemaal goed binnenkomt. En als dat in orde is, gaan we verder met de wifi.
Ik heb de gegevens ingevuld
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Frank! Ik heb eerste gekeken naar de haalbare snelheid. Ik zie ook al waar de verwarring vandaan komt. Er staat inderdaad 12 Mbit, dat is de haalbare snelheid via koperverbinding. Maar er is ook glasvezel beschikbaar, en dat heb jij ook, waar veel meer mee kan. Vanuit je abonnement heb je een maximale bandbreedte van 100 Mbit en die komt ook gewoon binnen op je Experia Box.

Dus de bekabelde bandbreedte is in orde. Dan gaan we verder kijken naar de wifi an sich. Afhankelijk van hoe je huis in elkaar zit en waar je de verschillende apparaten hebt staan zou je zeker goede wifi moeten kunnen krijgen. Kun je dan ook aangeven ruwweg hoe je huis in elkaar zit (nieuwbouw of al wat ouder, hoeveel verdiepingen, dat soort dingen). Hoeveel Experia Wifi heb je in gebruik en waar in huis staan deze?
Dag Erik,
we hebben een huis uit 1985 met 3 verdiepingen. We hebben 1 experia box die op de begane grond staat. Daarnaast dus 2 versterkers.
Ter aanvulling. Het probleem op de zolder is opgelost. Het probleem doet zich met name op de begane grond en 1e verdieping voor.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de aanvulling, Frank. Goed om te horen dat het op zolder nu goed is. Ik ga even terug naar het begin. De Experia Wifi zijn beide bekabeld aangesloten op de Experia Box? Met de bijgeleverde kabels ook of heb je bestaande kabels gebruikt?
Voor de begane grond is er 1 Experiawifi te weinig zeker in combinatie van de Experia Wifi en de V10.

Een van de twee staat lees ik op zolder waar bevind zich de andere?

Meest ideaal 1 toegangspunt per woonlaag zo mogelijk centraal geplaatst.
Omdat van de v10 de wifi standaard uitgaat mist er een 3e toegangs punt of staat de 2e niet ideaal opgesteld. Absoluut niet opsluiten in de meterkast.
Hallo Erik,

Ze zijn beide bekabeld op de experiabox, met de bijgeleverde kabels
Reputatie 7
Badge +21
Voor de begane grond is er 1 Experiawifi te weinig zeker in combinatie van de Experia Wifi en de V10.

Omdat van de v10 de wifi standaard uitgaat mist er een 3e toegangs punt of staat de 2e niet ideaal opgesteld. Absoluut niet opsluiten in de meterkast.



De Wifi van de V10 kun je gewoon weer aanzetten hoor als de Exp wifi hem uitzet
inloggen met http://192.168.2.254
Wat mij blijft verbazen is dat het jarenlang goed gaat en sinds een aantal weken het totaal ruk is geworden. Aan de bekabeling is er niets veranderd.
Reputatie 7
Badge +30
Kan zijn dat er bij jou niets is verandert, maar in de omgeving wel. Als, bijvoorbeeld, de buurman met zijn thuisnetwerk aan de gang is geweest en veranderingen in zijn wifi heeft doorgevoerd kan dat invloed hebben op de jouwe. Heb je een Android telefoon of tablet in huis? Zo ja, installeer daarop eens deze Wifi Analyzer en loop daarmee wat door je huis heen. Je ziet dan hoe jouw netwerk het doet ten opzichte van netwerken van de buren. En ook op welk kanaal de verschillende netwerken staan. Als je ziet dat de jouwe op dezelfde staan als anderen in de omgeving, pas dan het kanaal aan. Dit kan door in te loggen op de Experia Wifi's.