Beantwoord

klacht over na 6 maanden nog geen glasvezel aangelegd bij ons thuis

  • 26 January 2022
  • 11 reacties
  • 186 keer bekeken

Hoe teleurgesteld kun je zijn. We zijn nu bijna 6 maanden verder en nog steeds geen glasvezel. Vanochtend leek het toch eindelijk aangesloten te worden. Helaas te vroeg gejuicht de KPN monteur constateerde dat er een verkeerd kastje op zat maar even gebeld en Glasdraad zou dat vanmorgen komen installeren. Nu is de ochtend allang voorbij maar geen Glasdraad geweest . Toch maar even KPN gebeld, wachttijd 20 minuten. Dan maar chatten en via chat uitgelegd. Ja dan moet u Glasdraad  bellen was het antwoord. Hoezo moet ik dat doen, KPN doet zaken met Glasdraad ik niet. Kortom geen glasvezel en we gaan maar weer afwachten op het vervolg. Gelukkig hebben we nog wel “ouderwets” internet. Fijn al dat uit besteden maar echt klantvriendelijk is het helaas niet in ons geval. :triumph:

icon

Beste antwoord door Hanna_ 29 January 2022, 20:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Karen1966, welkom. 

Wat vervelend dat de installatie van glasvezel op zich laat wachten. Zijn voor jou de vervolgstappen momenteel duidelijk? 

Zo niet kijk ik graag of ik meer informatie voor jou kan vinden. 

Hi Hanna, ik verwacht dat Glasdraad contact met ons op zal nemen om het kastje aan te passen. KPN netwerk vond dat wij dat moesten doen maar heb aangegeven dat ik dat niet van plan was. 
 

Groeten,

karen  

Badge +19

De kpn waar u nu bent is een provider.  Die heeft helemaal niets met de aanleg van glasvezel van doen. Kpnnetwerk of glasdraad zijn hele andere bedrijven.  Logisch dat u daar dan moet zijn. Natuurlijk kunt u wachten maar een belletje wil het gebeuren nog weleens versnellen.

Wat is dat nou weer voor kansloos antwoord Joep? KPN schuif dag in dag uit alles maar van zich af, terwijl KPN toch echt het probleem is. Jullie moeten dit regelen.

Badge +19

Nee hoor. Dit is kpn de provider.  Die levert alleen maar het signaal.  Meer niet. Heeft niets met de aanleg te maken. Dat zijn andere bedrijven.  Als je electriciteitsnetwerk niet goed is bel je toch ook de netwerkbeheerder en niet de energiemaatschappij!

Beste Joep,

ik ben klant bij KPN en dat zij het uitbesteden is de keus van KPN. Ik verwacht daarom dat zij dit oppakken en regelen. 

Badge +19

U wil maar niet begrijpen dat u met 2 bedrijven zaken doet.  Als u energiemeter kapot is bel je toch ook niet naar de energiemaatschappij.  Dan bel je de netwerkbeheerder. 

Reputatie 7
Badge +24

ik ben klant bij KPN...

U bent pas klant als er verbinding is en het abonnement loopt. Zolang dat nog niet het geval is bent u feitelijk nog geen klant.

Reputatie 7
Badge +11

ik ben klant bij KPN en dat zij het uitbesteden is de keus van KPN. Ik verwacht daarom dat zij dit oppakken en regelen. 

Heeft niets met uitbesteden te maken maar onder andere met regulatie vanuit de ACM. De precieze regels zijn mij zo niet bekend maar ik weet wel dat de telecomsector een enorm streng gereguleerde sector is in het kader van de telecomwet. Als er een ticket is aangemaakt bij Glasdraad dan is Glasdraad aan zet en kan KPN hier niets in betekenen. Pas als het ticket bij Glasdraad afgemeld is dan is KPN weer aan zet.

 

De vergelijking die @Joep1965 maakt is juist. De energiemeter en het bijbehorende netwerk voor de meter kan in deze vergeleken worden met het glasvezelaansluitpunt (de FTU) en het glasvezelnetwerk.

Reputatie 3
Badge

Glasvezel netwerk valt niet onder kpn de provider maar o.a. bij kpn netwerk of glasdraad om wat op te noemen.
KPN provider verwijst u terecht naar de betreffende partij om dit te regelen.


Zoals eerder is aangegeven, als u een contract afsluit bij een energie maatschappij, en er is een kabel breuk voor energie dat u zonder stroom zit, belt u toch ook liander op (bv) ipv u energie bedrijf aangezien Liander de beheerder is.

Reputatie 7
Badge +13

Mooi verwoord @Casper9561 en @NHendriks 

Glasvezel netwerk valt niet onder kpn de provider maar o.a. bij kpn netwerk of glasdraad om wat op te noemen.
KPN provider verwijst u terecht naar de betreffende partij om dit te regelen.


Zoals eerder is aangegeven, als u een contract afsluit bij een energie maatschappij, en er is een kabel breuk voor energie dat u zonder stroom zit, belt u toch ook liander op (bv) ipv u energie bedrijf aangezien Liander de beheerder is.

Heeft niets met uitbesteden te maken maar onder andere met regulatie vanuit de ACM. De precieze regels zijn mij zo niet bekend maar ik weet wel dat de telecomsector een enorm streng gereguleerde sector is in het kader van de telecomwet. Als er een ticket is aangemaakt bij Glasdraad dan is Glasdraad aan zet en kan KPN hier niets in betekenen. Pas als het ticket bij Glasdraad afgemeld is dan is KPN weer aan zet.

Ik begrijp dat je liever niet zelf contact opneemt met Glasdraad @Karen1966. De aanleg van glasvezel staat eigenlijk los van de provider die uiteindelijk diensten gaat leveren over het aangelegde netwerk. KPNNetwerk NL is een ander bedrijf dan KPN als internet provider. Als KPNNetwerk aangeeft dat je het beste contact op kan nemen met glasdraad, dan raad ik je aan dat ook te doen. Zo komen we het snelst tot een oplossing.