Klacht over niet vergoeden van herstel na schade door aanleg glasvezel niet goed opgepakt

  • 25 November 2022
  • 26 reacties
  • 484 keer bekeken

Reputatie 1

Eindelijk is bij ons in Barendrecht glasvezel beschikbaar, dus ik kon niet wachten om over te stappen van Ziggo naar KPN.

Niet omdat de service en producten van Ziggo zo slecht zijn, maar de internet snelheid kon wel omhoog en de prijs omlaag….

29 september was de dag dat ik de monteur kon verwachten om de kabel aan te sluiten in mijn meterkast, en de installatie zou maximaal 2 uur duren.

Dit liep jammer genoeg anders…

De monteur arriveerde op tijd (rond 9:30) en begon meteen te graven, zodat zijn collega met de aansluiting kon beginnen.

Na een paar minuten riep de monteur dat hij door de gasleiding heen had geboord, en sloten we de gasleiding af.

Dit kan gebeurden omdat de gasleiding in ons huis door de vloer loopt, dus moest Stedin langs komen om de situatie te bekijken, en akkoord te geven dat er verder aangesloten kon worden.

Ondertussen was de monteur bezig om een loodgieter te pakken te krijgen om de gasleiding te repareren, tevergeefs….

Ondertussen was de andere monteur bezig om de glasvezel verbinding tot stand te brengen, dit ging zonder problemen en was ook zo klaar.

Voordat de monteurs weg gingen kreeg de monteur een loodgieter te pakken die de gasleiding zou kunnen repareren, waarschijnlijk 29 september in de avond of op de 30e.

De monteurs drukte mij op het hart dat de rekening betaald zou worden door KPN, en dat ze dit ook doorgegeven hadden aan hun leidinggevende.

Perfect geregeld na een ongelukje met de gasleiding.

Omdat ik zelf ook meerdere loodgieters gebeld had, kreeg ik iemand aan de telefoon die binnen een uur bij mij kon zijn.

De loodgieter kwam ook binnen een uur (rond 11:30) en de gasleiding was om 16:00 gerepareerd, maar mijn complete vloer lag nog open omdat de gasleiding uitgehakt moest worden.

Rond 16:30 ben ik gebeld door KPN om het hele verhaal door te nemen, zodat alles juist in het systeem zou staan bij KPN.

's avonds ben ik zelfs nog gebeld door de monteur of alles opgelost was !

Tot nu was alles ondanks de gasleiding PERFECT opgepakt en opgevolgd.

Ik moest zelf alleen nog de vloer dichtmaken, en kon op 30 september in de avond alles weer terugzetten en zag de gang er weer uit als voorheen.

De glasvezelverbinding werkte goed, internet en TV zijn goed.

Maar toen ik de rekening van de loodgieter+praxis wilde indienen begon het gezeur.

op 10 oktober belde ik naar de klantenservice om te vragen waar de rekening (ongeveer € 500,-) heen gestuurd moest worden, maar er was niets bekend in het systeem van KPN, er moest een klacht aangemaakt worden.

Apart want ik had op 29 september nog contact gehad en alles zou in het systeem staan.

Een paar dagen later belde nog een keer omdat ik niets meer had vernomen, maar nu kreeg ik een medewerker aan de lijn die aangaf dat ik echt bij KPN Netwerk moest zijn en zij niets voor mij kunnen doen

Apart want ik heb een abonnement met KPN en niet met KPN netwerk, ik begrijp wel dat dit 2 verschillende takken zijn maar ik verwacht wel dat KPN dan contact met KPN Netwerk zou opnemen maar dat moest ik zelf doen.

Ok, contact opgenomen met KPN Netwerk, en daar de factuur naar gestuurd.

toen stil……

2 weken later maar weer gebeld naar KPN, en deze medewerker kon zien dat er niets bekend was bij KPN Netwerk……….

Maar zij zou het oppakken en stuurde mij een mail waar ik op kon reageren en de factuur bij kon sluiten.

Gelukkig alles is nu in orde…….

Niet dus.

een gemiste oproep van KPN, ik bel terug maar na 1 uur in de wacht was het wel klaar.

De dag erna weer gebeld terwijl ik in de auto zat, maar na 45 minuten in de wacht wederom opgehangen.

Afgelopen woensdag heeft mijn vrouw lang in de wacht gehangen en eindelijk iemand aan de telefoon gehad.

klacht was bekend maar lag onderop omdat er gebeld was maar niemand nam op, maar terugbellen is geen optie voor iemand met een baan (± 45 minuten in de wacht)

Maar deze medewerker ging ervoor, de klacht word bovenop gelegd en wij zullen woensdag avond, uiterlijk donderdag teruggebeld worden.

Nu is het vrijdag en heeft mijn vrouw wederom de vrije dag kunnen beginnen met het bellen van de KPN, en raad eens………

GEEN KLACHT BEKEND IN HET SYSTEEM.

 

Heeft iemand nog een optie om van dit amateuristische bedrijf af te komen, en mijn voorgeschoten loodgieter factuur betaald te krijgen ?

Julian

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

Dag @Julian_H Kpnnetwerk is de eigenaar van het glasvezelnetwerk. U zult dus echt daar moeten zijn. Jammer dat het zo stroef verloopt. 

Reputatie 1

@Joep1965 dat begrijp ik, maar na aanleiding van mijn bestelling bij KPN zijn deze problemen ontstaan.

Als ik een bestelling van mijn klant aanneem ben ik ook verantwoordelijk voor de eventuele ontstane problemen, en zal ik de problemen met de “onderaannemer” op moeten lossen.

Reputatie 7
Badge +7

Dit naar elkaar verwijzen tussen twee KPN bedrijven begint groteske vormen aan te nemen. Een KPN internet klant heeft inderdaad geen relatie met KPN Netwerk. Het is van de zotte dat klanten verteld wordt contact op te nemen met KPN Netwerk.

KPN zou dit als de donder moeten oppakken. Dit is echt belachelijk. Consumentenrecht wordt hier geschonden. KPN in gebreke stellen en jurist inschakelen.

KPN, leg eens uit wat een klant van de KPN telecomprovider in godesnaam te maken heeft met een onderaannemer? 

Badge +19

Ik denk toch dat je er naast zit @Ernst-Jan . Als bij jou de elektriciteitskabel kapot is bel je de netwerkbeheerder en niet je energieleverancier. Als er een gat in de weg zit bel je Rijkswaterstaat en niet je autodealer.

Reputatie 1

@Joep1965 onzin de klantenservice is gewoon amateuristisch opgezet.

de argumenten die je aandraagt slaan nergens op.

als jou mobiele telefoon geen verbinding heeft, bel je met degene bij wie je een abonnement hebt en niet naar de net beheerder.

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb een moderator gecontact om dit op te pakken, dit lijkt inderdaad een probleem wat je bij KPN de provider neer mag leggen. 

Reputatie 7

Hoi @Julian_H, welkom bij ons op het forum. Wat een situatie zeg, dat is niet lekker verlopen! Gelukkig was de reparatie en het aansluiten verder wel goed verlopen, maar de financiële afhandeling moet natuurlijk ook goed afgerond worden. Dat is een behoorlijk bedrag wat je in deze tijden altijd kunt gebruiken.

Wat de situatie precies aan onze kant weet ik niet precies, op je forumprofiel staan nog geen gegevens en zonder kan ik niets zien. Zou je dat volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Daarmee kunnen we op zoek wat er gebeurt is en wat er nu precies aan de hand is.

Reputatie 1

@Jasper ik heb de gegevens aangevuld 

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk toch dat je er naast zit @Ernst-Jan . Als bij jou de elektriciteitskabel kapot is bel je de netwerkbeheerder en niet je energieleverancier. Als er een gat in de weg zit bel je Rijkswaterstaat en niet je autodealer.

Waar slaat dat nou op? Ik betaal nl. voor de levering van elektra/gas aan de netwerkbeheerder. Ik neem die dienst af. Via de energieleverancier. En daarom kan ik de netwerkbeheerder bellen bij een storing.

Bij KPN neem ik internet af. Ik heb geen enkele relatie met andere onderdelen van KPN.  Daarom is het ook achterlijk om klanten van de provider KPN door te verwijzen naar KPN Netwerk. Je bent daar geen klant. Ze kennen je niet en er is wederzijds geen belang. 
Als mijn auto niet goed gerepareerd is omdat de dealer een verkeerd onderdeel gebruikt heeft verwijst de dealer me niet naar de leverancier van dat verkeerde onderdeel. De dealer moet dat oplossen.

En hier bij KPN is het helemaal waanzin. Het zijn beide bedrijven onder de naam KPN en de klant moet maar uitvissen wie er aan zet is. Moet je de vele horrorverhalen hier op het forum lezen over mensen die gek worden van het gesteggel tussen de KPN ISP en KPN Netwerk. De klant de dupe laten zijn van een totaal gebrek aan communicatie en daadkracht tussen deze twee KPN onderdelen. Het lijkt haast opzet. Kafkaësk.

Reputatie 7

KPN Netwerk heeft ook KPN in de naam, maar het is wel een apart bedrijf. Die discussie hoeven we hier in dit topic ook niet te voeren, daar heeft Julian niets aan. Als je daar wel een discussie over wilt voeren kan je daar een eigen topic voor aanmaken.

 

@Jasper ik heb de gegevens aangevuld 

Dank je @Julian_H, we hebben er navraag over gedaan. Als ik daar een terugkoppeling heb laat ik het je hier weten.

Reputatie 7
Badge +12

@Julian_H heb je al iets te horen gekregen?

Reputatie 1

Nee, jammer genoeg niet

maar zo gaat het al  2 weken

Reputatie 7

Ik heb gisteren wel een bericht gekregen van het team dat er mee bezig is @Julian_H, er wordt aan gewerkt. Inhoudelijk heb ik er nog geen update over gekregen, als ik die heb hoor je het van me. 

Reputatie 1

Een week later, en gisteren eindelijk bericht……

Teleurstellend…

 

Mail 1 een bevestiging dat mijn “schadeclaim” van 1-12-2022 in behandeling is genomen, terwijl ik 18 oktober de factuur van de loodgieter heb in gestuurd.

Mail 2 de vraag of ik mail 1 als niet verzonden wil beschouwen, en dat mijn e-mail van 18 oktober doorgestuurd is naar de verantwoordelijke afdeling.

 

Deze knulligheid had ik nooit verwacht bij zo'n groot bedrijf.

Het product (internet en iTV) is goed, maar als je eenmaal een probleem hebt, wil je hier zo snel mogelijk weg.

Maar op dit moment schiet ik dus al vanaf 18 oktober ongeveer € 500,- voor, voor iets wat buiten mijn macht is ontstaan.

Was ik maar nooit overgestapt.  

Reputatie 7

Dat was niet het bericht waar we beiden op hoopten natuurlijk! Het bevestigd wel aan dat het nu bij de juiste afdeling is, hopelijk wordt er nu snel inhoudelijk contact met je opgenomen zodat het afgehandeld kan worden. 

Reputatie 1

Vandaag maar weer eens gebeld naar KPN…..

Keurig netjes te woord gestaan met de mededeling dat ik toch echt bij een andere afdeling moet zijn.

Terwijl mijn vrouw belt wordt de verbinding verbroken en de kpn medewerker belt mij terug en geeft een telefoonnummer door waar ik naar moet bellen (088-6607925), ik bel het nummer en krijg een bericht te horen….

U bent gebeld door KPN klantreacties, wij proberen het op een ander tijdstip nogmaals 

Waarom moet ik dit nummer bellen is mijn vraag dan…………

Ondertussen krijg ik mijn vrouw aan de telefoon die iets verder is gekomen, maar krijgt KPN aan de telefoon en de medewerker geeft aan dat er al een mail is gestuurd, en dat op 1-12-2022 alle documenten compleet zijn zodat deze kwestie in behandeling genomen kan worden.

De factuur is op 18-10-2022 gemaild naar een adres in overleg met “jan”.

“jan” heb ik aan de telefoon gehad op de 18e, en hij heeft mij een mail gestuurd waarop ik kon reageren met de factuur in bijlage.

Daarna heb ik op 7-11 de factuur opnieuw gestuurd aan Sandra (KPN Klachten) onder vermelding van klacht 1226889360, deze heb ik aan de telefoon gehad terwijl ik de mail verstuurde en zij verzekerde mij dat het nu goed in het systeem stond.

Nog even terug naar vandaag….

Er is aangeraden om een klacht in te dienen..

Dit doen we wekelijks, ik zelfs al opgezegd en daar heb ik zelfs niets op gehoord.

Als nou eens iemand die wel een beslissing mag nemen contact met ons opneemt en dit zsm regelt, anders zie ik geen andere optie om zo snel mogelijk afscheid te nemen van dit bedrijf.

 

Reputatie 7

Elke week een klacht indienen zou ik niet doen, die komen namelijk bij een andere afdeling terecht dan waar jouw klacht nu in behandeling is en daardoor krijg je juist verschillende verhalen te horen. Dat zorgt eerder voor meer verwarring dan voor duidelijkheid en dat laatste is wat we willen.

Ik heb ook nog geen terugkoppeling gekregen, dus ik heb opnieuw navraag voor je gedaan.

Reputatie 1

Goedemorgen @Jasper ,

Natuurlijk kan dat voor verwarring zorgen, alleen worden wij na het indienen van een klacht niet teruggebeld terwijl dit keer op keer word beloofd.

Als we dan later terug bellen is er wederom niets bekend van een klacht.

Waarom worden wij niet gebeld ?

Eind van deze week wachten wij 2 maanden op antwoord, dit is echt ongehoord !!

Dan schiet bij mij de mail dat de onze email op 1-12 in behandeling is genomen het verkeerde keelgat in.

Iedereen die wij spreken bij KPN begrijpt het en vind dit niet de normale gang van zaken, maar toch is dit de normale gang van zaken blijkbaar. 

Reputatie 7

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat in het verkeerde keelgat schiet, het is een uitzonderlijke situatie. De klacht is daardoor ook bij een speciale afdeling in behandeling en als je de klantenservice belt is dat niet voor hen zichtbaar. 

Ik ben het ook helemaal met je eens dat het lang duurt, waarom dat zo is weet ik ook niet.

Ik weet dat het niet te zien is, maar ik ben er veel voor je achteraan aan het jagen om meer duidelijkheid en een afsluiting voor jou te krijgen.

Reputatie 7

Hoi @Julian_H, ik startte mijn mailprogramma net op en ik zie een mailtje van de klachtbehandelaar die jouw klacht in behandeling had. Zij geeft aan dat ze jou heeft gesproken en dat de situatie daarbij is besproken en afgerond. 

Het had meer voeten in de aarde dan het hoort te hebben en de afhandeling heeft langer geduurd dan het hoort te duren, maar het is gelukkig gelukt nu!

Reputatie 1

Goedemiddag @Jasper,

Ik ben gisterenmiddag gebeld door een dame van de afdeling escalatie, en heb met haar het hele dossier doorgenomen.

Zij gaf aan dat de kosten meteen overgemaakt zullen worden maar dat ik nog een aantal dagen geduld moet hebben voordat ik het op mijn rekening zal ontvangen.

Ook zal er een bloemstuk bezorgt worden.

Het zal je niet verbazen dat ik nog even afwachtend zal zijn tot het echt geregeld is, maar dit gaat de juiste kant op

Reputatie 7

Dat verbaasd me inderdaad niet @Julian_H, nadat het geheel zo verlopen is wil je 100% zekerheid hebben dat het nu echt gelukt is. Dat snap ik heel goed. Ik heb er vertrouwen in dat het gelukt is en dat die valse start van de glasvezelaansluiting achter ons ligt.

Reputatie 1

Afgelopen vrijdag heb ik de beloofde bos bloemen ontvangen, en in de mail zaten de creditnota's voor het verschuldigde bedrag.

Het gaat de goede kant op, nu nog even wachten tot het geld echt op mijn rekening staat dan is het afgehandeld.

Reputatie 1

Wat een feest !!!

 

Na bijna 3 maanden is deze zaak eindelijk opgelost !

Vanochtend het complete bedrag op mijn rekening ontvangen.

Reputatie 7

Kijk, dat is goed om te lezen @Julian_H. Ik ging er al vanuit dat het nu goed zou komen zoals ik in mijn laatste bericht noemde, maar de bevestiging dat het gelukt is is altijd fijn om te lezen 🙂

Ik ben blij dat het nu afgerond is! Als we nog iets anders voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.