Klacht over niet vergoeden van herstel na schade door aanleg glasvezel niet goed opgepakt

  • 25 November 2022
  • 26 reacties
  • 476 keer bekeken

Reputatie 1

Eindelijk is bij ons in Barendrecht glasvezel beschikbaar, dus ik kon niet wachten om over te stappen van Ziggo naar KPN.

Niet omdat de service en producten van Ziggo zo slecht zijn, maar de internet snelheid kon wel omhoog en de prijs omlaag….

29 september was de dag dat ik de monteur kon verwachten om de kabel aan te sluiten in mijn meterkast, en de installatie zou maximaal 2 uur duren.

Dit liep jammer genoeg anders…

De monteur arriveerde op tijd (rond 9:30) en begon meteen te graven, zodat zijn collega met de aansluiting kon beginnen.

Na een paar minuten riep de monteur dat hij door de gasleiding heen had geboord, en sloten we de gasleiding af.

Dit kan gebeurden omdat de gasleiding in ons huis door de vloer loopt, dus moest Stedin langs komen om de situatie te bekijken, en akkoord te geven dat er verder aangesloten kon worden.

Ondertussen was de monteur bezig om een loodgieter te pakken te krijgen om de gasleiding te repareren, tevergeefs….

Ondertussen was de andere monteur bezig om de glasvezel verbinding tot stand te brengen, dit ging zonder problemen en was ook zo klaar.

Voordat de monteurs weg gingen kreeg de monteur een loodgieter te pakken die de gasleiding zou kunnen repareren, waarschijnlijk 29 september in de avond of op de 30e.

De monteurs drukte mij op het hart dat de rekening betaald zou worden door KPN, en dat ze dit ook doorgegeven hadden aan hun leidinggevende.

Perfect geregeld na een ongelukje met de gasleiding.

Omdat ik zelf ook meerdere loodgieters gebeld had, kreeg ik iemand aan de telefoon die binnen een uur bij mij kon zijn.

De loodgieter kwam ook binnen een uur (rond 11:30) en de gasleiding was om 16:00 gerepareerd, maar mijn complete vloer lag nog open omdat de gasleiding uitgehakt moest worden.

Rond 16:30 ben ik gebeld door KPN om het hele verhaal door te nemen, zodat alles juist in het systeem zou staan bij KPN.

's avonds ben ik zelfs nog gebeld door de monteur of alles opgelost was !

Tot nu was alles ondanks de gasleiding PERFECT opgepakt en opgevolgd.

Ik moest zelf alleen nog de vloer dichtmaken, en kon op 30 september in de avond alles weer terugzetten en zag de gang er weer uit als voorheen.

De glasvezelverbinding werkte goed, internet en TV zijn goed.

Maar toen ik de rekening van de loodgieter+praxis wilde indienen begon het gezeur.

op 10 oktober belde ik naar de klantenservice om te vragen waar de rekening (ongeveer € 500,-) heen gestuurd moest worden, maar er was niets bekend in het systeem van KPN, er moest een klacht aangemaakt worden.

Apart want ik had op 29 september nog contact gehad en alles zou in het systeem staan.

Een paar dagen later belde nog een keer omdat ik niets meer had vernomen, maar nu kreeg ik een medewerker aan de lijn die aangaf dat ik echt bij KPN Netwerk moest zijn en zij niets voor mij kunnen doen

Apart want ik heb een abonnement met KPN en niet met KPN netwerk, ik begrijp wel dat dit 2 verschillende takken zijn maar ik verwacht wel dat KPN dan contact met KPN Netwerk zou opnemen maar dat moest ik zelf doen.

Ok, contact opgenomen met KPN Netwerk, en daar de factuur naar gestuurd.

toen stil……

2 weken later maar weer gebeld naar KPN, en deze medewerker kon zien dat er niets bekend was bij KPN Netwerk……….

Maar zij zou het oppakken en stuurde mij een mail waar ik op kon reageren en de factuur bij kon sluiten.

Gelukkig alles is nu in orde…….

Niet dus.

een gemiste oproep van KPN, ik bel terug maar na 1 uur in de wacht was het wel klaar.

De dag erna weer gebeld terwijl ik in de auto zat, maar na 45 minuten in de wacht wederom opgehangen.

Afgelopen woensdag heeft mijn vrouw lang in de wacht gehangen en eindelijk iemand aan de telefoon gehad.

klacht was bekend maar lag onderop omdat er gebeld was maar niemand nam op, maar terugbellen is geen optie voor iemand met een baan (± 45 minuten in de wacht)

Maar deze medewerker ging ervoor, de klacht word bovenop gelegd en wij zullen woensdag avond, uiterlijk donderdag teruggebeld worden.

Nu is het vrijdag en heeft mijn vrouw wederom de vrije dag kunnen beginnen met het bellen van de KPN, en raad eens………

GEEN KLACHT BEKEND IN HET SYSTEEM.

 

Heeft iemand nog een optie om van dit amateuristische bedrijf af te komen, en mijn voorgeschoten loodgieter factuur betaald te krijgen ?

Julian

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Wat fijn om te lezen dat het gelukt is!